Tour de France 2022

Heeft Bettiol al bij UAE getekend voor volgend jaar? Heb je die move van hem gezien waar hij Pogi even bij zich roept, vervolgens de kop neemt en dan heel ostentatief gaat checken of hij nog in zijn wiel zit terwijl hij keihard doortrekt? 😅 en dat met 2 ploegmaats in de kopgroep…

Stellen dat dat het risico is van op de kant te rijden. Dat is namelijk geen risico, die oelewappers horen daar niet te staan evenals dat ze niet in het midden van de weg horen te staan

Maar ge weet dat ze er staan. Wel degelijk een risico om het te doen dus. Dat die daar niet horen te staan is irrelevant, iedereen wet ondertussen wel dat er van die dommeriken naast de kant staan.

Heeft Bettiol al bij UAE getekend voor volgend jaar? Heb je die move van hem gezien waar hij Pogi even bij zich roept, vervolgens de kop neemt en dan heel ostentatief gaat checken of hij nog in zijn wiel zit terwijl hij keihard doortrekt? 😅 en dat met 2 ploegmaats in de kopgroep…

Vreemde move inderdaad maar hij ligt nog vast tot eind 2023 bij EF.

Net door wat Strava uploads van de laatste dagen aan het bladeren en de titel van Bardet gisteren is echt heerlijk!

C7-FBA8-F7-D290-4440-B63-A-D20-FC89286-A0.jpg

:oink:. Die supporter krijgt daar gewoon een kopstoot tegen +- 40km/u.
Gogl breekt daar zijn sleutelbeen en dat meisje aan de kant heeft haar voet gebroken of gekneusd. En die jongen die een kopstoot krijgt gewond aan zijn gezicht, een kneuzing/breuk aan de elleboog en hersenschudding.

We zijn vandaag van de favorieten Roglic kwijt, van de schaduwfavorieten O,Connor en Haig. In een bergrit kunnen klassmentsmannen ook een draai om de oren krijgen, maar dan louter op fysiek vlak.
Haig en Roglic vallen weg buiten een kasseistrook.

Kan even goed in een vlakke etappe gebeuren.

Daarbij als Pogacar met minder dan 13 secs de Tour wint heeft hij hem vandaag gewonnen door in de aanval te gaan met Stuyven. De eerste achtervolgers die niet in de vlucht zaten eindigen in de groep VA/Vingegaard. Tenzij jij argumenteert dat Vingegaard hem daar zou verliezen, maar ik zou eerder argumenteren dat Pogacar het daar dan wint. Rijdt hij niet weg met Stuyven, eindigen ze in dezelfde groep.

En uw kritiek geldt verder voor elke afdaling ook. Je kan ook eerder enkel maar de Tour verliezen in een afdaling, in plaats van te winnen tenzij je technisch goed kan dalen en graag risico's neemt over het randje. Dus geen afdalingen ook meer de volgende keer? En schaf dan ook maar de sprints af, want dat geduw en getrek en in een gatje duiken leidt ook alleen maar tot miserie.

Het is koers: vallen en lekke banden hoort er bij. En veel sporten hebben dat risico qua blessures, is niet enkel eigen aan wielrennen.

Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel een schim van mezelf

VDP geeft zelden of nooit toe dat hij echt slecht is. Dat hij dat nu wel gewoon toegeeft is veelzeggend.
Het gaat dus echt niet goed. Als dit niet beter wordt, dan zou ik als ik hem was toch ook gewoon afstappen.
Niks wereldschokkends als je ziet hoe hij rijdt.
Al is het moeilijk om te zien want hij rijdt quasi onzichtbaar rond.
Ik zou er niet van schrikken dat hij een lichte vorm van Corona heeft.

Denk ik ook, of een herstel ervan die blijft naslepen. Zoals ik al zei, ik zag het irl op de Cassel al. Hij bengelde daar achteraan serieus aan het afzien (bijten op de tanden en heel het lijf gebruiken om boven te raken) terwijl de rest van het peloton (op een paar mindere goden na) nog heel fris naar boven reed.

Terwijl zulke klimmetjes normaal ook wel zijn ding zijn.

Volgens mij gaat hij opgeven bij de eerste of tweede bergetappe.

De Avondetappe op de NOS is wel een aanrader om (terug) te kijken. Gisteren waren Tom Dumoulin, Niki Terpstra, Laurens Ten Dam en Thomas Dekker te gast.

Niet bepaald de beste winter gehad hé... dan toch nog in geslaagd de klassiekers te rijden (met succes). Meteen daarna de Giro... nu de Tour...

Misschien allemaal niet zo onlogisch dat het stokt. Gaat idd niet uitrijden op deze manier. Benieuwd of hij zijn najaar nog kan redden, dat WK in Australië zou toch ook echt iets voor hem moeten zijn.

Of COVID gehad heeft zonder het gemerkt te hebben. Mensen gaan er vaak licht over maar in vele gevallen is het een aanslag op je conditie, been there done that. Alé hier was de conditie sowieso tikkeltje minder dan die van Matthieu maar kom :unsure:

Nog altijd van overtuigd dat de meest schade is gebeurd door het straatmeubilair, en de voetbalsupporters langs de weg.
Door de smalle en slechte wegen is het vooral moeilijk om terug te komen en gedepanneerd te worden en dat maakt de renners net zo nerveus.

Leg hier zo een parcours zo op de boerebaantjes zonder kasseistroken (waar je maar met 1 auto kan rijden eigenlijk) en je komt hetzelfde tegen. leg kasseistroken , een autostrade breed en er zal mijn inziens niet veel gebeuren.

Nog altijd van overtuigd dat de meest schade is gebeurd door het straatmeubilair, en de voetbalsupporters langs de weg.
Door de smalle en slechte wegen is het vooral moeilijk om terug te komen en gedepanneerd te worden en dat maakt de renners net zo nerveus.

Leg hier zo een parcours zo op de boerebaantjes zonder kasseistroken (waar je maar met 1 auto kan rijden eigenlijk) en je komt hetzelfde tegen. leg kasseistroken , een autostrade breed en er zal mijn inziens niet veel gebeuren.
Dat speelt inderdaad mee. Ik heb bij momenten ook gedacht van eigenlijk is dit zo gek veel anders dan wat de renners vorig jaar voor de wielen kregen in die chaos rit waar zowel Roglic als Ewan (in de sprint) uiteindelijk vielen... het enige verschil was dat er toen geen kasseien waren.

Het feit dat Wout gisteren aan de aankomst aan gaf dat hij zich niet veilig voelde in het peloton en dat hij daardoor zover vanachter reed zegt voldoende. Dit stelde zich ook luidop de vraag "moesten we nu écht door al die kleine dorpskernen?". Ze doen daar in Frankrijk ook geen moeite om het straatmeubilair te verwijderen hé... als je ziet hoe daar gezwalpt werd gisteren weeral, eigenlijk een mirakel dat daar niet meer slachtoffers vallen...

Uiteindelijk is er gisteren niks gebeurd, juist Roglic heeft 2 minuten aan zijn broek. Voor de rest zijn het enkel Lutsenko & O'Connor die veel terrein verliezen maar dat zijn niet meteen DE grote mannen natuurlijk. Vlasov, Vingegaard en alle Ineos mannen verliezen nauwelijks terrein uiteindelijk.

EDIT: ik snap wel niet dat ze op Sporza blijven spreken over de fiets van Laporte... Laporte reed gewoon vooraan bij Roglic. :unsure:

Idd, eigenlijk valt het drama nog wel mee bij de klassementsmannen. Quintana zit misschien wel in de vorm van zijn leven :tongue:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan