Tour de France 2022

Thijs Zonneveld omschreef hem enkele dagen geleden als een banaan met afterburners. Ondertussen is hij eerder een kiwi, of een courgette, maar die afterburners zijn er nog.
Hij sprint hier natuurlijk niet tegen de echt snelste mannen van het peloton, maar toch wel knap hoe hij dit rechtzet.
Ook grappig wanneer je helikopterbeelden ziet, hoe Matthews gewoon gaat zitten op 't ogenblik dat Wout hem voorbij vliegt. Ge ziet hem 'fuck' denken

De enigen die Van Aert op zo een aankomst kunnen bedreigen zijn een top Van der Poel en Girmay in de toekomst.
82346_d4xwylmw4aabfdz.jpg

Enkel als de spurt echt nog bergop gaat. Anders niet snel genoeg.
Alaphilippe zou wel in een topdag zomaar van verder kunnen aanvallen.

Onderschat hem niet in een vals platte sprint hoor. Is echt wel iemand die nog ferm kan versnellen. Moet natuurlijk top zijn.

Als Mathews hier 2e wordt mag je toch wel zeggen dat een goeie Alaphilippe en VDP daar nog beter kunnen. Maar ze moeten er zijn en in vorm zijn natuurlijk en dat zijn ze niet dus maakt weinig uit VA weer een streepje bij.

Toch een klasbak Wout.
Maar wat Jose zei voel ik ook wel een beetje: ik begin het een beetje vanzelfsprekend te vinden.

Onderschat hem niet in een vals platte sprint hoor. Is echt wel iemand die nog ferm kan versnellen. Moet natuurlijk top zijn.

Als Mathews hier 2e wordt mag je toch wel zeggen dat een goeie Alaphilippe en VDP daar nog beter kunnen. Maar ze moeten er zijn en in vorm zijn natuurlijk en dat zijn ze niet dus maakt weinig uit VA weer een streepje bij.
Pogacar legt Alaphilippe er met de vingers in de neus op in Luik... twice.
Maar u fout zit bij Matthews, je gebruikt hem als referentie en daar gaat het fout. Matthews wint niet, ongeacht de tegenstand.

De enigen die op deze aankomst hun voet naast die van Van Aert kunnen zetten zijn imo toch ook juist een goeie vdP en wrs Girmay.

De enigen die op deze aankomst hun voet naast die van Van Aert kunnen zetten zijn imo toch ook juist een goeie vdP en wrs Girmay.
Na het voorjaar 2021 zou je ook Pidcock genoemd kunnen hebben. Hij doet het uiteraard nog steeds prima (donderdag ook 4e) maar de super Pidcock van april '21 hebben we dit jaar toch nog niet gezien.

Pogacar legt Alaphilippe er met de vingers in de neus op in Luik... twice.
Maar u fout zit bij Matthews, je gebruikt hem als referentie en daar gaat het fout. Matthews wint niet, ongeacht de tegenstand.

Met de vingers in de neus? Overdrijf anders eens een pak. De eerte keer moet Pogacar Hirshi nog kunnen kloppen en de tweede keer wint die met een kwart wiel op de meet. Nog wel een wezenlijk verschil met hoe Wout vandaag met de vingers in de neus wint.

Daarbuiten. Het ging over VA bedreigen in een aankomst zoals vandaag. Alsof Alaphilippe VA niet zou kunnen bedreigen? Niemand van die mannen klopt VA met zijn huidige vorm op zo'n aankomst. Alaphilippe afschrijven omdat die geklopt word op een vlakke aankomst door Pogacar en Girmay eventueel naast VA zetten op basis van een sprint bergop in de Giro waar hij ook niet wint? Vreemde renedering.

Allé, Alaphilippe rijdt hier een minder voorjaar en die wordt direct afgeschreven? Amper vorig jaar klopte die op zulke aankomsten VDP en VA in de Tirenno en Tour eh.

Laatst bewerkt:
Allé, Alaphilippe rijdt hier een minder voorjaar en die wordt direct afgeschreven? Amper vorig jaar klopte die op zulke aankomsten VDP en VA in de Tirenno en Tour eh.
Die Tirreno rit ga ik niet afstrijden want dat scenario ligt niet vers in mijn geheugen maar die 1ne Tour rit waar hij vorig jaar iets heeft uitgericht was compleet niet te vergelijken met deze.

In die eerste rit vertrekt hij op een stuk met súper steile percentages, wat op zich nooit een verrassing mag zijn... daar is hij, in topvorm, de beste van de wereld. Maar dit vandaag was gewoon niet steil genoeg om alleen weg te rijden, zeker niet van een Pogacar in Tour vorm en in een vlakke sprint man tegen man wint hij gewoon niet van Pogacar volgens mij.

Die Tirreno rit ga ik niet afstrijden want dat scenario ligt niet vers in mijn geheugen maar die 1ne Tour rit waar hij vorig jaar iets heeft uitgericht was compleet niet te vergelijken met deze.

In die eerste rit vertrekt hij op een stuk met súper steile percentages, wat op zich nooit een verrassing mag zijn... daar is hij, in topvorm, de beste van de wereld. Maar dit vandaag was gewoon niet steil genoeg om alleen weg te rijden, zeker niet van een Pogacar in Tour vorm en in een vlakke sprint man tegen man wint hij gewoon niet van Pogacar volgens mij.
Die Tirreno rit finishen ze met 36 man na een klim van 2,7km aan 4,7%. Dus die finish was zelfs minder zwaar als vandaag en daar legt hij VA en VDP er ook op. Je kan zeggen dat ze daar niet de tour vorm hebben maar dat geldt voor Alaphilippe ook. De beste Alaphilippe doet hier gewoon mee voor de overwinning. Ik begrijp niet hoe je dat kunt ontkennen. Allé, Girmay wel als uitdager zien op een aankomst als vandaag en Alaphilippe niet. Gekker word het niet. Girmay wordt ongetwijfeld een kanshebber op zulke aankomsten maar die heeft toch nog niks bewezen om hem boven Alaphilippe te zetten en eventueel gelijk met VDP en VA.

Dat hij in een vlakke sprint niet wint tegen Pogacar heeft toch niets te zien met de stelling die hier neergeschreven werd?
"De enigen die Van Aert op zo een aankomst kunnen bedreigen zijn een top Van der Poel en Girmay in de toekomst."

Kom kom Pogacar spurt met de handrem op om vooral niet te winnen en een ander ook eens iets te gunnen.

Snap niet dat er niemand iets probeert, UAE reed op kop maar die gingen niet voluit

Nog eens goed gekeken maar Pogacar die gaat gewoon in het wiel van Matthews mee en zet zich neer en als Wout er over komt dan zet hij nog eens even aan om mee te glijden.
Die dacht echt 'winnen hoeft niet, ik pak de seconde van de 2e plek wel'

Al kwam Wout te laat en is hem daardoor maar 3e

De 3 Denen van QST eindigden wel heel achteraan vandaag, van Morkov nog normaal te noemen, maar de andere 2? Met de Coronasituatie in de ploeg daar lijkt het mij niet ondenkbaar dat het bij QST op de rustdag bijltjesdag wordt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan