Tour de France 2022

En Wanty laat Hermans thuis. Vies trekje in het wielrennen om renners de belangrijkste koers van het jaar te ontzeggen als de contractonderhandelingen niet lopen zoals de ploeg wil.

En Wanty laat Hermans thuis. Vies trekje in het wielrennen om renners de belangrijkste koers van het jaar te ontzeggen als de contractonderhandelingen niet lopen zoals de ploeg wil.
Nadeel van vervangbaar te zijn zeker? Vervang Hermans door Pogacar en Wanty had Pogacar nooit thuis gelaten (allé je begrijpt wat ik bedoel). :unsure:

Maar dit is wel smerig. Als ik het lijstje bekijk van Wanty, dan is niemand op dat lijstje toch beter dan Hermans? Juist in tegendeel.

Er zijn toch ook ploegen die het niet doen (al lijken dat wel eerder de uitzonderingen te zijn tegenwoordig). Blijf het een beetje laf vinden van de ploegen zelf. Ik kan het ergens begrijpen als het geen super renners zijn en je een goede vervanger hebt, maar bij Hermans is dat echt niet het geval he. Die heeft altijd zijn plaats in die selectie. Ik vind het bij hem extra vies omdat hij toch mee heeft geholpen om Wanty op de kaart te zetten dit jaar.

Er zijn toch ook ploegen die het niet doen. Blijf het een beetje laf vinden van de ploegen zelf. Ik kan het ergens begrijpen als het geen super renners zijn en je een goede vervanger hebt, maar bij Hermans is dat echt niet het geval he. Die heeft altijd zijn plaats in die selectie.
En toch is het elk jaar wel ergens prijs, Andersen krijgt zo van DSM ook de kans niet om te starten in eigen land. Dat is toch iets dat je zo'n ploeg nooit vergeeft.
Stel u voor dat Trek Pedersen thuis had gelaten. Sorry manneke maar je hebt nog niet getekend voor 2023, aan dit loon of je kan fluiten naar een Tour-start in eigen land.

En toch is het elk jaar wel ergens prijs, Andersen krijgt zo van DSM ook de kans niet om te starten in eigen land. Dat is toch iets dat je zo'n ploeg nooit vergeeft.
Stel u voor dat Trek Pedersen thuis had gelaten. Sorry manneke maar je hebt nog niet getekend voor 2023, aan dit loon of je kan fluiten naar een Tour-start in eigen land.

Ja, DSM is nu niet het goede voorbeeld hé, ik denk niet dat dat team nog veel fans heeft :biglaugh:
Gewoon wansmakelijk eigenlijk. Die jongen heeft in het verleden zoveel gedaan voor DSM en wordt hem dan dit door de neus geboord. Had net zoals vele anderen zijn contract moeten verbreken toen hij eraan dacht.

Bij Wanty had ik het gewoon niet verwacht. Ze worden van buitenaf heel positief bekeken, en dan doe je zoiets lelijks. Tja.

Kristof pakken ze dan wel mee terwijl die het na 1 jaar ook al afbolt.

Shame on you Wanty!

Verschil tussen iemand die naar een concurrent gaat en iemand die naar een PCT ploeg gaat zeker?

Als je deze quote nu inkadert en boven je bed hangt, dan ga je vast lekker dromen.
Ik denk dat het geen geheim is dat MVDP de man bij Alpecin is.
Hij is de renner die de ploeg draagt. Zorgt voor heel veel punten en heeft de ploeg ook gebracht tot waar ze nu staan. De ploeg heeft heel veel te danken aan hem.

Als hij vertrekt dan neem hij ineens heel veel sponsors met zich mee. Veel bedrijven willen zich graag binden aan hem. Op zijn zachtst uitgedrukt dan zal de ploeg het ineens een heel pak moeilijker krijgen. Wees dus maar gerust dat hij dus een fameuze vinger in de pap heeft. En dat ze hem weinig zullen weigeren.

Philipsen zal echt altijd het moeten afleggen tegen MVDP als er moet gekozen worden. Daarbij wordt er gesproken over een saganneke doen. Maar MVDP kan ook gewoon mooie plaatsen in een sprint rijden hoor.

Alpecin zit momenteel ook met een tweestrijd. Hun beste sprinter laten ze thuis met Merlier. Nu goed naar de ploeg op langere termijn is dat begrijpelijk. Maar de manier waarop het daar nu draait lijkt me een belangrijke factor in het feit dat hij vertrekt. Ik denk dat die jongen de dagen al telt tot hij bij PatLef mag rijden.

:rofl: was te wachten tot jij kwam opdagen natuurlijk

Waar hebben ze ooit de kaart VDP getrokken voor een sprint als Philipsen nog mee was?

Mij interesseert het veldrijden geen reet dus die ganse vete tussen VA en VDP gaat volledig aan mij voorbij. Het is blijkbaar lastig voor sommigen om nog realistisch te denken als het over die 2 gaat. Je mag nog zo'n grote fan van VDP zijn als je wil maar als je niet inziet dat VA voor de strijd om groen een enorme voorsprong heeft heb je toch niet goed opgelet de voorbije jaren.

Ik denk dat het geen geheim is dat MVDP de man bij Alpecin is.
Hij is de renner die de ploeg draagt. Zorgt voor heel veel punten en heeft de ploeg ook gebracht tot waar ze nu staan. De ploeg heeft heel veel te danken aan hem.

Ik denk dat ge schromelijk onderschat hoeven de Vlam van Ham Alpecin oplevert

Ik denk dat ge schromelijk onderschat hoeven de Vlam van Ham Alpecin oplevert

Qua punten doet hij zijn duit in het zakje. Maar qua exposure en sponsorbelangen is hij maar kleine koek tegenover MVDP hoor.

Imo hetzelfde liefje met WVA. Als die jumbo verlaat dan slaagt dat een groot gat dat ze niet zomaar opvullen. Vergeet niet dat hij en een winnaar is en een zeer belangrijke pion in de klassementen. Ik wil Roglic wel eens Parijs-Nice zien winnen zonder hem.
Al zal Wout wel een stuk minder te zeggen hebben in de ploeg. Maar goed men zal hem ook wel zoveel mogelijk proberen te pleasen.

Bij alpecin is het met alle respect momenteel nog altijd vooral team Van Der Poel eh. Philipsen komt nooit in het vaarwater van hem. Maar mocht dit zo zijn dan lijkt de keuze mij snel gemaakt wie zijn zin krijgt als Van Der Poel er echt op staat. Hij is teamplayer genoeg, maar onderschat ook niet dat hij ook zelf graag wint. We zullen snel genoeg zien met welk doel hij aan de start zal staan.

Qua punten doet hij zijn duit in het zakje. Maar qua exposure en sponsorbelangen is hij maar kleine koek tegenover MVDP hoor.

Imo hetzelfde liefje met WVA. Als die jumbo verlaat dan slaagt dat een groot gat dat ze niet zomaar opvullen. Vergeet niet dat hij en een winnaar is en een zeer belangrijke pion in de klassementen. Ik wil Roglic wel eens Parijs-Nice zien winnen zonder hem.
Al zal Wout wel een stuk minder te zeggen hebben in de ploeg. Maar goed men zal hem ook wel zoveel mogelijk proberen te pleasen.

Bij alpecin is het met alle respect momenteel nog altijd vooral team Van Der Poel eh. Philipsen komt nooit in het vaarwater van hem. Maar mocht dit zo zijn dan lijkt de keuze mij snel gemaakt wie zijn zin krijgt als Van Der Poel er echt op staat. Hij is teamplayer genoeg, maar onderschat ook niet dat hij ook zelf graag wint. We zullen snel genoeg zien met welk doel hij aan de start zal staan.
Dus jij gelooft echt dat als VDP in de tour zegt vanaf nu ga ik de sprints doen en Philipsen doet de lead-out dat die zijn zin krijgt? :laugh: . Daar had je zijn no show in de sprints in de Giro zelf niet voor nodig om te zien dat dat gewoon een idioot plan is.
Als blijkt dat VDP op de champs elysees nog kans maakt op groen als hij binnen de 5 eerste moet finishen misschien maar anders nooit eh of denkt gij dat Philipsen dan nog bij die ploeg blijft?

Wat een discussie ook. Al een geluk is VDP zelf niet zo stom om zulke dingen te eisen. Alpecin is ook niet zo'n team geworden door zulke dingen toe te laten.

Btw, dat geldt ook andersom eh, op VDP zijn terrein gaan ze ook nog Philipsen of iemand kopman maken.

De vlakke sprints zijn voor Philipsen, daar zou ik niet over twijfelen. Maar als er morgen op 5-10 km van de streep een puist ligt waar MVDP denkt een gooi te kunnen doen naar de ritzege, dan zal dat ook zo gebeuren. Ook al gaat dat dan ten koste van eventuele sprintkansen van Philipsen, dat geloof ik wel.

Dus ik acht de kans ook wel groot dat MVDP Philipsen punten gaat kosten. Anderzijds misschien ook opleveren, want in andere ritten kan het wel een fantastische ploegmaat zijn voor hem.

Nu goed, eerst eens zien hoe MVDP voor de dag gaat komen.

Wie gaat die ITT winnen in Denemarken??? Asgreen???????? Pfff dat het maar rap 1/7 is
Welke indicatoren wijzen naar Asgreen? Thuisvoordeel dan? Want er is letterlijk geen enkele andere reden om aan te nemen dat Asgreen zijn voet naast, laat staan voorbij, die van Ganna, Wout en Kung gaat zetten hier imo... en dan zwijg ik nog over Bisseger die van die tijdrit ongetwijfeld zijn hoofddoel van het seizoen gemaakt heeft en dit seizoen (als enige) Ganna al heeft geklopt...
Met uitzondering van Evenepoel en Dennis staat de voltallige wereldtop hier aan de start. Ik zeg niet dat het niet kan maar Asgreen gaat de allerbeste dag uit zijn carriere moeten hebben en hopen dat er minstens 3-4 andere renners geen super dag hebben.

Dus jij gelooft echt dat als VDP in de tour zegt vanaf nu ga ik de sprints doen en Philipsen doet de lead-out dat die zijn zin krijgt? :laugh: . Daar had je zijn no show in de sprints in de Giro zelf niet voor nodig om te zien dat dat gewoon een idioot plan is.
Als blijkt dat VDP op de champs elysees nog kans maakt op groen als hij binnen de 5 eerste moet finishen misschien maar anders nooit eh of denkt gij dat Philipsen dan nog bij die ploeg blijft?

Wat een discussie ook. Al een geluk is VDP zelf niet zo stom om zulke dingen te eisen. Alpecin is ook niet zo'n team geworden door zulke dingen toe te laten.

Btw, dat geldt ook andersom eh, op VDP zijn terrein gaan ze ook nog Philipsen of iemand kopman maken.
Nee.
Ik geloof dat als VDP zegt dat hij in een etappe zijn eigen kansen gaat dat hij dat ook zal doen en de ploeg ook dat zal toestaan. En dat kan potentieel Philipsen zijn kansen fnuiken.

Als men met VDP groen kan winnen en het duel WVA en VDP kan aanwakkeren dan zal men dat ook niet laten hoor. Dan zijn de kansen van Philipsen van ondergeschikt belang. Daarbij heeft Philipsen weinig keuze dan bij de ploeg te blijven want hij heeft nog een contract voor 2 seizoenen.

VDP gaat ook met een doel mee. Hij gaat niet mee als knecht voor alle duidelijkeid.

Welke indicatoren wijzen naar Asgreen? Thuisvoordeel dan? Want er is letterlijk geen enkele andere reden om aan te nemen dat Asgreen zijn voet naast, laat staan voorbij, die van Ganna, Wout en Kung gaat zetten hier imo... en dan zwijg ik nog over Bisseger die van die tijdrit ongetwijfeld zijn hoofddoel van het seizoen gemaakt heeft en dit seizoen (als enige) Ganna al heeft geklopt...
Met uitzondering van Evenepoel en Dennis staat de voltallige wereldtop hier aan de start. Ik zeg niet dat het niet kan maar Asgreen gaat de allerbeste dag uit zijn carriere moeten hebben en hopen dat er minstens 3-4 andere renners geen super dag hebben.
Ik wilde gewoon een niet gebruikelijke naam droppen...
In alle geval, het is een rare kwiet, het is in zijn thuisland en het is maar 14km. Ik schrijf hem niet af.

Er zijn er hier die echt geloven dat Matje in de RvV de sprint gaat aantrekken voor Philipsen als ze met een groepje naar de meet gaan voor winst :rofl:

Nu goed (voorlopig) is die daar de plat voor om überhaupt voor de overwinning mee te doen.

Er zijn ploegmaten die dat ook al gewoon gezegd hebben: 'als Mathieu de wedstrijd wilt winnen dan is hij enige kopman die dag en al de rest rijdt in dienst. Je weet dat als je uw contract tekent bij de ploeg'

Ik wilde gewoon een niet gebruikelijke naam droppen...
In alle geval, het is een rare kwiet, het is in zijn thuisland en het is maar 14km. Ik schrijf hem niet af.
Das zo´n beetje als niet Pogacar noemen voor eindwinst om een waterkans te hebben om te kunnen zeggen "ik wist het". :p

Om het in odds te zeggen: ik weet niet of je 50:1 moet nemen voor Asgreen. Er zijn zeker scenario´s waar hij wint maar ik weet/denk niet dat je aan 2 procent komt.

Er zijn er hier die echt geloven dat Matje in de RvV de sprint gaat aantrekken voor Philipsen als ze met een groepje naar de meet gaan voor winst :rofl:

Nu goed (voorlopig) is die daar de plat voor om überhaupt voor de overwinning mee te doen.

Er zijn ploegmaten die dat ook al gewoon gezegd hebben: 'als Mathieu de wedstrijd wilt winnen dan is hij enige kopman die dag en al de rest rijdt in dienst. Je weet dat als je uw contract tekent bij de ploeg'

Dat is ook weer van de pot gerukt hé en dat weet je goed genoeg. Philipsen doet niet mee voor de zege in de RVV. Er zit een enorm verschil tussen een vlakke tour rit en de RVV en dat weet jij ook wel.

Maar goed je hoeft het niet toe te geven hoor. Zaterdag zullen we wel zien dat VDP gewoon voor Philipsen gaat werken.

Dat is ook weer van de pot gerukt hé en dat weet je goed genoeg. Philipsen doet niet mee voor de zege in de RVV. Er zit een enorm verschil tussen een vlakke tour rit en de RVV en dat weet jij ook wel.

Maar goed je hoeft het niet toe te geven hoor. Zaterdag zullen we wel zien dat VDP gewoon voor Philipsen gaat werken.
Jij draait hier alles om he

ALS VDP zijn zinnen er op heeft gezet
VDP zet zijn zinnen nooit op een massasprint

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan