Tour de France 2022

Vraagje als iemand die niets van koers kent : Pogacar zit in het geel en Roglic en Vingegaard rijden samen met hem. Wat is de verkozen tactiek voor die twee van TJV? Elkaar aflossen en constant het tempo hoog houden?

Want ik zou denken dat Pogacar gewoon in een zetel zit nu en enkel moet reageren. Iemand anders zal wel voor zijn neus rijden want die moeten aanvallen. Vanaf wanneer denk je : "Ok genoeg mijn concurrent uit de wind gezet, nu versnel ik."

Wout wint die etappe als ze Pog er niet afkrijgen (en hij dan moet wachten). Die 3 fransen veel energie aan het verspillen voor het bergklassement.

TJV is hier duidelijk niet voor de 2de plaats. Alles of niks. Ik vind het fantastisch

Vignegaard staat op 39" die hoeft niet van 60km aan te vallen hé. Een goeie slag slaan op een slotklim en hij is geel. Qua tijdrijden zijn er niet zo verschillend dus heel veel boni heeft hij ook niet nodig.

Galibier in principe niet de steilste klim dus kan je wel gebruik maken van een wiel voor je. Komt ook nog een vallei aan dus Roglic laten rijden en dan in groep er achtergaan is misschien geen slecht idee.
Ik zie Roglic de rit misschien wel winnen. Hem laten gaan straks als Roglic sterk genoeg is, is misschien wel geen slecht plan voor Pogacar en zijn team.

Ze krijgen hem er niet af. Jammer.
Ja jammer, maar nu zal het zowiezo wapenstilstand zijn tot de laatste beklimming. Nu nog verder aandringend heeft natuurlijk geen zin. Dan rijden ze elkaar kapot.

Vraagje als iemand die niets van koers kent : Pogacar zit in het geel en Roglic en Vingegaard rijden samen met hem. Wat is de verkozen tactiek voor die twee van TJV? Elkaar aflossen en constant het tempo hoog houden?

Want ik zou denken dat Pogacar gewoon in een zetel zit nu en enkel moet reageren. Iemand anders zal wel voor zijn neus rijden want die moeten aanvallen. Vanaf wanneer denk je : "Ok genoeg mijn concurrent uit de wind gezet, nu versnel ik."
Daarnet vielen ze 1 voor 1 aan terwijl de andere in het wiel van Pög bleef. Zo moet Pog altijd tegen de wind rijden terwijl de Jumbo's maar de helft vd tijd in de wind reden. Pog heeft het wel volgehouden.

Reageren kost meer energie dan in het wiel zitten en Pogacar moet elke keer reageren en die 2 van TJV maar om de beurt

Normaal vind ik José nog redelijk neutraal (chauvinisme niet meegerekend), maar vandaag heeft hij wel zijn Pogacar-gekleurde bril op precies.

hoe vaak loopt die livestream van sporza niet vast zeg. Constant het scherm op freeze.
Normaal vind ik José nog redelijk neutraal (chauvinisme niet meegerekend), maar vandaag heeft hij wel zijn Pogacar-gekleurde bril op precies.
2 redenen waarom ik opnieuw GCN+ heb opgezet. Is da nu omdat de Wuyts weg is dat het zo opvalt? Ik vind José toch uitgesproken pro-Pogacar en... Jumbo-sceptisch zal ik het noemen om geen te zwaar woord te moeten gebruiken al heel de Tour eigenlijk. Ik heb José altijd de gematigde van de 2 gevonden maar deze Tour bevestigd dat toch niet echt.

FXjKZqUWIAIXc6b

Hij kan alleszins niet zeggen dat hem geen steun krijgt :laugh:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan