Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Had vroeger moeten aangaan voor Pogi.
Weer een tik, maar het is minimaal natuurlijk.

UAE als ploeg echt wel de betere.

Niet de meest boeiende klim van de klassementsmannen, maar de 'streep' van Pogacar in de laatste kilometer was wel fameus :love:

Van Gils wel heel knap 2e :)

Slechts negen seconden voorsprong voor Vingegaard en het lijkt er niet op dat hij beter wordt. Pogacar ruikt bloed me dunkt.

Of heeft de tour nog meer spanning in petto?

Laatst bewerkt:
Had vroeger moeten aangaan voor Pogi.
Weer een tik, maar het is minimaal natuurlijk.

UAE als ploeg echt wel de betere.
De Jumbo´s hebben bewust laten lopen vandaag hé, dat snap je toch zelf ook wel? Van Aert was zowat de eerste die loste op de slotklim...
Het was ook niet nodig vandaag, UAE heeft heel de slotklim gepaced... Kuss zat waar hij moest zitten, de rest hadden ze vandaag gewoon niet nodig dus spaarmodus voor morgen/overmorgen.

Slechts negen seconden voorsprong voor Vingegaard en het lijkt er niet op dat hij beter wordt. Pogacar ruilt bloed me dunkt.

Of heeft de tour nog meer spanning in petto?
Zonder inzinking wint Pogacar de ronde. Maar de vraag is of die inzinking er wel of niet gaat komen.

Dat is toch koffiedik kijken. Ik zou Vingegaard zeker en vast nog niet afschrijven. Hij moet Pogacar maar 1x extra eraf krijgen (hij heeft het eerder al 1 keertje gedaan) en Vingegaard zal dan vermoedelijk de ronde winnen.

Ik denk wel dat het duidelijk is dat 1 van de 2 de ronde zal winnen of er moet een ongeluk gebeuren.

Vingegaard zal het ofwel moeten doen in de TT ofwel één van de volgende dagen toch van ver moeten proberen om Pogacar op wat achterstand te krijgen, want als hij blijft wachten tot de laatste kilometer dan gaat hij iedere keer nog 10 sec. aan zijn broek krijgen. Hij moet nog kunnen natuurlijk.

Maar de komende 2 dagen worden natuurlijk andere soort bergritten.

Jumbo heeft vandaag niets gedaan en gerust. Jonas verliest maar 8sec in een rit die Pogi veel beter ligt.
Jumbo hoopt om het verschil te maken in langere en zwaardere etappes, volgens hun plan is deze dag geslaagd.

Vingegaard zal het ofwel moeten doen in de TT ofwel één van de volgende dagen toch van ver moeten proberen om Pogacar op wat achterstand te krijgen, want als hij blijft wachten tot de laatste kilometer dan gaat hij iedere keer nog 10 sec. aan zijn broek krijgen. Hij moet nog kunnen natuurlijk.

Maar de komende 2 dagen worden natuurlijk andere soort bergritten.
Niet mee eens, de beste Pogacar is net iets beter is in de tijdrit dan de beste Vingegaard.
Vingegaard gaat het moeten hebben van de volgende ritten. Ultrazwaar, waarbij hij zijn heel goeie basisconditie kan aanspreken.
En dan hopen dat Pogacar door zijn breukje in zijn hand net dat tikkeltje meer vermoeid geraakt en dan toe slaan.

Jumbo heeft vandaag niets gedaan en gerust. Jonas verliest maar 8sec in een rit die Pogi veel beter ligt.
Jumbo hoopt om het verschil te maken in langere en zwaardere etappes, volgens hun plan is deze dag geslaagd.
Het is inderdaad in die ritten dat het moet gaan gebeuren voor Vingegaard.

De Jumbo´s hebben bewust laten lopen vandaag hé, dat snap je toch zelf ook wel? Van Aert was zowat de eerste die loste op de slotklim...
Het was ook niet nodig vandaag, UAE heeft heel de slotklim gepaced... Kuss zat waar hij moest zitten, de rest hadden ze vandaag gewoon niet nodig dus spaarmodus voor morgen/overmorgen.
Dat leek me zeer duidelijk :P
Maar het is een gevaarlijke gok om enkel Kuss nog maar over te houden.
Nu loopt het volgens hun plan en verliest Vingegaard maar enkele seconden. Maar als UAE de lont er veel vroeger ingooit en enkel Kuss is er nog bij dan kon het een ander verhaal worden.

Het interview van Van Baarle waar hij iets te hard benadrukt dat dit het plan geeft mij toch een wat dubbel gevoel. Ik denk dat voor sommige het goed was dat dit het plan was.

Los daarvan lijkt het mij toch een terechte opmerking dat UAE vandaag als ploeg de betere is?
Ook zij hebben nu de tank niet volledig leeg gereden maar zijn zich bewust van wat er nog gaat komen.

Niet mee eens, de beste Pogacar is net iets beter is in de tijdrit dan de beste Vingegaard.
Vingegaard gaat het moeten hebben van de volgende ritten. Ultrazwaar, waarbij hij zijn heel goeie basisconditie kan aanspreken.
En dan hopen dat Pogacar door zijn breukje in zijn hand net dat tikkeltje meer vermoeid geraakt en dan toe slaan.
Geen idee. Ik durf er echt geen cent op verwedden wie van beiden de TT naar zijn hand gaat zetten.
Of ook daar kunnen we de seconden misschien op 2 handen gaan tellen...

Renner van de dag (naast de winnaar): Maxim Van Gils. Maar toch ook een dikke kudos aan Tom Pidcock. Op kousenvoeten is die naar de top-5 aan't sluipen.
Mocht zich deze 3 weken testen van INEOS om te zien waar z'n grote ronde toekomst ligt. Tot nu toe dik in orde precies.

Die 8 seconden die Pogi pakt vandaag zeggen niet veel, het zal van de rit zondag en van die rit naar Courchevel afhangen. Als Pogacar mee kan, kan hij nog wat tijd pakken met een finale jump, maar als hij een mindere dag zou hebben , kan het snel oplopen. Dus het kan alle kanten uit. Het feit dat hij zo lang gewacht heeft, wil toch zeggen dat hij zich niet zo oppermachtig voelde want anders was hij al eerder aangegaan. Je gaat geen halve minuut of minuut pakken als je wacht tot de laatste kilometer om aan te gaan. Dit was gewoon één lange sprint die Pogacar getrokken heeft op het einde, en daarin is Vingegaard natuurlijk niet zo goed.

Die 8 seconden die Pogi pakt vandaag zeggen niet veel, het zal van de rit zondag en van die rit naar Courchevel afhangen. Als Pogacar mee kan, kan hij nog wat tijd pakken met een finale jump, maar als hij een mindere dag zou hebben , kan het snel oplopen. Dus het kan alle kanten uit. Het feit dat hij zo lang gewacht heeft, wil toch zeggen dat hij zich niet zo oppermachtig voelde want anders was hij al eerder aangegaan. Je gaat geen halve minuut of minuut pakken als je wacht tot de laatste kilometer om aan te gaan. Dit was gewoon één lange sprint die Pogacar getrokken heeft op het einde, en daarin is Vingegaard natuurlijk niet zo goed.

Klopt. Dit zegt niks. Dit heeft pogacar al altijd beter gedaan. Moest hij zich superieur voelen ging hij wel vroeger gegaan zijn. Ik blijf hopen op een secondenslag tot in de Vogezen.

Goh, niet oppermachtig. De Colombier nodigt nu niet echt uit om te gaan aanvallen op het tweede deel van de klim, behalve in de steile laatste honderden meters. En ik denk ook dat ze daar bij UAE ook wel beseffen dat er nog belangrijke ritten komen en dus een vroege aanval hier wel eens een nefast zou kunnen geweest zijn.

Over de laatste heb je inderdaad gelijk, maar als ik dit soort situaties vergelijk met vorig jaar oogt Pogacar wel een sterker. Vorig jaar won Pogacar op La Planche & Peyragudes ook in de sprint van Vingegaard, maar dat kostte toch wel een pak meer moeite dan hoe hij nu wegspringt.

Terug
Bovenaan