Tour de France 2022

Tijdslimiet effectief bijna +50min dacht ik te zien staan? Tenzij Ewan niet boven geraakt moet dat geen probleem zijn.

Tijdslimiet effectief bijna +50min dacht ik te zien staan? Tenzij Ewan niet boven geraakt moet dat geen probleem zijn.

Ja bijna 49 minuten zie ik. Dat is wel gigantisch. Ergens toch vreemd dat dat meer is dan in Alpenritten nee?
Ik dacht dat Ewan op 35 km van de streep op een halfuur reed, en het meeste was daarna dalend (buiten de laatste klim) dus zal wel lukken.

Wat een overwinning van Matthews. Zot, niet verwacht. BEX heeft een goede Tour en ik zie Groenewegen nog eens winnen want die rijdt sterk rond en heeft nog 3 kansen.

Ja bijna 49 minuten zie ik. Dat is wel gigantisch. Ergens toch vreemd dat dat meer is dan in Alpenritten nee?
Ik dacht dat Ewan op 35 km van de streep op een halfuur reed, en het meeste was daarna dalend (buiten de laatste klim) dus zal wel lukken.

Wat een overwinning van Matthews. Zot, niet verwacht. BEX heeft een goede Tour en ik zie Groenewegen nog eens winnen want die rijdt sterk rond en heeft nog 3 kansen.

Was een hele lang rit vandaag. Hoe langer de rit hoe hoger de limiet.

Ik kijk eens één rit niet en het is godverdomme Mathews zeg :rofl:

Tis hem gegund, wie blijft proberen na zoveel net-niet-overwinning mag daar voor beloond worden.

Laatst bewerkt:
Vingegaard al fluitend mee in het wiel met Pogacar. Ik zie hem in deze vorm niet direct ergens nog 2min. of meer verliezen deze week.

We hebben het hier al eens over het slecht presteren van de Lotto, maar wat dan gezegd van Astana. Buiten het lossen van Lutsenko zitten we echt wel aan een minimale schermtijd. Vandaag rijdt er een groep weg van 20 man, geen Astana te bespeuren. Na her en der wat boetes op te rapen staan ze op -94 euro qua prijzengeld. Zouden de mecaniciens en soigneurs dan ook moeten bijbetalen in de pot?

We hebben het hier al eens over het slecht presteren van de Lotto, maar wat dan gezegd van Astana. Buiten het lossen van Lutsenko zitten we echt wel aan een minimale schermtijd. Vandaag rijdt er een groep weg van 20 man, geen Astana te bespeuren. Na her en der wat boetes op te rapen staan ze op -94 euro qua prijzengeld. Zouden de mecaniciens en soigneurs dan ook moeten bijbetalen in de pot?

Lijkt me niet meer dan logisch dat astana slecht presteert die worden toch soms niet betaald. Een wonder eigenlijk dat die ploeg nog bestaat was toch bijna gedaan vorig jaar? Je mag dan wel degelijke renners zoals Lutsenko en Lopez hebben als de ploeg niet weet of ze op het einde van de maand gaan betaald worden kan ik me niet inbeelden dat iedereen daar op zijn best presteert.

Astana is veruit de slechtste ploeg in de WT. Is al een heel jaar zo. Beetje dom dat zo'n ploeg waarschijnlijk een nieuwe WT licentie krijgt (tenzij de UCI ze niet geeft omwille van hun financiële problemen) en andere ploegen die toch echt wel beter zijn niet.

Gered door Vlasov en een weergaloos COVID jaar van Fuglsang.

Enkel de samenvatting kunnen zien vandaag. Het is hem gegund, Matthews. Als je uit zo'n sterke groep als winnaar komt op zo'n parcours, dan heb je het niet gestolen.

En yes! Vanaf morgen Dirk De Wolf in VLV :biglaugh::biglaugh::love::tongue:

Meeste renners lijken mij gewoon in een soort staking tbh.

Waarom staat daar geen security of politie...
Geen ballen aan hun lijf, die Fransmannen.
Gelukkig kunnen we ons optrekken volgende maand aan een deftige politiemacht.
Het financieel plaatje, zeker? Zoveel mogelijk in eigen zak steken, van de organisatie, getuige sommige boetes.
Die sprintjes van Pogacar zijn toch vrij zinloos.
Precies Yates in de Giro enkele jaren terug, maar met minder effect.
Volgens mij is hij zijn benen veelvoudig aan het testen voor korte inspanningen voor de Vuelta, met die puisten.

Het financieel plaatje, zeker? Zoveel mogelijk in eigen zak steken, van de organisatie, getuige sommige boetes.

Volgens mij is hij zijn benen veelvoudig aan het testen voor korte inspanningen voor de Vuelta, met die puisten.
Zijn die boetes niet voor de UCI ?

Ik weet niet of dat dan zo nuttig is... + je kan je ook afvragen of het zo verstandig is van nóg extra belasting te creëren tijdens zo´n zware rittenkoers waar veel renners uit komen op het randje van overtraining.

Je kan het argument wel maken dat Vingegaard die inspanning ook moet doen maar zelfs bergop is er een aero voordeel en zeker bij die vrij vlakke sprint gisteren.

2025 als ik het goed heb.

Zal volgend jaar van de Giro wel een doel maken veronderstel ik.dit jaar de Vuelta nog proberen meepakken zeker.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan