Tour de France 2022

Ben benieuwd wie er in de buurt komt van Van Aert voor t puntenklassement in ieder geval ik denk echt niemand (en ik hoop het ook voor mijn financiën :unsure: ).

En wie er in de buurt komt van Pogacar maar ook daar denk ik niemand :p .

Ben benieuwd wie er in de buurt komt van Van Aert voor t puntenklassement in ieder geval ik denk echt niemand (en ik hoop het ook voor mijn financiën :unsure: ).

En wie er in de buurt komt van Pogacar maar ook daar denk ik niemand :p .
Pedersen, Sagan, Matthews (lol), Kristoff. Zoiets.

Ja dat zijn dan de namen die je "verwacht" maar hoe gaan die Van Aert pakken? In een massaspurt gaan die daar zelden tot nooit voor eindigen en in de "tussenetappes" gaat Van Aert er normaal ook niet sneller af dan die mensen. Soit we zien wel maar ik heb veel hoop op een groene trui voor "onze" Van Aert.

Deze week de Tourgids eens doorgenomen en met veel goede wil kom je aan 6 sprintkansen (voor Groenewegen nog wat minder).
Een Tour meer op maat van van Aert kan je moeilijk bedenken. Iemand een overzicht welke ritten de volle 50 punten opleveren?

De vraag is niet of VA de groene trui pakt maar eerder hoeveel ritten voor parijs hij mathematisch zeker zal zijn. Dit wordt echt weer een Sagan verhaaltje die dit kunstje 7x voordeed. In de massasprints er altijd dicht bij zijn en dan in alles wat wat zwaarder is keihard uithalen en met 100+ punten voorsprong Parijs halen.

van Aert moet normaal gezien nog wel wat werken tussendoor voor z'n kopmannen. Die andere vriendjes niet. We zullen zien wat het geeft.

Deze week de Tourgids eens doorgenomen en met veel goede wil kom je aan 6 sprintkansen (voor Groenewegen nog wat minder).
Een Tour meer op maat van van Aert kan je moeilijk bedenken. Iemand een overzicht welke ritten de volle 50 punten opleveren?
  • Stages “without particular difficulties” (Stages 2,3,4,5,6,8,13,15,19,21) 50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3 and 2 points for the first 15 riders
  • “Rolling” stages (Stages 7,10,14,16): 30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6- 5-4-3-2 points
  • “Very difficult” stages (Stages 4,9,11,12,17,18) : 20-17-15-13-11- 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
  • Time trials (Stages 1, 20), 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
  • Intermediate sprints: 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
stage 4 is Calais lastige puist 10k van't einde, stage 5 is kasseienrit, stage 6 is Longwy aankomst op muur, stage 8 is Lausanne aankomst op muur, stage 13 is St-Etienne hellende aankomst, stage 15 is Carcassonne wat normaal wel een massasprint zal worden, stage 19 is Cahors met 1km aan 5-6% op't einde.

Goed verdeeld die 50 punten :rofl:

en de meeste van de tussensprints liggen ook in't eerste kwart van de ritten. In de Alpen bv 2 tussensprints na 15km koers :oink:

Rit 5, 6 en 8 leveren bv de volle buit op. Rit 5 is de kasseienrit en rit 8 komt aan op een klim van Cat 3. En rit 6 komt ook aan op een klimmetje en daar zit vlak voor ook nog een klimmetje. Dat zijn 3 ritten die daar echt voor VA zijn gelegd waar de sprinters Jakobsen, Groenewegen en Ewan niet in de buurt zullen zijn.

Of Philipsen valt uit in de 1ste rit en MVDP gaat als nog vol voor de groene trui, voor de fun :unsure:

Zoals hier al eerder gezegd, als Wout geen pech kent, zou die groene trui niet zo'n probleem mogen zijn.

Als VA effectief minimaal een week niets mag doen nu dan gaat die toch niet top aan de Tour beginnen. En net in eerste 3 dagen zou hij al veel punten kunnen verliezen

En waarom Philipsen niet?

Kan evengoed een geaccidenteerd parcours aan en zal veel meer vrijheid hebben binnen zijn team om overal puntjes te gaan sprokkelen. Kan natuurlijk nog niet de nodige adelbrieven voorleggen die een Van Aert wel heeft, maar kan wel een gedegen tegenstander worden.

En waarom Philipsen niet?

Kan evengoed een geaccidenteerd parcours aan en zal veel meer vrijheid hebben binnen zijn team om overal puntjes te gaan sprokkelen. Kan natuurlijk nog niet de nodige adelbrieven voorleggen die een Van Aert wel heeft, maar kan wel een gedegen tegenstander worden.
Omdat VDP voor die ritten de kopman gaat zijn?

Groenewegen en Matthews zijn ook ploegmakers dus lijkt me dat Matthews ook in vlakke sprints gaat werken

Omdat VDP voor die ritten de kopman gaat zijn?
Ik acht de kans klein dat Philipsen zal moeten werken voor VDP, daarvoor hebben ze nog mannen in de ploeg. Beter met 2 kanshebbers in de finale dan met 1. Ook al is VDP kopman nr.1 in bepaalde ritten, Philipsen zie ik dan nog gewoon proberen meedoen voor de ereplaatsen.

Ik acht de kans klein dat Philipsen zal moeten werken voor VDP, daarvoor hebben ze nog mannen in de ploeg. Beter met 2 kanshebbers in de finale dan met 1. Ook al is VDP kopman nr.1 in bepaalde ritten, Philipsen zie ik dan nog gewoon proberen meedoen voor de ereplaatsen.
Als VDP zegt 'vandaag ben ik kopman' dan rijdt iedereen in zijn dienst en mag Jasper de sprint aantrekken als hem er nog bij is

Als VDP zegt 'vandaag ben ik kopman' dan rijdt iedereen in zijn dienst en mag Jasper de sprint aantrekken als hem er nog bij is
Als uw moeder wieltjes had, zou ik er ook eens graag op rijden. Wat een zever steeds.

Vorig jaar zat Philipsen in een ploeg met VDP én Merlier en nog eindigt hij 6 keer 2e of 3e. En 4e in het puntenklassement na Cav (die er niet bij is), Matthews (die dit jaar niet vooruit komt), en Colbrelli (die er niet bij is). Als hij kan bevestigen, gaat het groene klassement een ambitie van hem zijn.

• Stages “without particular difficulties” (Stages 2,3,4,5,6,8,13,15,19,21) 50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3 and 2 points for the first 15 riders
  • “Rolling” stages (Stages 7,10,14,16): 30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6- 5-4-3-2 points
  • “Very difficult” stages (Stages 4,9,11,12,17,18) : 20-17-15-13-11- 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
  • Time trials (Stages 1, 20), 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
  • Intermediate sprints: 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
stage 4 is Calais lastige puist 10k van't einde, stage 5 is kasseienrit, stage 6 is Longwy aankomst op muur, stage 8 is Lausanne aankomst op muur, stage 13 is St-Etienne hellende aankomst, stage 15 is Carcassonne wat normaal wel een massasprint zal worden, stage 19 is Cahors met 1km aan 5-6% op't einde.

Goed verdeeld die 50 punten :rofl:

en de meeste van de tussensprints liggen ook in't eerste kwart van de ritten. In de Alpen bv 2 tussensprints na 15km koers :oink:
Van waar haal jij deze info? (Oprechte vraag)
In principe leveren "Hilly" etappes slechts 30-25-22-19... punten op. En volgens de officiële website staan etappes 4, 5, 6 & 8 aangeduid als zijnde Hilly. Etappes 13 & 15 zijn dan vreemd genoeg wel weer vlak op papier (en realiteit alles behalve).

Vanmiddag trouwens even de GCN preview gekeken... die 2de rit :rofl:. De eerste rit in lijn en dan gaan ze de renners in de laatste 20km, 18km dwars over het water sturen. That's gonna go well... dat gaat een méga-sprint zijn naar die brug en als de wind daar dan ook nog eens gaat spelen gaat het helemaal mooi worden. Het gaat op die manier niet duren tot op de kasseien voor de eerste slachtoffers gaan vallen.

Rit 4 is trouwens wel een sprint etappe volgens mij. Die "puist" op 10km van het einde is de Cap Blanc Nez (enkel de eerste kilometer, laatste 500m doen ze niet) en die is nu ook weer niet zo wreed. De enige vraag die je daar wel kan stellen is hoe er gaat gekoerst worden. Als de wind daar goed staat en Jumbo-Visma smijt daar, zoals ze in Parijs-Nice deden, de boel op de kant in de aanloop naar die klim dan zou het wel eens vervelend kunnen worden voor de sprinters. Als ik het mij goed kan herinneren is het opdraaien van de Cap Blanc Nez in Escalles ook een zeer smalle bedoening tussen die huizen dus er zouden inderdaad wel serieuze gaten kunnen vallen tegen dat ze boven zijn. Maar het is nog wel 10km nadien... als er daarachter direct organisatie komt kan alles nog. Maar dan gaat bv Jakobsen wel beter omhoog moeten rijden dan in die eerste rit van de Belgium Tour.

Als uw moeder wieltjes had, zou ik er ook eens graag op rijden. Wat een zever steeds.

Vorig jaar zat Philipsen in een ploeg met VDP én Merlier en nog eindigt hij 6 keer 2e of 3e. En 4e in het puntenklassement na Cav (die er niet bij is), Matthews (die dit jaar niet vooruit komt), en Colbrelli (die er niet bij is). Als hij kan bevestigen, gaat het groene klassement een ambitie van hem zijn.
Dit is geen zever, dat is gewoon een feit: Als VDP zijn zinnen ergens op zet is hij de enige kopman die dag

En vorig jaar is ook gewoon niet echt relevant.
1e sprint vallen ze al achter hen (toen was het voor Merlier), 2e sprint is het voor hem. Rit 7 was ook voor Jasper en daarna waren Merlier en VDP al naar huis

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan