Tour de France 2022

Misschien wel een kanttekening, dit gaat enkel op voor sporters. Als het gaat over presentatoren, die kunnen beter stoppen als het minder gaat, ik zou niet willen dat we te lang met Karl Van Nieuwkerken opgeschept zitten :unsure:
Ik erger mij echt constant aan Karl die elke aflevering meerdere keren moet beginnen over WVA. "Seg Justine, verbaast WVA op het gebied van klimmen?"

Das echt een constante geworden. Sep was een interessant verhaal aant vertellen, en twas amper gedaan of Karl moest weer over WVA beginnen. Zum kotse kerel.

Ik ben zelf groot fan, maar beetje normaal doen aub.

Ik erger mij echt constant aan Karl die elke aflevering meerdere keren moet beginnen over WVA. "Seg Justine, verbaast WVA op het gebied van klimmen?"

Das echt een constante geworden. Sep was een interessant verhaal aant vertellen, en twas amper gedaan of Karl moest weer over WVA beginnen. Zum kotse kerel.

Ik ben zelf groot fan, maar beetje normaal doen aub.

Net zoals Pidcock die in elk inteview obligatoir iets in het Nederlands moet zeggen :wallbash:

Een oplossing voor al jullie VLV-frustraties, gewoon niet kijken. Ik kijk sinds de laatste 2 jaar niet meer en eerlijk gezegd, het is echt een verlossing. :D

Een oplossing voor al jullie VLV-frustraties, gewoon niet kijken. Ik kijk sinds de laatste 2 jaar niet meer en eerlijk gezegd, het is echt een verlossing. :D

Het is een beetje zoals koffie 's ochtends, ik weet dat het niet goed voor me is maar toch drink ik elke dag enkele tassen :unsure:

En zeggen dat we mannen zoals Wout en Pidcock het hele jaar door aan het werk kunnen zien, want komende winter rijden die misschien rond in de modder in Dendermonde. Eigenlijk zou Pogacar hier ook enkele crossen moeten komen rijden.

Ik vermoed dat een Pidcock dan toch als eerste zal afhaken in de winter. Of hoogstens een handvol wedstrijden, maar zonder doelen.

Als hij zich effectief wil toeleggen op het rijden van een klassement in een grote ronde, dan zal dat toch moeilijker in zijn voorbereiding passen, lijkt me. Dan zal hij zijn winters ook wel beginnen doorbrengen op Tenerife bij Dirk.

In de beginjaren was ik grote fan, nadien minder en minder. Als ik zie wie de gasten zijn durf ik nog eens te kijken maar het is niet meer wat het was. Zonde.

Je mag gewoon niet met te grote verwachtingen naar VLV kijken.
Het moet een programma zijn waar ook mensen naar kunnen kijken die niks van koers kennen.

Het moet een programma zijn waar ook mensen naar kunnen kijken die niks van koers kennen.

En mensen die niks van koers kennen, gaan meer tevreden zijn met elke dag te horen hoe Karl vraagt of WVA verbaast? Of wanneer een relevante opmerking van een ex-renner onderbroken wordt door de opmerking dat er een eend voorbij waggelt?

Je kan toch perfect een meer intensief programma brengen dat evenzeer interessant is voor de niet-kenner?

Ja, maar het zou leuk zijn als ze na het kijken meer van koers kennen dan ervoor, in plaats van minder.

Ik weiger alleszins om de plezierreisjes van die omhooggevallen beunhaas te legitimeren.

Wel grappig dat Karl regelmatig uitpakt met de 'geweldige' kijkcijfers. Eergisteren haalde hij 750.000 kijkers, terwijl de Kampioenen er bvb ook nog 600.000 haalden een uurtje vroeger op de zomeravond.
Karl is koning éénoog in het land der blinden.
Maar hij staat hier wel op 1 hé. 750.000 kijkers is niet bepaald slecht te noemen in de zomervakantie.

Objectief gezien is dat dus een zeer succesvol programma en blijkbaar de juiste keuze om het op deze manier te brengen... hoe jammer wij dat als koersliefhebbers ook vinden.

Een duffe studio met 2 kenners die een half uur volpraten over de koers, is misschien interessanter voor ons, maar dat haalt geen fractie van die 750.000 kijkers

Klassiek Belgische onderdanigheid / submissief gedrag geëvolueerd naar opdringerig extreem-nationalistisch-gedrag.
Elke Belgische sportjournalist / interviewer bij een buitenlander:
"Zeg, wat vond je van de prestatie van x?"
"x heeft je nogal pijn gedaan vandaag, zo bleek, nietwaar?"
"Je deed het goed, maar waar plaats je de prestatie van x?"

Het is te duidelijk dat we in vele oorlogen constant bezet werden in een mum van tijd.
We waren tot zo diep in onze oren verliefd geworden op de machtshebbers, dat onze voorouders voor het zelfbehoud vragen stelden:
"Amai, jullie zijn er snel bij. Bedankt hiervoor (please, do not kill us)."
"Wat een fantastische overheersing, mannen, jullie zijn top!"
De evolutie doorheen decennia heeft dat veranderd naar het Belgische prijzen van onze atleten bij mede-atleten, want het moest ooit stoppen met dat zielige gedrag om in leven te blijven. Nu ervaren we een moderne vorm van zielig gedrag.
Ik kan niet wachten op de derde optie over x-aantal jaar.

Al zit soms die onderdanigheid er nog wel in. Ik herinner me nog steeds dat beeld van die ene kerel in de Tour van 2009 of 2010, die een afspraak had met Lance Armstrong aan tafel en toen Lance eindelijk kwam met een paar bodyguards, hij geen tijd had voor een interview (mogelijk wist hij al dat er een vraag ging komen over JVDB?) en simpelweg die tafel handtekende en het aftrapte. De interviewer kon geen pap zeggen :rofl:.
De enigste keer dat ik Lance Armstrong gelijk moet geven, zovele jaren later.

Ik vind wel dat het opvallend is hoeveel mensen er naar Vive le Velo kijken om er dan hier op te komen kakken. Al zeker omdat dat programma al jaren min of meer op hetzelfde niveau zit. Bij eender welk programma zou je toch verwachten dat je stopt met kijken als het niet je ding is?

X100

Het is overmorgen dag op dag 7 jaar geleden dat ik voor het laatst gekeken heb. 17 juli 2015 was de dag van de ritzege van Van Avermaet in Rodez. De gasten die dag waren Robbie McEwen en Zouzou Ben Chikha. Die twee waren extreem amusant en werden om de zoveel tijd, soms midden in een leuk onderonsje, onderbroken door Vannieuwkerke. Dat was zowat de meest ergerlijke show die ik ooit gezien heb. Ik snap dat je een bepaald schema moet volgen. Dat betekent echter niet dat als je gasten goed overeenkomen en voor goeie tv zorgen, je hen continu moet onderbreken en de flow eruit moet halen.

Ik ergerde me al veel langer dan sinds die dag aan Karl. Na die uitzending heb ik aan mezelf beloofd om in mijn leven geen enkele aflevering meer te kijken van een praatprogramma waar Vannieuwkerke in zit. Sindsdien geniet ik eigenlijk nog meer van de koers dan voordien.

De enige uitzondering op deze regel is dat ik de befaamde uitzending na het WK met Patlef, Elodie Ouedraogo en Tom Dumoulin heb teruggekeken.

Als Vannieuwkerke commentaar geeft bij een wedstrijd terwijl ondertussen op Eurosport Kroon naast Vanbelleghem zit, kijk ik op Eurosport.

Barguil heeft het ook vlaggen, toch vreemd dat na een grote controle dag niemand positief test en nu als de eigen ploeg dokters beginnen testen ze allemaal vallen als vliegen :lol:

X100

Het is overmorgen dag op dag 7 jaar geleden dat ik voor het laatst gekeken heb. 17 juli 2015 was de dag van de ritzege van Van Avermaet in Rodez. De gasten die dag waren Robbie McEwen en Zouzou Ben Chikha. Die twee waren extreem amusant en werden om de zoveel tijd, soms midden in een leuk onderonsje, onderbroken door Vannieuwkerke. Dat was zowat de meest ergerlijke show die ik ooit gezien heb. Ik snap dat je een bepaald schema moet volgen. Dat betekent echter niet dat als je gasten goed overeenkomen en voor goeie tv zorgen, je hen continu moet onderbreken en de flow eruit moet halen.

Ik ergerde me al veel langer dan sinds die dag aan Karl. Na die uitzending heb ik aan mezelf beloofd om in mijn leven geen enkele aflevering meer te kijken van een praatprogramma waar Vannieuwkerke in zit. Sindsdien geniet ik eigenlijk nog meer van de koers dan voordien.
Pijnlijk dan wel dat ge hem nu altijd moet aanhoren tijdens alle koersen op de TDF na :D Of zijt ge een Eurosportkijker?

Bij mij is't niet zo zeer dat ik me aan het gehele programma erger, want er zitten altijd best amusante/interessante stukken tussen. Maar als er zo'n uitschieters zijn gelijk het Frenglish van Van Gramberen of Van Gils of debiele gasten zoals Ine Beyen of andere excuustruuzen, dan mogen we er hier toch om komen zeuren zeker? :p
Had ik niet gekeken dit jaar, was ik niet op de hoogte geweest van de nuchtere en interessante persoon die Sep Vanmarcke wel niet is.

Ik vind VLV als occasionele koerskijker nog wel OK, zoals @NemesisBE zegt, af en toe ergert ge uw eigen eens, maar als ge heel de tijd geïrriteerd zit te kijken stop dan gewoon met kijken?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan