Tour de France 2022

Ik hoorde Renaat zeggen dat hij immens populair is in zijn land. Maar als je dit ziet, kan hij inderdaad tippen aan de gigantisch hoge cringe-factor van de hier onverklaarbaar populaire Karl V.N. en Sven N.

Nairo is dan ook een enorm bekende zanger in eigen land
#nairoingreen

José net met een niet al te subtiel steekje m.b.t. hun afwezigheid in de Tour dit jaar :laugh:
Over VLV

‘Vive le vélo’: alles om toch maar geen kenner aan het woord te moeten laten

Zo waar 🤣
Het artikel zit achter een paywall maar ik moet het zelfs niet lezen om te weten waarover het gaat.
Ik zat echt zwaar te cringen aan het begin gisteren. Die mechanieker van Cofidus spreekt van de versnellingen en zegt duidelijk 53/36 met tot 32 achteraan. Letterlijk 15 seconden later:
Karl: "Ja, zone 36 achteraan is toch wel heel groot hé???"
Sep: "Euh, die 36 was vooraan, achteraan is 30 of 32 voor zo'n rit"
Karl: "Ja... euhm... ben je zeker? *begint snel over iets anders* " :sop:

Nairo is dan ook een enorm bekende zanger in eigen land
#nairoingreen
Och, wist ik niet! Dus echt een cultfiguur, nice.

Ik vind het ook wel geweldig hoe hij na jaren kritiek en gelach nu met de pedalen antwoordt (zelfde met Bardet), maar met dat filmpje ben ik echt niet mee. Plaatsvervangende schaamte is te fel aanwezig 😅

SKA tikt Tour-organisatie op vingers: "COVID-tests ASO deugen niet"
Bij minstens een deel van de COVID-tests, die organisator ASO tijdens de Tour de France afneemt, verloopt de testing niet "volgens de regels van de kunst". Dat heeft SKA, de vereniging voor sport- en keuringsartsen in België, de afgelopen dagen van drie bronnen in de Ronde van Frankrijk vernomen. "Dat is gevaarlijk voor de renners en hun entourage", klinkt het.
"SKA verneemt van diverse ploegen, ploegartsen en renners dat de coronatests die ASO afneemt niet volgens een strak protocol verlopen en dat de wisser vaak niet diep genoeg in de neus wordt gestoken", meldt de vereniging donderdag in een persbericht. "Als ASO meldt dat er geen positieve gevallen zijn, dan moet dat bericht dus met een zak zout worden genomen. Gelukkig zijn er heel wat ploegartsen die hun verantwoordelijk opnemen en de tests overdoen, dikwijls op vraag van renners die ook weinig vertrouwen in de ASO-aanpak hebben."

😏😏

Het artikel zit achter een paywall maar ik moet het zelfs niet lezen om te weten waarover het gaat.
Ik zat echt zwaar te cringen aan het begin gisteren. Die mechanieker van Cofidus spreekt van de versnellingen en zegt duidelijk 53/36 met tot 32 achteraan. Letterlijk 15 seconden later:
Karl: "Ja, zone 36 achteraan is toch wel heel groot hé???"
Sep: "Euh, die 36 was vooraan, achteraan is 30 of 32 voor zo'n rit"
Karl: "Ja... euhm... ben je zeker? *begint snel over iets anders* " :sop:
Grootste cringe moment ooit :P
Samen met het warmteprotocol, niemand kent het buiten Sep. Maar een eendje is belangrijker dan het hem deftig te laten uitleggen :P

Dat eendje alsof dat een zeldzaam dier is. Karl had precies in zijn leven nog nooit een eend gezien. Ongelofelijk eigenlijk dat programma. Mja dat programma is ook gewoon niet gemaakt voor echte koersliefhebbers.

Die Sean Kelly als commentator bij Eurosport, ben ik echt de enige die daar continue van in slaap valt? Zo'n saaie en droge stem, vaak vast in zijn uitleg voor minuten ook al gebeuren er interessante dingen op het scherm.

Dat eendje alsof dat een zeldzaam dier is. Karl had precies in zijn leven nog nooit een eend gezien. Ongelofelijk eigenlijk dat programma. Mja dat programma is ook gewoon niet gemaakt voor echte koersliefhebbers.
Nochtans heel jammer want los van de meningen over Sep zijn prestaties op de fiets zou het zeker een toegevoegde waarde kunnen zijn voor zo'n programma, indien hij gebruikt wordt...

Op zich zou ik dan denken ok nog, het is meer een zomerprogramma dan een écht koersprogramma maar het spijtige is dat ze in Extra Time koers eigenlijk exact hetzelfde doen. Het is daar dan niet Wim De Coninck (de paywall is weg ondertussen :p) maar ze zetten daar dan zo'n Dirk De Wolf die evengoed alle zuurstof uit de kamer zuigt en de andere gasten die wél iets nuttige kunnen bijdragen aan zo'n gesprek krijgen dan evengoed geen halve zin ertussen.

"SKA verneemt van diverse ploegen, ploegartsen en renners dat de coronatests die ASO afneemt niet volgens een strak protocol verlopen en dat de wisser vaak niet diep genoeg in de neus wordt gestoken"
Dit is dus exact wat er in 2020 ook al gebeurde volgens verschillende bronnen.
Als je dat nu dan ook nog gaat combineren met een analoge input als viral load dan wordt het natuurlijk helemaal gevaarlijk. Je gaat eerst een test doen waar door de manier van afname op zen minst al getwijfeld kan worden aan het feit dat de viral load in het staal wel overeenstemt met de viral load die aanwezig is in het lichaam. En dan gaat ze op basis van die cijfers "mogelijk delibereren".

Die Sean Kelly als commentator bij Eurosport, ben ik echt de enige die daar continue van in slaap valt? Zo'n saaie en droge stem, vaak vast in zijn uitleg voor minuten ook al gebeuren er interessante dingen op het scherm.
Is inderdaad niet de meest interessante stem maar het leuke is wel dat ze daar regelmatig van commentator wisselen tijdens de uitzending. Ze hebben daar toch ne man of 4 denk ik die zowat afwisselen. Ondertussen zitten ze dan ook wat steken heen en weer te geven van tijd, overall toch niet verkeerd kwa niveau imo. Renaat & José werkt ook wel maar praat maar eens een koers van 5 uur vol...

Denkt er nu echt iemand dat ze Maijka gaan laten koersen als ze echt niet overtuigd waren dat die niet meer besmettelijk is? Ik geloof niet echt dat er veel gesjoemeld wordt. Als de leider 2 dagen voor het eind een positieve test heeft dat ze dat proberen onder de mat te schuiven ja maar dat ze ook al knechten een beetje gaan laten rondrijden als die besmettelijk zijn, nee geloof ik niet veel van.

Is inderdaad niet de meest interessante stem maar het leuke is wel dat ze daar regelmatig van commentator wisselen tijdens de uitzending. Ze hebben daar toch ne man of 4 denk ik die zowat afwisselen. Ondertussen zitten ze dan ook wat steken heen en weer te geven van tijd, overall toch niet verkeerd kwa niveau imo. Renaat & José werkt ook wel maar praat maar eens een koers van 5 uur vol...

Neen, ik ben zeer tevreden over de algemene verslaggeving op Eurosport. Aangename stemmen, afwisseling, ook oude renners die ingeschakeld worden, zoals bv Sir Bradley Wiggins die gewoon achterop de motor zit en van daar verslag brengt. En ja Sean Kelly is ook een oud renner, maar die praat eerder gewoon als een (saaie) oude man. Enige minpuntje wat mij betreft.
Ik ben echt niet meer geinteresseerd in Sporza :)

Denkt er nu echt iemand dat ze Maijka gaan laten koersen als ze echt niet overtuigd waren dat die niet meer besmettelijk is? Ik geloof niet echt dat er veel gesjoemeld wordt. Als de leider 2 dagen voor het eind een positieve test heeft dat ze dat proberen onder de mat te schuiven ja maar dat ze ook al knechten een beetje gaan laten rondrijden als die besmettelijk zijn, nee geloof ik niet veel van.
Maar hoe overtuigd zijn ze? En zijn ze overtuigd op basis van die, mogelijk skewed, resultaten?
Ik zeg niet dat er bewust gesjoemeld wordt maar als alles boven de 35 cycles standaard naar huis is... wat doe je dan met iemand die 30-34 cycles haalt waar er twijfel bestaat of de viral load in het staal wel representatief is? Voor hetzelfde geld haalt die met een correct afgenomen test gewoon standaard 40-45 cycles en had die renner gewoon recht naar huis gemoeten...

Ik snap je redenering hoor maar ik stel mij aan de andere kant dan weer de vraag... moet je iemand die "licht positief" is, zoals Jungels voor de Tour, dan wel toelaten in die koers? Wil je echt dat risico nemen want op basis van wat je nu ziet rondgaan kan je wel stevige vraagtekens zetten bij hoe "licht" "licht positief" wel is.

PS: ik heb hier eigenlijk niet echt een mening over (te streng/niet streng genoeg) maar ik stel mij gewoon vragen hierover...

Als US Postal al ongeloofwaardig overkwam rond de 2000's, wat dan van dit Jumbo?
Van Hooydonck die half klimmend peloton lost enal :')

Op zich zou ik dan denken ok nog, het is meer een zomerprogramma dan een écht koersprogramma maar het spijtige is dat ze in Extra Time koers eigenlijk exact hetzelfde doen. Het is daar dan niet Wim De Coninck (de paywall is weg ondertussen :p) maar ze zetten daar dan zo'n Dirk De Wolf die evengoed alle zuurstof uit de kamer zuigt en de andere gasten die wél iets nuttige kunnen bijdragen aan zo'n gesprek krijgen dan evengoed geen halve zin ertussen.

Volledig akkoord. Ik kan daar mee leven dat VLV gemaakt is voor het grote publiek (ik ken heel veel mensen die eigenlijk nooit koers kijken die daar toch naar kijken om een of andere reden), maar dan moet je echte analyseprogramma's als Extra Time koers of voor en nabeschouwingen van de grote klassiekers wel fatsoenlijk doen en daar zetten ze ook gewoon een paar dommeriken aan tafel.

Als US Postal al ongeloofwaardig overkwam rond de 2000's, wat dan van dit Jumbo?

Heb het gisteren al gezegd. Sky x10 dit. Gaan volgens mij een zeer saaie laatste 10 dagen worden. Al die haat op Pogacar de voorbije 2 weken overal omdat die zo dominant was, maar niemand beseft dat als Pogacar er niet was de Tour echt AFSCHUWELIJK zou zijn. Jumbo zou alles winnen.

Maar blijkbaar is het nu ok, maar niet als Sky het deed. Jumbo koopt ook gewoon iedereen op, net zoals Sky.

Volledig akkoord. Ik kan daar mee leven dat VLV gemaakt is voor het grote publiek (ik ken heel veel mensen die eigenlijk nooit koers kijken die daar toch naar kijken om een of andere reden), maar dan moet je echte analyseprogramma's als Extra Time koers of voor en nabeschouwingen van de grote klassiekers wel fatsoenlijk doen en daar zetten ze ook gewoon een paar dommeriken aan tafel.

Heb het gisteren al gezegd. Sky x10 dit. Gaan volgens mij een zeer saaie laatste 10 dagen worden. Al die haat op Pogacar de voorbije 2 weken overal omdat die zo dominant was, maar niemand beseft dat als Pogacar er niet was de Tour echt AFSCHUWELIJK zou zijn. Jumbo zou alles winnen.

Maar blijkbaar is het nu ok, maar niet als Sky het deed. Jumbo koopt ook gewoon iedereen op, net zoals Sky.

Zitten 3 belgen in het de team hé dus nu mag het. Sky en US Postal waren allemaal buitenlanders en die mogen dat niet.

Het ging niet alleen om de dominantie van de trein hé. Armstrong was gewoon 7x op rij onklopbaar (enkel in 2003 een paar barsten). Vaak was het na de eerste bergrit al over-and-out en won hij uiteindelijk met 6 a 7 minuten. Een bepaalde periode had je dan ook nog Heras in het team die nà Armstrong bergop gewoon de sterkste was. Ook hun koerswijze (stick with the boss) was niet bepaald aantrekkelijk. Jumbo heeft hier toch al mee voor aantrekkelijke koersen gezorgd.

Met Sky onder Froome quasi hetzelfde verhaal.

Jumbo heeft nog nooit de TDF tot een goed einde gebracht. Als ze dit een jaar of 3-4 met succes op rij lappen dan krijg je een andere publieke opinie hoor ;)

Het grappige is dat diegene die vroeger op de kap van Team Sky zaten sinds de tourwinst van Bernal plotseling hun kar hebben gekeerd. En na hun voorjaar is het plots een heerlijke ploeg geworden om naar te kijken. :')

Hamilton 13e
Heras 9e
Beltran 14e
Azevedo 5e
Popovych 12e
In 5 van de 7 Tours die Armstrong won. En dan meestal nog Chechu Rubiera als 3e van de ploeg rond de 20e plaats.
Dus qua klassement waren ze allesbehalve zo dominant.

Idd zeer opmerkelijk, gewoon een paar klassen beter dan de rest.
Ook opvallend dat bahrein-merida niks meer presteert, je zou bijna beginnen denken dat er een verband is, met de inval ;)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan