Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
^waarom voelt gij u altijd geroepen om alles en iedereen te verdedigen wat met Alpecin Deceuninck te maken heeft? Hebt gij daar familie werken ofzo? :unsure:

Misschien moeten we gewoon eens blij zijn dat we 2 jaar op rij een groene trui hebben? En dat we komende jaren met hem die trui wss nog wel vaak gaan hebben.

En het is wss gewoon zoals mr kendl zegt. In sport ben ik ook zo en erbuiten dan totaal anders. Dat is gewoon een soort winnaars mentaliteit dat ook het slechtste als mens in je boven haalt.

En of hij die groene trui nu al zeker heeft of niet, die wil gewoon iedere haalbare etappe winnen koste wat kost.

Waarmee ik het niet goedkeur, maar dat zijn van die opwellingen waar hij achteraf ook waarschijnlijk wel van denkt dat hij het beter niet gedaan had.

Idem voor evenepoel. Als kijker erger ik me er ook wel aan, maar als sporter snap ik het en dat ga je er ook nooit uit krijgen. Van hem zie je wel dat hij het probeert, maar het is toch soms nog sterker dan zichzelf.

In één van de interviews met sprinter Jordi Meeus gaf die zelf aan dat hij een "klootzakje op de fiets" is maar van zodra hij er af stapt gewoon een hele andere persoon is.

Maar ik blijf er bij, het mag allemaal niet te veel worden want het is zeer makkelijk om een bepaalde reputatie te krijgen dan ze te verliezen.

Ze komen voornamelijk ook in beeld als sporter en niet als normale mens. Het is hoe ver je de lijn trekt e, als het teveel van hetzelfde is kan je het niet meer goedpraten.

Moscon is bvb. ook een lieverdje als hij niet op een fiets zit. (Alhoewel sommige van zijn beschuldigingen onterecht waren).

Gall wil zijn "klassement" niet riskeren voor de bollen :rofl:
8ste plaats zonder meer OF misschien zakken naar 10 + bollen? Ligt dat aan mij of is dat niet eens close?

Guillaume Martin staat 11de op bijna 7 minuten, uit de top 10 vallen gaat echt nooit nog gebeuren. Ofwel is dat dus stomiteit eerste klas ofwel is dat zandstrooien met hele kruiwagens tegelijk...

UAE rijdt hard, die willen voor winst gaan met Pogacar.

Gall wil zijn "klassement" niet riskeren voor de bollen :rofl:
8ste plaats zonder meer OF misschien zakken naar 10 + bollen? Ligt dat aan mij of is dat niet eens close?

Guillaume Martin staat 11de op bijna 7 minuten, uit de top 10 vallen gaat echt nooit nog gebeuren. Ofwel is dat dus stomiteit eerste klas ofwel is dat zandstrooien met hele kruiwagens tegelijk...

Vind dat ook wel raar, zeker gezien hij inderdaad eigenlijk niet meer uit de top 10 kan vallen, zoals je zelf zegt. 8e of 10e is toch echt geen verschil.

Kijk ik geloof er dus geen reet van dat UAE een mindere ploeg zou zijn dan Jumbo of dat Quickstep een mindere ploeg is dan Ineos. Maar die Franse ploegen zijn toch echt wel een stelletje randdebielen hoor. Echt serieus zo dicht bij de bollen en je laat het gewoon schieten voor wat omdat je heel misschien maar 9e wordt ipv 8e. Hij moest niet eens mee gaan in de ontsnapping of zo gewoon een sprintje.

Vergelijk dat met Trek daar trekt zelfs Pedersen nog even door om Vingegaard geen punten te gunnen anders loopt die er straks nog mee weg.

Terug
Bovenaan