Tour de France 2022

Ik heb wel een nieuwe kandidaat voor grap van de eeuw in de tour of toch zeker podium samen met philipsen-merlier en F1 start :lol: .

Wat is het moment van de Tour tot dusver?
1) Tijdrijder Bissegger gaat meerdere keren onderuit (in de regen).
2) Lampaert klopt Van Aert in de openings-TT, die Ganna klopte, maar toch tweede eindigde.
3) De gevreesde brug van 18km baart een muis en laat keutels achter, met onder meer een gele Lampaert, die een tijdje achtervolgde.
4) Cort Nielsen pakt elf opeenvolgende punten op 4e cat. 'bergen' en is de held van Denemarken met vier opeenvolgende dagen in de vlucht van de dag.
5) Jumbo-Visma herhaalt het kunststukje van Parijs-Nice op een korte, venijnige klim, met Van Aert, die wegrijdt en solo gaat in de gele trui voor een dikke tien kilometer en wint.
6) Vingegaard verandert driemaal van fiets op amper een kilometer tijd in de Hel van het Noorden voor klassementsrenners.
7) Vier koplopers voor de winst: Powless weg in de laatste km; wordt bijgehaald door Hagen; de Noor plafonneert; Van der Hoorn voor de winst, maar Clarke is de sterkste.
8) Pogacar' twee op een rij. Eentje simpel en de andere met heel wat meer moeite om Vingegaard te kloppen.
9) Froome werd 41e in de rit (zijn beste resultaat in een GT sinds 2018) naar de Planche en heeft een nieuwe stap gezet naar volledig herstel en zijn vijfde Tourwinst in 2024.
10) Ingesloten Van Aert wint nog redelijk makkelijk de sprint zonder rassprinters aanwezig, tegen Matthews en Pogacar.
11) De terugkeer van Jungels na een solo-winst.

De sprint in Arenberg van die vier vluchters zet ik net voor de gele trui-overwinning van Van Aert.
Hoe prachtig was dat niet :clap:?

Wat is het moment van de Tour tot dusver?
1) Tijdrijder Bissegger gaat meerdere keren onderuit (in de regen).
2) Lampaert klopt Van Aert in de openings-TT, die Ganna klopte, maar toch tweede eindigde.
3) De gevreesde brug van 18km baart een muis en laat keutels achter, met onder meer een gele Lampaert, die een tijdje achtervolgde.
4) Cort Nielsen pakt elf opeenvolgende punten op 4e cat. 'bergen' en is de held van Denemarken met vier opeenvolgende dagen in de vlucht van de dag.
5) Jumbo-Visma herhaalt het kunststukje van Parijs-Nice op een korte, venijnige klim, met Van Aert, die wegrijdt en solo gaat in de gele trui voor een dikke tien kilometer en wint.
6) Vingegaard verandert driemaal van fiets op amper een kilometer tijd in de Hel van het Noorden voor klassementsrenners.
7) Vier koplopers voor de winst: Powless weg in de laatste km; wordt bijgehaald door Hagen; de Noor plafonneert; Van der Hoorn voor de winst, maar Clarke is de sterkste.
8) Pogacar' twee op een rij. Eentje simpel en de andere met heel wat meer moeite om Vingegaard te kloppen.
9) Froome werd 41e in de rit (zijn beste resultaat in een GT sinds 2018) naar de Planche en heeft een nieuwe stap gezet naar volledig herstel en zijn vijfde Tourwinst in 2024.
10) Ingesloten Van Aert wint nog redelijk makkelijk de sprint zonder rassprinters aanwezig, tegen Matthews en Pogacar.
11) De terugkeer van Jungels na een solo-winst.

De sprint in Arenberg van die vier vluchters zet ik net voor de gele trui-overwinning van Van Aert.
Hoe prachtig was dat niet :clap:?
Magnus Cort, Wout en Pog zijn de mannen van de eerste week.

Magnus Cort, Wout en Pog zijn de mannen van de eerste week.
Cort, die gaat nog wel een paar keer meezitten in een vlucht.
Pogacar wint sowieso nog wel een stevige bergrit om de puntjes op de 'i' te zetten en de moed wat in te drukken bij de rest.
Van Aert, die gaat de puntentrui in de pocket hebben voor de tweede rustdag. Ritten 13 en 15, indien geen vlucht het haalt, zijn nog goede puntenpakkers voor hem.
Pogacar is inderdaad de grootste "bedreiging" voor hem, als je het parcours bekijkt.
Wat gaat de eindbalans zijn van die twee samen? 6 ritten, 7?

Mocht Frison er niet zijn niemand had geweten dat ze nog meereden. Wat een zwakke prestatie zetten deze mannen wel niet neer…
Veel plezier in het procontinentale circuit zeg ik dan!
Spijtig van de valpartij van Vermeersch na secteur 3. Die had perfect kunnen meerijden met Pogy en Stuyven.

Spijtig van de valpartij van Vermeersch na secteur 3. Die had perfect kunnen meerijden met Pogy en Stuyven.
Perfect meerijden zou ik misschien nog met een korrel zout durven nemen :P
Pech hoort er spijtig genoeg nu eenmaal bij. Maar van dit wordt je toch niet vrolijk, alles op Ewan zetten en dan geraakt hij zelfs nog niet in de buurt.

Perfect meerijden zou ik misschien nog met een korrel zout durven nemen :p
Pech hoort er spijtig genoeg nu eenmaal bij. Maar van dit wordt je toch niet vrolijk, alles op Ewan zetten en dan geraakt hij zelfs nog niet in de buurt.
Ik bedoel dat als hij niet valt hij wel mee weg was met die 2.

Perfect meerijden zou ik misschien nog met een korrel zout durven nemen :p
Ze hebben verre van alles op Ewan gezet
En teamklassement wie bekijkt dat nu

Beter kijken naar de prijzenpot-verdeling

De komende dagen worden moeilijk, maar vanaf vrijdag zouden Wellens & co toch zeker in een vlucht moeten meezitten. Dat worden de ritten waarin ze het nog moeten doen.

Of hopen op Ewan op de laatste vrijdag en zondag, als die daar geraakt...

Behalve Ewan, (die vooral malchance had, en zat waar hij moest zitten (zat 2 keer in het wiel van de winnaar)

Kron (mooie 4de plaats)

en rit 5, waar ze ook veel malchance hadden en eigenlijk denk ik nog de troepen hadden om het eventueel te laten samen komen voor Ewan.
(Vermeersch valpartij, Van Moer (Pech), Ewan (Valpartij).

Waren de andere 6 ritten minder op hun maat , dat moet nog komen hopelijk.
Maar een rit winnen wordt sowieso moeilijk , maar niet onmogelijk.

Guillaume Martin moest gisteren de Tour de France verlaten na een positieve coronatest.

De Fransman van Cofidis voelde zich naar eigen zeggen fit genoeg om te blijven koersen en geeft toe dat hij in het reglement op zoek ging naar achterpoortjes die hem toch in de Tour konden houden.

"Het protocol is vaag en kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden", is de wielerfilosoof kritisch.

Martin geeft nog aan dat volgens hem - bewijzen levert hij niet aan - andere renners of ploegen minder open kaart spelen en met een besmetting durven te koersen.
Zoveelste renner die een wedstrijd moet verlaten op basis van een test en niet op basis van effectieve ziekteverschijnselen.
Benieuwd of er nog andere (grotere) slachtoffers vallen tijdens deze rustdag.
Hopelijk gaat dat testprotocol snel de schop op.

Haha wat een grap. Dus dat is de 3e (?) keer dat het volledig peloton in de Tour wordt getest, dus zo'n kleine 600 testen in totaal, en geen enkele positieve test terwijl ze in de omkadering vallen als vliegen. Doe dan gewoon geen testen ipv heel deze fake show. Op basis van de foutenmarge van die tests, moeten er statistisch gezien dan sowieso geen enkele vals positieve testen tussentzitten?
Hoe worden die testen eigenlijk afgenomen, mogen de renners zelf die wisser ergens in een willekeurig lichaamsgat steken?

Jullie weten dat dit weekend nog een ploegmaat van UAE naar huis moest door corona. Als er positieve tussen zitten zullen die er wel uitgehaald worden hoor. Zoiets zou anders na verloop van tijd toch aan het licht komen met alle gevolgen van dien.

Haha wat een grap. Dus dat is de 3e (?) keer dat het volledig peloton in de Tour wordt getest, dus zo'n kleine 600 testen in totaal, en geen enkele positieve test terwijl ze in de omkadering vallen als vliegen. Doe dan gewoon geen testen ipv heel deze fake show. Op basis van de foutenmarge van die tests, moeten er statistisch gezien dan sowieso geen enkele vals positieve testen tussentzitten?
Hoe worden die testen eigenlijk afgenomen, mogen de renners zelf die wisser ergens in een willekeurig lichaamsgat steken?
Maar ze nemen volgens mij geen standaard binaire testen af zoals wij die kennen toch?
Ik heb gisteren gelezen dat ze naar de cycle value kijken en als die boven de 35 oid ligt is alles ok en mogen ze verder rijden. Als die waarde onder de 35 ligt kijken 3 artsen of het verantwoord is van verder te rijden... heeft te maken met de hoeveelheid virus er aanwezig is in u systeem. Het is dus niet zo dat renners per definitie naar huis moeten bij een positief test. Zo kon Bob Jungels waarschijnlijk ook "licht positief" zijn net voor de Tour en toch mogen starten. Gelukkig voor hem & AG2R.

Zoveelste renner die een wedstrijd moet verlaten op basis van een test en niet op basis van effectieve ziekteverschijnselen.
Benieuwd of er nog andere (grotere) slachtoffers vallen tijdens deze rustdag.
Hopelijk gaat dat testprotocol snel de schop op.
Hij is getest omdat hij keelpijn had, hij had dus wel ziekteverschijnselen.

Alle renners die uit de tour zijn moeten stappen voor een positieve test hadden een of meerdere symptomen van covid.

Mocht Frison er niet zijn niemand had geweten dat ze nog meereden. Wat een zwakke prestatie zetten deze mannen wel niet neer…
Veel plezier in het procontinentale circuit zeg ik dan!

Beetje raar om dan iets te zeggen van Lotto, maar niet Alpecin hé? Maar dat ga jij natuurlijk niet doen want de enige reden dat Alpecin in beeld komt is omdat VdP dramatisch slecht is (en omdat Philipsen zijn handen in de lucht steekt als hij niet wint).

Deze Tour ging altijd lastig worden voor Lotto door het gebrek aan spurtersritten en de grote hoeveelheid ontzettend lastige ritten. Lotto heeft geen klimmers, Kron kan op sommige aankomsten meedoen voor een overwinning vanuit de vlucht, maar niet in het gebergte. Die eerste 2 spurtersritten zat Ewan gewoon goed maar mist hij wat geluk, in de kasseienrit falen ze net zoals QS, Alpecin en Trek door niemand in de vlucht te steken, maar zijn Ewan en Vermeersch voor hun valpartijen wel gewoon bij de sterksten in het peloton en dan is het nog eens een atypische tourweek geweest waarbij bepaalde ritten gemaakt voor een Wellens of Kron (vanuit vlucht) gecontroleerd worden door bepaalde ploegen. Nu moeten ze het doen met die 4e plaats van Kron in Lausanne, wat gewoon het hoogst haalbare was.

Ik postte dat ploegenklassement omdat het er grappig uitzag, niet om daar conclusies bij te verzinnen. Lotto en QS staan daar omdat ze met heel hun ploeg bij Ewan en Jakobsen blijven.

De komende dagen worden moeilijk, maar vanaf vrijdag zouden Wellens & co toch zeker in een vlucht moeten meezitten. Dat worden de ritten waarin ze het nog moeten doen.

Of hopen op Ewan op de laatste vrijdag en zondag, als die daar geraakt...

Die rit van morgen is wel iets voor Kron, die slotklim is niet zwaar en lijkt een beetje op waar Kron won in Zwitserland vorig jaar. Maar die heeft heel veel moeite om in de juiste vlucht te geraken. Ze moeten hem daar bij helpen en dat is wel iets wat Lotto niet goed doet imo

Die laatste vrijdag is echt op maat van Ewan want de laatste km loopt een beetje bergop, maar de vraag is inderdaad of hij dan nog in het peloton zit. Dat betwijfel ik ook wel een beetje

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan