Tour de France 2022

Van Aert schuift mee in de ontsnapping en meteen zie je alle andere ploegen afhaken. Zit ie weer met slechts 3 man vooraan van wie nog eentje van QuickStep. Dit wordt dus weer een zinloze onderneming. Zou zich beter laten uitzakken...

Het is niet anders; als Van Aert meegaat, stopt de rest. Als ie niet meegaat, rijdt hier een kopgroep van 10-20 man weg die vooruit blijft.

Van Aert zijn prestatie hier in deze Tour is toch echt pure waanzin? Hoe kan een mens zo sterk zijn, dag na dag? Terwijl 3/4e van het peloton total loss is door de hitte en opeenvolging van snelle harde ritten, rijdt hij nog steeds rond alsof hij doet wat hij wil. Vandaag ook weer vlotjes weggereden uit het peloton. En het is niet dat hij zijn momenten uitkiest hé, letterlijk elke dag gaat hij diep: hetzij in de ontsnapping, hetzij als luxehelper (gisteren nog bergop tempo gemaakt tot er een nog een man of 15 overbleef) of als afmaker in de finale. Nooit eerder van iemand gezien zoiets.

Letterlijk elke dag gaat hij diep
Volgens mij rijdt hij 95% van de tijd op amper 80% hoor. Anders houd je dit niet vol.
(Ja die ene zinloze onderneming vorige week en vandaag is het misschien wel aan 110%, maar 1x een tempotraining per week dat gaat ..)

Wat echt absurd is, is dat terwijl de rest op 110% rijdt, hij vlotjes volle bak rondrijdt aan die 80%.
Dus ik ben het er wel mee eens dat dit pure waanzin is. VA staat echt messchept en rijdt rond op een absurd hoog niveau.
(Toch op zijn parkoersen)

Neemt niet weg dat dit opnieuw een zinloze onderneming lijkt. Ik snap het niet goed.
Duidelijk ploegorders. Nu moeten de sprintersploegen het maar oplossen.
Of het echt slim is, ... mmm ..

In het geel vond ik het nog geinig, nu moet hij dat niet doen imo. Gewoon meecruisen en voor de sprint gaan.

Of hij wil de superstrijdlust. Nu Cort eruit is...

In het geel vond ik het nog geinig, nu moet hij dat niet doen imo. Gewoon meecruisen en voor de sprint gaan.
Ja maar dat is het probleem.. als hij niet in de ontsnapping zit gaat er een groep van 20 man.. en dan zijn de spurtersploegen te zwak om ze terug te halen en zou Jumbo het moeten doen voor Van Aert. Wat ze dus niet zouden doen..

Ik zou toch eens VA voor winst in de Giro zien gaan of zo. Gewoon voor de lol. Volgens mij maakt hij daar gewoon een grote kans als hij zich daar echt op zou toeleggen. :tongue:

Maar ik denk niet dat hij dat ooit gaat doen, hij heeft andere specialiteiten

Jumbo moet nu niet rijden..
Ik geloof niet echt in die reden. De sprintersploegen gingen vandaag sowieso moeten rijden, het ging anders toch niet aan Jumbo zijn. Maar goed, dat hij probeert mee te zitten is begrijpelijk, maar vanaf je vaststelt dat het niet gaat lukken kap je er toch beter mee.

Mja ik weet niet.. ik vind hoe hij nu koerst wel vermakelijk :) als ge een ronde wilt winnen zit ge eigenlijk constant in spaarmodus en dus doet ge alles om zo weinig mogelijk krachten te verspelen en dus allesbehalve leuk koersen

En nu stoppen ze met rijden in het peloton en is het voor Honoré? :coolbrows: . Rondje Van Aert trollen.

Wel slim gezien van Van Aert. Zelf er voor zorgen dat er maar paar man wegrijdt zodat de andere ploegen dit wel geregeld krijgen.

Van Aert zijn prestatie hier in deze Tour is toch echt pure waanzin? Hoe kan een mens zo sterk zijn, dag na dag? Terwijl 3/4e van het peloton total loss is door de hitte en opeenvolging van snelle harde ritten, rijdt hij nog steeds rond alsof hij doet wat hij wil. Vandaag ook weer vlotjes weggereden uit het peloton. En het is niet dat hij zijn momenten uitkiest hé, letterlijk elke dag gaat hij diep: hetzij in de ontsnapping, hetzij als luxehelper (gisteren nog bergop tempo gemaakt tot er een nog een man of 15 overbleef) of als afmaker in de finale. Nooit eerder van iemand gezien zoiets.
In 2016 domineerde Sagan ook de ganse Tour. Alleen hoefde hij niet op kop te rijden voor een ander. Sprints winnen, dagelijks mee in de ontsnappingen in de bergen. Tijdens een vlakke etappe het ganse het peloton breken samen met Bodnar, Froome en Thomas. 10x top 10 in die Tour.
Die Tour was ook gewoon een absolute masterclass.

En nu stoppen ze met rijden in het peloton en is het voor Honoré? :coolbrows: . Rondje Van Aert trollen.

Wel slim gezien van Van Aert. Zelf er voor zorgen dat er maar paar man wegrijdt zodat de andere ploegen dit wel geregeld krijgen.
Zonder VA maakt deze vlucht wel een kans denk ik.

Morkov heeft Covid of is ziekjes? Hij blijkt al eventjes minuten achter het peloton te rijden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan