Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe heb je eigenlijk gezocht in het archive? Dat werkte hier precies niet. (of deed je het zonder zoekfunctie?)![]()
Archief - Wielerseizoen 2017, het afscheid van een Vlaamse wielergod
Ritwinst voor Gilbert en een mooie optie op eindwinst leuk :). Nu nog de 2 ritjes voor Kittel :D laat maar komen.www.beyondgaming.be
Toch bitterweinig animo hierover.
Zonder zoekfunctieHoe heb je eigenlijk gezocht in het archive? Dat werkte hier precies niet. (of deed je het zonder zoekfunctie?)

Nee Ewan kon perfect passeren als VA niet helemaal uitwijkt. Duidelijk hinderen dus DQ
Wat zitten jullie nu beiden over Ewan bezig. Ewan die zit al vast tussen Sagan en de nadar zelfs op het moment dat Sagan nog meer dan ruimte genoeg heeft. Zelfs als Sagan de plaats had ging Ewan nog nergens naartoe kunnen. Dat je wilt discussiëren over Sagan, daar kan ik in mee gaan. Ewan maakt zoals zo vaak gewoon de verkeerde keuze.Maar Sagan en Ewan zijn in gevaar door zijn schuin sprinten dus ja
Aha, eindelijk iemand die mij de regel in het reglement kan geven dan. Ik kon hem niet vinden waarin stond dat je weldegelijk u lijn moet aanhouden. Post jij hem hier?Jouw mening doet er niet toe. Volgens het reglement moet je weldegelijk je lijn aanhouden zodra de spurt is ingezet.
Ewan zit aan de rechterkant en kan perfect passeren als VA rechtdoor rijdt en Sagan er tussen ook rechtdoor.Wat zitten jullie nu beiden over Ewan bezig. Ewan die zit al vast tussen Sagan en de nadar zelfs op het moment dat Sagan nog meer dan ruimte genoeg heeft. Zelfs als Sagan de plaats had ging Ewan nog nergens naartoe kunnen. Dat je wilt discussiëren over Sagan, daar kan ik in mee gaan. Ewan maakt zoals zo vaak gewoon de verkeerde keuze.
Aha, eindelijk iemand die mij de regel in het reglement kan geven dan. Ik kon hem niet vinden waarin stond dat je weldegelijk u lijn moet aanhouden. Post jij hem hier?
Dit is de regel die ik vind: "Riders shall be strictly forbidden to deviate from the lane they selected when launching into the sprint and, in so doing, endangering others."
Zoals ik hierboven al aangaf. Je mag niet van je lijn afwijken wanneer je andere in gevaar brengt. Wijk zoveel van je lijn af als je wilt wanneer je dat niet doet. Dus als je VA wilt diskwalificeren hiervoor doe je dat op basis van andere in gevaar brengen, niet op basis van hij wijkt van zijn lijn af.
Omdat de nadars scheef staan, want op dat moment sprint wout al lang terug rechtdoor. Op het moment dat hij uitwijkt zit Sagan nog aan zijn wiel…Als Ewan niet remt ligt hem in decor, idem met Sagan
NEE DAT MAG NIET. Probeer eens opnieuw te lezen wat er staat. Dan weet je wat mag en wat niet. Dat je wilt discussieren over het feit dat Sagan in gevaar wordt gebracht, Oké. Maar ga dan de rest niet in het belachelijke trekken om uw gelijk te willen halen.Blijkbaar mag je je op kop alles permitteren, mss volgende keer van een kilometer al aangaan en gewoon zigzaggend alles blokkeren met uw ellebogen.
Wat zitten jullie nu beiden over Ewan bezig. Ewan die zit al vast tussen Sagan en de nadar zelfs op het moment dat Sagan nog meer dan ruimte genoeg heeft. Zelfs als Sagan de plaats had ging Ewan nog nergens naartoe kunnen. Dat je wilt discussiëren over Sagan, daar kan ik in mee gaan. Ewan maakt zoals zo vaak gewoon de verkeerde keuze.
Ewan zit gewoon te ver en kiest de verkeerde kant, als je zo ver zit kan je er niet op rekenen dat er voor jou nog een gat gaat zijn als je vooraan komt. Die renners voor jou kiezen ook allemaal een gat om in te duiken. Groenewegen en Philipsen zaten ook zo ver en kiezen er voor om respectievelijk binnendoor en buitenom te gaan in plaats van daar rechts te blijven waar het al “volzet” was…Als Wout gewoon recht sprint gaat Sagan nooit helemaal naar rechts en is daar wel gewoon plaats hoor. Dus ja hij hindert Ewan daar wel degelijk indirect door Sagan naar buiten te duwen.
Zever, als WVA zelfde move naar links doet dan zitten die andere geblokkeerd en wint Ewan wss gewoonEwan zit gewoon te ver en kiest de verkeerde kant, als je zo ver zit kan je er niet op rekenen dat er voor jou nog een gat gaat zijn als je vooraan komt. Die renners voor jou kiezen ook allemaal een gat om in te duiken. Groenewegen en Philipsen zaten ook zo ver en kiezen er voor om respectievelijk binnendoor en buitenom te gaan in plaats van daar rechts te blijven waar het al “volzet” was…
Zotte sprint van Philipsen trouwens, die gaat vroeg vol aan van in 15e a 20e positie en viel eigenlijk nooit stil, als die eens goed geplaatst zou kunnen zitten hé… te zwakke ploeg, mist hier duidelijk een goeie Rickaert of Vermeersch als leadout
Ewan zit gewoon te ver en kiest de verkeerde kant, als je zo ver zit kan je er niet op rekenen dat er voor jou nog een gat gaat zijn als je vooraan komt. Die renners voor jou kiezen ook allemaal een gat om in te duiken. Groenewegen en Philipsen zaten ook zo ver en kiezen er voor om respectievelijk binnendoor en buitenom te gaan in plaats van daar rechts te blijven waar het al “volzet” was…
Zotte sprint van Philipsen trouwens, die gaat vroeg vol aan van in 15e a 20e positie en viel eigenlijk nooit stil, als die eens goed geplaatst zou kunnen zitten hé… te zwakke ploeg, mist hier duidelijk een goeie Rickaert of Vermeersch als leadout
https://sporza.be/nl/2022/07/03/dylan-groenewegen-troeft-nipt-van-aert-af-in-de-sprint-en-wint-r/Als Wout gewoon recht sprint gaat Sagan nooit helemaal naar rechts en is daar wel gewoon plaats hoor. Dus ja hij hindert Ewan daar wel degelijk indirect door Sagan naar buiten te duwen. Maakt op zich ook niet uit. Is gewoon een clear DSQ net zoals Sagan er gisteren één had moeten krijgen. Maar ja als je de eerste keer niet ingrijpt kun je dat de volgende 19 etappes dus ook niet. En zo blijven we bezig.
Nee, nee en nog eens nee. Dat zijn de regels niet. Hoeveel keer moet ik dat hier eigenlijk nog herhalen? Als VA een halve meter meer links blijft is die nog steeds van zijn lijn afgeweken maar kraait daar geen haai naar.Klopt gewoon niet wat je zegt. De hele rechterkant is open wanneer Wout en ook Groenewegen/Philipsen van achteruit hun sprint inzetten. Er was minstens evenveel ruimte rechts als links op dat moment. Iedereen gaat dan onder leiding van Van Aerts bewegingen naar rechts waardoor dat gat heel snel verdwijnt. Heeft niets te maken met of je daar al dan niet op moet rekenen. Ik ben de eerste om te zeggen dat Ewan niet de slimste sprinter is, maar dat betekent niet dat Van Aerts afwijking er hier ook niet voor zorgt dat Ewan niet meer door kan. Als Van Aert naar links gaat, gaat heel die troep naar links en is het open voor Sagan en Ewan. Ze moeten gewoon recht sprinten, dat zijn de regels. Simpel. Maakt niet uit of Ewan te ver zat of niet, maakt zelfs niet uit of die had kunnen winnen of niet. Ik ben die willekeur kotsbeu. In de ene rit/ronde deklasseren ze iemand hiervoor en in de andere niet. Dat klopt gewoon niet. Begint hier steeds meer te lijken op voetbal waar de Var ook gewoon maar soms ingrijpt en er dus geen consistentie is.
maar dan nog mag je niemand hinderen en dat is hier wel degelijk gebeurdDat is nu eenmaal het voordeel van de eerste/beste plaatser te zijn, jij kan de sprint lanceren en kiezen welke kant je gaat. Wout kiest rechts door dat manouevre van die quickstepper…. Doet echt heel weinig verkeerd.
Typisch dat de WVA haters nu uit hun schulp komen. Gisteren weinig commentaar gehoord toen er veel meer onaanvaardbare dingen gebeurden in de spurt
Maar een lane lijkt met toch iets recht te zijn of gaan we diagonale "lanes" ook toestaan? Zoals hier halvelings het geval wasDit is de regel die ik vind: "Riders shall be strictly forbidden to deviate from the lane they selected when launching into the sprint and, in so doing, endangering others."
VA wijkt uit, Sagan moet reageren op dat uitwijkmanoeuvre (al wijkt hij meer uit dan nodig) en zo komt Ewan vast te zitten.https://sporza.be/nl/2022/07/03/dylan-groenewegen-troeft-nipt-van-aert-af-in-de-sprint-en-wint-r/
Helemaal niet mee eens. Ewan zit al vast tussen Sagan en de nadar nog voor Sagan echt gehinderd wordt. Zelfs als VA voldoende plaatst houd tussen hem en de nadar heeft Ewan nog steeds geen plaats omdat Sagan daar nog zit.
Kijk, ik vind zeker en vast dat wat VA doet op het randje is. Dat daar discussie over is begrijp ik zeker maar Ewan kiest gewoon weer de verkeerde weg.
Nee, nee en nog eens nee. Dat zijn de regels niet. Hoeveel keer moet ik dat hier eigenlijk nog herhalen? Als VA een halve meter meer links blijft is die nog steeds van zijn lijn afgeweken maar kraait daar geen haai naar.
Groenewegen zat op dezelfde hoogte als Ewan en wintDat er over Sagan nog wordt gediscussieerd kan ik nog begrijpen, maar Ewan hier bij betrekken is toch compleet van de pot gerukt. Dan kan je even goed zeggen dat alle achterliggende sprinters min of meer gehinderd worden. Die moeten zich sowieso al een weg banen tussen al de rest.
Ewan zat gewoon slecht geplaatst. Je weet trouwens dat er een kans is dat je ingesloten kan geraken als je aan de kant zit.

Nu geef je gewoon toe dat Ewan niet gehinderd wordt. Ahja, want als Groenewegen kan winnen vanuit die positie, kon Ewan dat ook hè.Groenewegen zat op dezelfde plek als Ewan en wint![]()
Nee Groenewegen kan er nog langs aan de andere kant omdat daar de zee opengaat door manoeuvre van VA (en Sagan)Nu geef je gewoon toe dat Ewan niet gehinderd wordt. Ahja, want als Groenewegen kan winnen vanuit die positie, kon Ewan dat ook hè.