Tour de France 2022

Roglic toch best of the rest (en hij gaf aan dat hij op het einde toch wel pijn had). Ondanks zijn val en schouder uit de kom, hoopvol voor het vervolg. Tourwinst is normaal gezien wel weg, maar hij doet nog volop mee voor de 3de plaats.

Súper dominant was dit nu ook weer niet. 2 knappe ritoverwinningen maar ik had half verwacht dat Pogacar hier al een serieuze uppercut ging uitdelen... dat is toch alles behalve het geval. Dit was tot in het pekzwart om Vingegaard nog te remonteren en in principe is dit niet de sterkste kant van Vingegaard.
Pogacar mag Vingegaard toch ook niet onderschatten, staat nog altijd binnen de minuut, 1 zwak moment en die voorsprong is weg.

Laatst bewerkt:
Langs 1 kant is het zot om te zien hoe goed die kerel kan fietsen en van zulke talenten moet je gewoon genieten. Langs een andere kant ook jammer dat de tour niet meer spannend is.

Langs 1 kant is het zot om te zien hoe goed die kerel kan fietsen en van zulke talenten moet je gewoon genieten. Langs een andere kant ook jammer dat de tour niet meer spannend is.

Hij heeft 35 seconden en hij kon zijn naaste belager vandaag op een echte Pogacar klim er niet afrijden. Hoezo de spanning eruit? Vorig jaar stond de rest ondertussen al bijna op 4 minuten ofzo, dat is niet meer spannend.

De Vries is er hier weer lappen op aan het geven zenne...

En Karl die denkt dat een bergrit 30 punten geeft voor groen :help:

Edit: De Vries strikes again "als de Tour (Femmes) vóór La Planche niet beslist is dan gaat het daar zeker gebeuren". Tja... kan moeilijk anders als de aankomst van de laatste rit daar ligt... ge hoort hier toch nogal iets zenne. :unsure:

Laatst bewerkt:
Deze wel toch?
Vandaag waren het er dertig ja.

In de echte Alpenritten zullen dat er twintig zijn denk ik.

Haha wat een onzin van Karl en Marijn om Bettiol de schuld te geven dat Powless het geel niet heeft gepakt :laugh: Die Ronde van 2019 zit blijkbaar nog heel diep. Trieste vent.

Laatst bewerkt:
Súper dominant was dit nu ook weer niet. 2 knappe ritoverwinningen maar ik had half verwacht dat Pogacar hier al een serieuze uppercut ging uitdelen... dat is toch alles behalve het geval. Dit was tot in het pekzwart om Vingegaard nog te remonteren en in principe is dit niet de sterkste kant van Vingegaard.

Als je ziet hoe hij en hoe Vingegaard over de meet komt dan is het verschil toch wel duidelijk.
Dit was niet 100% all-in hoor. Dit is gewoon met de gedachte dat de tour nog wel even is gereden.

Als hij op deze manier steeds enkele seconden kan uitlopen dan zal hij tegen de laatste week zeker wel wat marge hebben. Het heeft geen zin om na 8 ritten al 4 minuten voor te staan en u volledig leeg gereden te hebben. Beter koers je een beetje met je verstand, en dat doet hij wel.

Hij heeft 35 seconden en hij kon zijn naaste belager vandaag op een echte Pogacar klim er niet afrijden. Hoezo de spanning eruit? Vorig jaar stond de rest ondertussen al bijna op 4 minuten ofzo, dat is niet meer spannend.
Je gelooft toch niet dat er iemand anders hier de tour kan winnen? Tenzij een val of ziekte van Pogacar.

Wacht maar tot de bergetappes elkaar opvolgen, want die heeft hij tot in de puntjes gaan verkennen. Het zou me sterk verwonderen als hij daar niet heel de boel kapot gaat rijden.

Uhm , ik zie vingegaard sowieso nog dicht komen, mss zelf even het geel overnemen, maar hem wel niet winnen.

Vingegaard is de beste klimmer (zeker op langere minder steile dingen), maar pogi heeft de sprint.

Veel vluchter etappes (met een stevige berg op het einde) gaan nu denk ik wel effectief finishen. Want iedere finish geeft pogi kans op boni's.

UAE heeft nu onderzonderlijk veel werk gedaan omdat pogi hier wilde winnen. Zie ze dat niet iedere bergrit doen.

Bora gaat hopelijk Loco gaan in die vluchteretappes nu ;)

Vandaag eindelijk een echte vluchtersrit met een grote groep? :unsure:
Met Van Aert en een herboren vdP?
Als je ziet hoe hij en hoe Vingegaard over de meet komt dan is het verschil toch wel duidelijk.
Dit was niet 100% all-in hoor. Dit is gewoon met de gedachte dat de tour nog wel even is gereden.

Als hij op deze manier steeds enkele seconden kan uitlopen dan zal hij tegen de laatste week zeker wel wat marge hebben. Het heeft geen zin om na 8 ritten al 4 minuten voor te staan en u volledig leeg gereden te hebben. Beter koers je een beetje met je verstand, en dat doet hij wel.
Vorig jaar stond hij na de eerste bergrit ook gelek 4 minuten los met één van de zotste raids die ik ooit al gezien heb in een GT. Zeker gezien de timing... Froome in de Giro en Landis in de Tour waren ook waanzinnig maar dat was all-in naar het einde toe. Pogacar vorig jaar was duidelijk met het idee: hoe meer tijd ik nu al kan pakken hoe beter.

Je gelooft toch niet dat er iemand anders hier de tour kan winnen? Tenzij een val of ziekte van Pogacar.

Wacht maar tot de bergetappes elkaar opvolgen, want die heeft hij tot in de puntjes gaan verkennen. Het zou me sterk verwonderen als hij daar niet heel de boel kapot gaat rijden.
Vingegaard is natuurlijk nergens gaan verkennen... :unsure:

Vorig jaar stond hij na de eerste bergrit ook gelek 4 minuten los met één van de zotste raids die ik ooit al gezien heb in een GT. Zeker gezien de timing... Froome in de Giro en Landis in de Tour waren ook waanzinnig maar dat was all-in naar het einde toe. Pogacar vorig jaar was duidelijk met het idee: hoe meer tijd ik nu al kan pakken hoe beter.

Tis da, nu is het verschil zo beperkt dat één minder moment of als er wat pech mee gemoeid is, een honger dipje of een blokkerende dérailleur op een slecht moment bijvoorbeeld, heel het klassement kan omgooien.

Ik acht de kans klein maar verre van onmogelijk.

Maar dat kan je niet vergelijken in mijn ogen. Op de Grand-Bornand ging hij en niemand kon volgen waardoor hij veel tijd pakte. Maar hij verloor daarna ook geen seconde meer op zijn tegenstanders, hij was toen outstanding.

Maar hij is misschien nu iets minder goed, waardoor hij iets berekender moet rijden, maar hij is nog altijd heel goed hoor.
Rit 10, 11 of 12 gaat hij wel nog een patat uitdelen, of misschien in alledrie.
Ik denk dat zelfs pech hem niet van 3de overwinning kan houden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan