Van waar haal jij deze info? (Oprechte vraag)
In principe leveren "Hilly" etappes slechts 30-25-22-19... punten op. En volgens de officiële website staan etappes 4, 5, 6 & 8 aangeduid als zijnde Hilly. Etappes 13 & 15 zijn dan vreemd genoeg wel weer vlak op papier (en realiteit alles behalve).
Vanmiddag trouwens even de GCN preview gekeken... die 2de rit

. De eerste rit in lijn en dan gaan ze de renners in de laatste 20km, 18km dwars over het water sturen. That's gonna go well... dat gaat een méga-sprint zijn naar die brug en als de wind daar dan ook nog eens gaat spelen gaat het helemaal mooi worden. Het gaat op die manier niet duren tot op de kasseien voor de eerste slachtoffers gaan vallen.
Rit 4 is trouwens wel een sprint etappe volgens mij. Die "puist" op 10km van het einde is
de Cap Blanc Nez (enkel de eerste kilometer, laatste 500m doen ze niet) en die is nu ook weer niet zo wreed. De enige vraag die je daar wel kan stellen is hoe er gaat gekoerst worden. Als de wind daar goed staat en Jumbo-Visma smijt daar, zoals ze in Parijs-Nice deden, de boel op de kant in de aanloop naar die klim dan zou het wel eens vervelend kunnen worden voor de sprinters. Als ik het mij goed kan herinneren is het opdraaien van de Cap Blanc Nez in Escalles ook een zeer smalle bedoening tussen die huizen dus er zouden inderdaad wel serieuze gaten kunnen vallen tegen dat ze boven zijn. Maar het is nog wel 10km nadien... als er daarachter direct organisatie komt kan alles nog. Maar dan gaat bv Jakobsen wel beter omhoog moeten rijden dan in die eerste rit van de Belgium Tour.