Tour de France 2022

Was net goed voor de spanning. Anders had hij de Tour wellicht eenvoudig gewonnen. Nu moet hij er tenminste bikkelhard voor blijven vechten tot het einde.
Misschien. Misschien niet.

Voor de Glandon stond Vingegaard op 40 seconden of zoiets?
Aangezien Vingegaard bergop zeker niet slechter lijkt (integendeel), had dat misschien net nog meer spanning opgeleverd ;)

Tijdslimiet bedraagt amper 37'04". Van aert komt binnen als 50e op meer dan 21 minuten...
Jakobsen in gevaar?

Tijdslimiet bedraagt amper 37'04". Van aert komt binnen als 50e op meer dan 21 minuten...
Jakobsen in gevaar?

Korte ritten zijn wel vaker de smerigste.

Nu of je nu 20 of 30 minuten verliest maakt toch niks uit, kan je evengoed krachten sparen. Dus meesten zullen plots wel binnenkomen op zo'n dik halfuurtje.

Jakobsen in gevaar?
Als hij in de grote bus zit, ze echt moeite doen om op tijd binnen te komen en ze komen binnen op 37"06 of zo, dan gaat de jury wel mild zijn.
Dat is in het verleden nog al wel gebeurd, als het echt snel ging, zeker in zo'n korte venijnige rit.

Als hij alleen zit met enkele ploegmaten er rond dan zal ie mogen naar huis vertrekken.

Ondertss 142 renners binnen. Fabio heeft nog een paar minuten.

Laatst bewerkt:
Korte ritten zijn wel vaker de smerigste.

Nu of je nu 20 of 30 minuten verliest maakt toch niks uit, kan je evengoed krachten sparen. Dus meesten zullen plots wel binnenkomen op zo'n dik halfuurtje.
Straffe mannen bij de Aso.
Live tracker is gestopt met werken: Data available only during the stage 😁

Nog 4 minuten. Laatste helling duurt een minuut of 2. Veel zullen ze niet over hebben.

https://sporza.be/nl/2022/07/20/bek...imiet-mensenlief-wat-een-beeld~1658330856963/

Waarom zit daar in hemelsnaam geen knecht bij? :wtf: Begrijp ik echt niks van.

Jakobsen was al na 10 meter op de eerste klim gelost (enkel Geniets zat er nog achter). Senechal, Lampaert en nog een derde QSer (even vergeten wie) hebben zich wel degelijk laten uitzakken en hem vergezeld tot de voet van de laatste klim. Dan moet je je knechten natuurlijk voorop sturen want anders heb je het risico dat die ook buiten tijd aankomen. Eigenlijk hetzelfde als wat er met Ewan een week geleden gebeurde, toen kwam die ook alleen binnen en werden er vragen gesteld, maar hijzelf stuurde zijn ploegmakkers op de laatste klim vooruit om diezelfde reden.

Om die dan mss ook uit koers te laten zijn? En bergop aan zijn snelheid hebben die weinig voordeel

Jakobsen was al na 10 meter op de eerste klim gelost (enkel Geniets zat er nog achter). Senechal, Lampaert en nog een derde QSer (even vergeten wie) hebben zich wel degelijk laten uitzakken en hem vergezeld tot de laatste klim. Dan moet je je knechten natuurlijk voorop sturen want anders heb je het risico dat die ook buiten tijd aankomen.

Begrijp ik wel, maar wat gaat QS nog doen in deze Tour zonder Jakobsen? Men kan toch op z'n minst daar een één knecht bijzetten? Plus ik veronderstel dat je, zeker aan de start vd laatste klim, anno 2022 toch een deftige calculatie kan maken of hij het gaat halen of niet. Van zodra het er hopeloos uitziet zoals bij Soler of Morkov begrijp ik dat nog, maar als het 50/50 is dan moet daar gewoon een knecht bij zitten imo.

Bijkomend is dat dat mentaal ook nog een boost geeft als er een teamgenoot bij u is.

Begrijp ik wel, maar wat gaat QS nog doen in deze Tour zonder Jakobsen? Men kan toch op z'n minst daar een één knecht bijzetten? Plus ik veronderstel dat je, zeker aan de start vd laatste klim, anno 2022 toch een deftige calculatie kan maken of hij het gaat halen of niet. Van zodra het er hopeloos uitziet zoals bij Soler of Morkov begrijp ik dat nog, maar als het 50/50 is dan moet daar gewoon een knecht bij zitten imo.

Bijkomend is dat dat mentaal ook nog een boost geeft als er een teamgenoot bij u is.

Hoe kan je nu berekenen hoe zijn benen voelen. QS ondersteunt hun sprinters echt wel hoor. Vorig jaar in de Vuelta zijn ze zo eens met de volledige ploeg samen met hem over de meet gekomen. Krijgt ook telkens 2-3 ploegmaats mee vanaf hij lost.

Rotslecht weer toen, met een lange aanval.
Dat EN tegen een Vingegaard die op dat moment nog niet echt in kopman modus zit. Ik zeg niet dat Vingegaard toen had kunnen volgen maar hij was toen vooral bezig met de andere grote mannen volgen. Als die daar had geweten dat hij de dichtste concurrent voor Pogacar was had die misschien wel net iets meer gedaan.
En na de finish dan. Renners totaal uitgewoond en dan de interviewer: was it hard today?
Beter dan die dude van de NOS die de Sporza ziekte heeft overgepakt en non-vragen stelde.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan