kimme1975
Well-known member
Ik twijfel daar sterk aan.. volgens mij is hij niet in grote vorm..Ik verwacht een groots nummertje van VDP vandaag.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik twijfel daar sterk aan.. volgens mij is hij niet in grote vorm..Ik verwacht een groots nummertje van VDP vandaag.
Zo'n korte helling die van beneden tot boven opgesprint wordt is ook niet leidend voor wat ze nog voor de wielen krijgen in de bergritten. Ander type inspanning.Of Roglic piekt - mede door zijn iets oudere leeftijd - later in de Tour, want bij deze ritten verlies je amper tijd, goed wetende dat er nog een fris peloton zal jagen.
Hoe hoger hij op niveau is later in de Tour, hoe minder hij moet afbouwen om zijn vierde Vuelta binnen te halen.
Wielersport waarvan wegwielrennen een tak isHij sprak van sport. Wegwielrennen is een sport. Je leest erin wat je wil lezen. Hij zal zelf moeten toelichten wat hij precies bedoelde.
De verschillende takken van de wielersport zijn:
Verschillende van deze sporten hebben subdisciplines, zoals het tijdrijden bij het wegwielrennen, de sprint en de achtervolging bij het baanwielrennen, enz.
- Olympisch (onderdeel van de Olympische Zomerspelen):
- Niet-olympisch:
- Veldrijden
- Gravelfietsen
- Cyclobal
- Kunstfietsen
- Trial
- Tandemfietsen (tot 1994 onderdeel van het WK baanwielrennen)
- Eenwieleren (geen onderdeel van de UCI)
- Ligfietsen (geen onderdeel van de UCI)
Zo'n korte helling die van beneden tot boven opgesprint wordt is ook niet leidend voor wat ze nog voor de wielen krijgen in de bergritten. Ander type inspanning.
Daarnaast liet iemand van INEOS volgens mij het gaatje. En dan lijkt het mij niet de taak van Rogli om dat dicht te rijden op nota bene 2 ploegmaats en Yates.
Ik twijfel daar sterk aan.. volgens mij is hij niet in grote vorm..
De Benji mogen ze gerust vaker laten aanschuiven van mij. Gewoon nuchter en objectief, wat je verwacht van een analist , zonder mee te gaan in enige chauvenistische hype

Dat dacht ik gisteren ook (dat Roglic in het wiel van een Ineos man zit die past) maar als je naar de samenvatting van LanterneRouge kijkt zie je op 4:20 dat Roglic weldegelijk naar het wiel van Laporte springt, die op dat moment nog op het wiel van Vingegaard zit. Op dat moment is het: Van Hooydonck-Benoot-Van Aert-Yates-Vingegaard-Laporte -Roglic-Thomas. Wat er exact gebeurt is moeilijk/niet te zien omdat de camera beelden gewoon dramatisch slecht zijn. Echt beschamend eigenlijk... als je de helicopter goed hangt kan je vanop één plaats de hele klim in beeld nemen. Ik vermoed dat Laporte er wat door zakt en Roglic niet voldoende overschot heeft om ook die nog te remonteren.Zo'n korte helling die van beneden tot boven opgesprint wordt is ook niet leidend voor wat ze nog voor de wielen krijgen in de bergritten. Ander type inspanning.
Daarnaast liet iemand van INEOS volgens mij het gaatje. En dan lijkt het mij niet de taak van Rogli om dat dicht te rijden op nota bene 2 ploegmaats en Yates.
Kunnen we aub niet weer in dit soort semantische discussie verzanden? Laat ons het ons op nieuwe "sporttak" houden... de mensen die naar wegwielrennen kijken is niet noodzakelijk hetzelfde publiek dat BMX en MTB etc kijkt. En we moeten niet flauw doen: het globale bereik van het wegwielrennen is groter dan van alle andere takken samen.Wielersport waarvan wegwielrennen een tak is
Red Bull is meer sponsor van spectaculaire sport(takken) zoals BMX en MTB heKunnen we aub niet weer in dit soort semantische discussie verzanden? Laat ons het ons op nieuwe "sporttak" houden... de mensen die naar wegwielrennen kijken is niet noodzakelijk hetzelfde publiek dat BMX en MTB etc kijkt. En we moeten niet flauw doen: het globale bereik van het wegwielrennen is groter dan van alle andere takken samen.

Gisteren een vive le vélo opgezet door gebrek aan beter.
De Benji mogen ze gerust vaker laten aanschuiven van mij. Gewoon nuchter en objectief, wat je verwacht van een analist , zonder mee te gaan in enige chauvenistische hype.
En Bert De Backer mogen ze toch echt stante pede buiten smijten hé. Als ge als analist de naam Pogacar niet eens iets of wat normaal wilt uitspreken, echt. Hij zou zelf ook vreemd opkijken als ze zijn naam plots uitspreken als Bort De Bikker in het zeldzame geval dat hij de moeite waard was om vermeld te worden.
Dat dacht ik gisteren ook (dat Roglic in het wiel van een Ineos man zit die past) maar als je naar de samenvatting van LanterneRouge kijkt zie je op 4:20 dat Roglic weldegelijk naar het wiel van Laporte springt, die op dat moment nog op het wiel van Vingegaard zit. Op dat moment is het: Van Hooydonck-Benoot-Van Aert-Yates-Vingegaard-Laporte -Roglic-Thomas. Wat er exact gebeurt is moeilijk/niet te zien omdat de camera beelden gewoon dramatisch slecht zijn. Echt beschamend eigenlijk... als je de helicopter goed hangt kan je vanop één plaats de hele klim in beeld nemen. Ik vermoed dat Laporte er wat door zakt en Roglic niet voldoende overschot heeft om ook die nog te remonteren.
Maar het probleem bij Roglic zit bij de aanzet van de klim, dat zie je op 3:30... ze rijden daar met 5 bij de eerste 7 de bocht in en Roglic heeft daar het wiel moeten lossen en moet dan meteen een serieus stuk goed maken. Je ziet tussen Laporte en die man van BikeExchange 2-3 lengtes open trekken (en misschien meer want je kan niet verder dan de rand van het scherm kijken) en daar zitten dan ook Thomas & Martinez nog tussen vóór we bij Roglic komen. Die moet daar dus al 5-6-7 fietslengtes goed maken. Als Roglic op het wiel van Wout opdraait dan komt hij mee als eerste boven. Maar again... als Roglic en of Vingegaard daar mee boven komen rijden ze er volgens mij gewoon nog naartoe. Ineos rijdt dan gewoon door, nu stoppen ze met rijden op het moment dat ze beseffen van "Wat doen wij hier eigenlijk? Wij moeten hier helemaal niet rijden..."
Gisteren een vive le vélo opgezet door gebrek aan beter.
De Benji mogen ze gerust vaker laten aanschuiven van mij. Gewoon nuchter en objectief, wat je verwacht van een analist , zonder mee te gaan in enige chauvenistische hype.
En Bert De Backer mogen ze toch echt stante pede buiten smijten hé. Als ge als analist de naam Pogacar niet eens iets of wat normaal wilt uitspreken, echt. Hij zou zelf ook vreemd opkijken als ze zijn naam plots uitspreken als Bort De Bikker in het zeldzame geval dat hij de moeite waard was om vermeld te worden.
Wielersport waarvan wegwielrennen een tak is
Bedankt om mijn punt te bevestigen.De verschillende takken van de wielersport zijn:
Verschillende van deze sporten hebben subdisciplines, zoals het tijdrijden bij het wegwielrennen, de sprint en de achtervolging bij het baanwielrennen, enz.
- Olympisch (onderdeel van de Olympische Zomerspelen):
- Niet-olympisch:
- Veldrijden
- Gravelfietsen
- Cyclobal
- Kunstfietsen
- Trial
- Tandemfietsen (tot 1994 onderdeel van het WK baanwielrennen)
- Eenwieleren (geen onderdeel van de UCI)
- Ligfietsen (geen onderdeel van de UCI)

Pure analist van cijfers en statistiek. En daar is die kerel top in uiteraard.. maar over wielerverhalen of wielergeschiedenis heeft die echt geen kaas gegeten heb ik de indruk..Gisteren een vive le vélo opgezet door gebrek aan beter.
Dit lijkt mij toch wel fake news... Roglic die als 75ste opdraait??? Roglic zat volgens mij gewoon bij die 5-6 Jumbo's die in de eerste 10 opdraaide of heb ik dat zo slecht gezien? Volgens mij bleef Roglic op het wiel van Thomas zitten toen die paste.
Pure analist van cijfers en statistiek. En daar is die kerel top in uiteraard.. maar over wielerverhalen of wielergeschiedenis heeft die echt geen kaas gegeten heb ik de indruk..
Benieuwd of er vandaag wél wat vluchters te spotten zullen zijn. Zou toch moeten. Ik kan me voorstellen dat er toch een aantal willen anticiperen?
Stopt nekeer met zagen ket, hij bedoelde duidelijk deze sport, zijnde baanwielrennen, aangezien we in de "tour de france" thread bezig zijn.Red Bull is meer sponsor van spectaculaire sport(takken) zoals BMX en MTB he
En veldrijden![]()
Laat dat laat pieken nu net zijn waar Roglic minder in is. Ik hoop mee hoor maar geef vingegaard op dit moment toch wat meer kans.Of Roglic piekt - mede door zijn iets oudere leeftijd - later in de Tour, want bij deze ritten verlies je amper tijd, goed wetende dat er nog een fris peloton zal jagen.
Hoe hoger hij op niveau is later in de Tour, hoe minder hij moet afbouwen om zijn vierde Vuelta binnen te halen.
Superstrijdlust solicitatie? 
Niet dat je dit gaat lezen aangezien ik naar het schijnt op u ignorelist sta maar je bedoelt wegwielrennen. Baanwielrennen doe je op een wielerbaan/piste.Stopt nekeer met zagen ket, hij bedoelde duidelijk deze sport, zijnde baanwielrennen, aangezien we in de "tour de france" thread bezig zijn.
Het is niet zo dat mensen die naar het baanwielrennen kijken daarvoor naar BMX of MTB kijken.
Ik schat dat er toch wel een stuk of 6 nullen in zijn contract staan.
Baanwielrennen is een andere tak dan wegwielrennen heStopt nekeer met zagen ket, hij bedoelde duidelijk deze sport, zijnde baanwielrennen, aangezien we in de "tour de france" thread bezig zijn.
Het is niet zo dat mensen die naar het baanwielrennen kijken daarvoor naar BMX of MTB kijken.
Ik schat dat er toch wel een stuk of 6 nullen in zijn contract staan.