Tour de France 2022

Ik denk dat je als winnaar ook meer verplichtingen hebt na de koers. Misschien dat Pogacar die tijd beter wil besteden. Dat kruipt toch ook allemaal in de benen. De 4e kan bij wijze van spreken direct naar zijn hotel na wat uitrijden en een massage. De winnaar moet eerst nog 38 interviews doen.

De 3 Denen van QST eindigden wel heel achteraan vandaag, van Morkov nog normaal te noemen, maar de andere 2? Met de Coronasituatie in de ploeg daar lijkt het mij niet ondenkbaar dat het bij QST op de rustdag bijltjesdag wordt.

Asgreen was lang onzeker of die zou starten door zijn knie en als ik hem zie rondrijden denk ik dat het beter was dat hij niet zou starten. Maar jah een Deense RVV winnaar in de Tour die in Denemarken start die kon bijna niet ontbreken.

Honore heeft al veel gewerkt dus die zal wel een snipperdagje genomen hebben en zijn ploeg/landgenoten hebben opgezocht.

QS eindigde vorig jaar in de Vuelta in de laatste bergrit met zijn 8 op de laatste 8 plaatsen, hadden een busje gevormd rond Jakobsen.

EDIT: euhm net even de uitslag bekeken

Die deed het gewoon goed. Bagioli zat ook redelijk achteraan misschien dat je die bedoelde. Dat is wel vreemd want normaal moet hem dit liggen.

Ik denk dat je als winnaar ook meer verplichtingen hebt na de koers. Misschien dat Pogacar die tijd beter wil besteden. Dat kruipt toch ook allemaal in de benen. De 4e kan bij wijze van spreken direct naar zijn hotel na wat uitrijden en een massage. De winnaar moet eerst nog 38 interviews doen.
Die moet hij als gele trui toch al doen, dus dat maakt geen verschil.

Pogacar ken er niet aan ontsnappen. Heeft geel dus moet ook elke dag naar het podium en interviews geven. En zelfs al zou hij geel afgeven dan heeft hij nog wit. Er is voor Pogacar geen ontkomen aan.

De 3 Denen van QST eindigden wel heel achteraan vandaag, van Morkov nog normaal te noemen, maar de andere 2? Met de Coronasituatie in de ploeg daar lijkt het mij niet ondenkbaar dat het bij QST op de rustdag bijltjesdag wordt.
Stel u voor dat er maandag niemand positief test bij Quickstep, dat zou wel de grap van het jaar zijn.
ASO be like:
giphy.webp

Ik meen ook gezien te hebben dat Asgreen net een aantal bidons was gaan halen op het moment dat de gas helemaal open ging en dat het begon te scheuren. Die heeft dan wrs gewoon laten lopen...
Maar Asgreen haalt al heel het seizoen net niet zijn niveau van april 2021.
Honoré ook al heel het seizoen onder zijn niveau van Coppi Bartali vorig jaar waar hij eigenlijk niet zo zot veel tekort kwam tegen die andere Deen, Vingegaard. Maar aan de andere kant kwam Honoré na die Coppi vorig jaar ook maar matig uit de verf in de Waalse klassiekers nadien.

Toch zalig om de groene en gele trui tegen elkaar te zien sprinten. We worden toch echt verwend nu, als ik denk aan die tours uit de periode US Postal/Discovery en dan wat later Sky krijg ik nog zure oprispingen.

Beetje neutrale blik gebruiken mss?
Je ziet gewoon dat die niet vol doorspurt zoals in Longwy

Of hij Wout had kunnen afhouden geen idee maar hij wou absoluut niet winnen dat is wel duidelijk
Hij had volgens mij Matthews nog kunnen kloppen maar hij dacht: Ik spaar krachten, het hoeft niet echt.
Maar net toen hij zich neerzette, leek hij volkomen verrast dat VA hem links nog passeerde aan een erg hoge snelheid.
En ja toen was het dus te laat. (En 2des of 3des maakt nu ook de rekening niet)

Dat bleek ook uit zijn interview. Hij zei dat Wout hem voorbij suisde aan 3x de snelheid (als ik het toch goed gehoord heb) die hijzelf nog had.
Je zag toch aan zijn gezicht dat Pogacar lichtjes teleurgesteld was.

---
Dus ik volg je hier wel, maar neen ik geloof wel niet dat hij VA had geklopt als hij echt voluit / tot op het gaatje ging. VA kwam wel heel erg snel. (toen hij het gaatje vond).

Er is nog 1 concurrent
Ook mee eens. De media zegt wel dat Pogacar nog een concurrent is voor het groen (en VA speelt het spelletje mee), maar in praktijk is VA gewoon quasi zeker van die trui, tenzij hij door ziekte of een blessure moet opgeven.

Laatst bewerkt:
Beetje neutrale blik gebruiken mss?
Je ziet gewoon dat die niet vol doorspurt zoals in Longwy

Of hij Wout had kunnen afhouden geen idee maar hij wou absoluut niet winnen dat is wel duidelijk
Het zou zelfs erger zijn, schijnbaar zou Matthews ook niet vol doorgesprint hebben.
Heel dat circus dat is niks voor hem, zo een rit winnen in de tour is ballast op je palmares.

:unsure:

Even serieus, ze hebben net een klim volgas opgereden, niet zo gek dat uw sprint dan iets minder is. Pogacar is ook niet Superman eh.

Hij had volgens mij Matthew kunnen kloppen maar hij dacht: Ik spaar krachten, het hoeft echt.

Ik geloof niet in zo'n theorieën, Pogacar is een winnaar als die de spurt aangaat is het om te winnen, als hij echt krachten wou sparen moet hij gewoon in de buurt van de andere GC mannen over de meet bollen en het geel is weer een dag dichter bij. Op die paar boni's gaat het niet aankomen hoor.

Ik geloof niet in zo'n theorieën, Pogacar is een winnaar als die de spurt aangaat is het om te winnen, als hij echt krachten wou sparen moet hij gewoon in de buurt van de andere GC mannen over de meet bollen en het geel is weer een dag dichter bij. Op die paar boni's gaat het niet aankomen hoor.
Wat ik bedoel is: Matthews zat voor Pogacar in de sprint en Pogacar moest zich even neerzetten. Maar hij keek dus voornamelijk naar Matthews. Hij trok zich terug in gang en 'misschien' kon hij Matthews nog remonteren. Maar toen kwam plots VA aanzetten aan de andere zijde. En die ging gewoon te snel en toen had Pogacar het (duidelijk) begrepen. Vanaf dan ging hij niet meer vol door, de overwinning zat er niet (meer) in.

Of je dan 2des of 3des wordt, het is plaats 1 die echt telt. Die paar seconden meer of minder voor de gele trui is de extra inspanning dan niet meer waard.

Dus had hij nog voorbij Matthews kunnen geraken? Mogelijks. Maar dat zijn vijgen na pasen en we zullen dit nooit zeker weten.
Maar voorbij VA? Neen, duidelijk niet, hij was veel te snel.

Ik geloof dat Pogacar ook echt wel wilde winnen, maar dat hij moest toegeven dat VA gewoon sneller was.

Nu ja eigenlijk zeggen jij, ik en Somedude exact hetzelfde (als je goed leest tussen de lijnen door) -met hier en daar wat nuances erin- en met bepaalde beweringen die niet kunnen bewezen worden (maar ook niet ontkracht kunnen worden)

Eigenlijk zijn we aldus over -vijgen na pasen- aan het praten :tongue:

Laatst bewerkt:

Ach, zodra Remco of Wout winnen zijn er hier bepaalde "liefhebbers" van de sport die de vreemde noodzaak voelen zich in de vreemdste, van enige logica gespeende, hersenkronkels te wringen om die overwinningen te minimaliseren.

Hoogst amusant wel telkens weer.

Vandaag mooie kans voor een groep vluchters zeker?

Benieuwd hoe lang het duurt voor de vlucht tot stand komt. Net voor de rustdag zullen er misschien nog veel in de vlucht willen geraken...

Martin eruit (covid) , Guerreiro eruit ("ziekte") en inderdaad ook Asgreen (toch echt vreemd dat ze die hebben laten starten, maar Alaphilippe niet terwijl die eigenlijk vrij fit leek op het Frans kampioenschap).

Ik heb echt schrik voor die verplichte testen morgen. Als ge nu ziet dat Martin opeens naar huis moet terwijl die gisteren nog goed voor de dag kwam en nog 14e stond. Ik bid echt dat Pogacar en/of die Jumbo's en Ineos'en zeker niet getroffen worden. Mannen als Yates, Uran en Vlasov hebben op dat moment nu wel zekerheid dat ze er niet gaan uitmoeten want ze hebben net COVID gehad.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan