Tour de France 2022

Maar zo blijven we toch bezig? Altijd enkel iets doen als er gevallen wordt. Beiden brengen daar minstens 5 andere sprinters in gevaar hé. Al ze op de grond gaan zitten Ewan, Philipsen (die ook wel 2 vieze zwiepers maakt in de laatste 500m), ... allemaal met gebroken beenderen. Gewoon beiden weer de grens opzoeken en misschien wel er net over imo.
Begint het niet al met de trek renner die zich gewoon door de groep laat uitzakken ipv de kant op te zoeken.

Als je de laatste km van boven zag heeft Sagan 4-5 kwakken uitgedeeld en succesvol mensen aan de kant geduwd alvorens hij zijn tanden stuk beet op Fabio.

is gewoon weer vanalles gebeurd ene van wanty die daar van kop gaat haalt ook rare toeren uit kunt er daar zeker vijf straffen wrsch tien.

En wat mij betreft zou t mogen ook, nu ging het goed maar ik vond het een verschrikkelijk lelijke en gevaarlijke spurt op allerlei fronten.

Al die " Cav moet naar de tour" -mannekes het zwijgen opgelegd.

Dat zijn toch gewoon de Britten. Iedereen die niet biased is weet toch dat Jakobsen de beste spurter van het moment is. Hij is samen met Merlier, Ewan en waarschijnlijk ook Groenewegen qua pure sprintsnelheid de snelste, maar Merlier is hier niet en i.t.t. Ewan en Groenewegen slaagt hij er gewoon veel beter in zich goed te plaatsen. Zoals je nu bij dat akkefietje met Sagan ziet komt zijn stevig lichaam hem goed van pas. Ewan wordt 200m ervoor zo goed als van zijn fiets geduwd door Sagan. En Groenewegen durft gewoon niet meer zoveel als vroeger.

Al die " Cav moet naar de tour" -mannekes het zwijgen opgelegd.
Jakobsen gaat al groen moeten pakken en vier-vijf ritten pakken vooraleer dat ook maar een beetje een deftige beslissing is qua return. Kranten hadden een hele tour vol gestaan bij elke vlakke rit met pakt Cav het record of niet (tenzij hij het na één spurt al zou pakken ofc).

Maar, ik kan het ook enkel maar toejuichen dat Jakobsen gekozen is, hulde voor het sportieve aspect te verkiezen :love: .

Toch maar een vuile sprint als je het mij vraagt.
Was wel te verwachten dat Jakobsen hier ging winnen, zeer goed afgezet door zijn ploeg zoals verwacht.

Een blog van iemand die claimt dat hij 2 Fransen, Antoine Vayer (ex-verzorger Festina die erg gefrustreerd is) en een Franse journalist via een valse social media account helemaal voor zich kon winnen dat er vanalles aan't gebeuren was bij Bahrain na afloop van de Tour 2020. Blijkbaar de basis van't onderzoek naar Bahrain vorige Tour. En dus allemaal gebaseerd op verzinsels om die 2 Franse idioten (de journalist beschuldigt blijkbaar elke niet-Franse renner die een prestatie neerzet) er in te luizen.
Wel nog zonder bewijzen, maar ik zet alvast de 🍿 klaar. Want Vayer wordt gekker met de maanden.

Die Vayer is al eens gepost en besproken.
Standaard wappie waar je best zo weinig mogelijk aandacht aan besteedt.

Dat er maar asap naar buiten komt wat er echt gaande is. Eventueel mensen gestraft of vrijgesproken worden, dan kunnen we snel terug naar het belangrijkste van allemaal, de koers.

Je wil toch echt geen dierbaren een massasprint zien rijden in de Tour (of elders, maar toch vooral in de Tour). Kwestie van tijd voor er weer iemand bijna dood op de grond ligt. Op lange termijn is dit niet houdbaar. Het lijkt wel F1 voor de dood van Senna: hopen dat je het overleeft als je crasht. Ze moeten iets verzinnen om de risico’s te verminderen. Maar wellicht zullen er eerst nog een paar zwaargewonden vallen voor er iets verandert.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan