Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Vorig jaar Vingegaard, die niet blij was met de winstvlucht van Van Aert en Wout bij hem wou hebben.
Dit jaar Pogacar, die de goedkeuring geeft aan Yates en oprecht blij is met de zege van zijn teammakker.
Niet moeilijk om te kiezen wie een zegen is voor de sport en een reden te meer om niet tegen Tadej te zijn.

Verdomd zuur voor Mas en Carapaz.
Een Tour met amper TT-km' en eentje out en eentje zal mogelijks niet starten morgen of heeft nog een waterkansje op een zege in de laatste week.
Niet toevallig twee smaakmakers uit de vorige Vuelta.
Imagine als Remco had meegedaan :unsure:

Gaan we hier echt iedere rit verschillen tussen Pogačar en Vingegaard uitvergroten om die laatste in een negatief daglicht te zetten? Als ik achterklap wil lezen koop ik de Dag Allemaal wel.

KOM van WVA kapot gereden door Pogi. WVA gisteren 5'32" ofzo, Pogi 4'49" :')

Niet meer dan logisch. Pogacar is een betere klimmer en Pogacar deed het in wedstrijd.

Vorig jaar Vingegaard, die niet blij was met de winstvlucht van Van Aert en Wout bij hem wou hebben.
Dit jaar Pogacar, die de goedkeuring geeft aan Yates en oprecht blij is met de zege van zijn teammakker.
Niet moeilijk om te kiezen wie een zegen is voor de sport en een reden te meer om niet tegen Tadej te zijn.

Heb de docu (Netflixes Tour Unchained) niet gezien maar dat was gemanipuleerd in beeld gebrachten volgens mensen die het wel hebben gezien. Nu het verschil van de rit naar Calais en nu was dat Vingegaard er vorig jaar wel nog aanhing en Pogacar niet meer en toch ging VA nog eens versnellen om ook Vingegaard en Yates er af te gooien, niet meer dan normaal dat Vingegaard vind dat in zo'n geval VA hem moet meenemen en tijd pakken op Pogacar.

Over Pogacar' pols hoeven we ons geen zorgen te maken, anders win je geen sprint met dat gemak.
Behoudens de laatste rit deze week naar Puy de Dôme en degene met die bijna 30km-klim op het einde, is het in de sacoche voor Tadej :clap:.

Over Pogacar' pols hoeven we ons geen zorgen te maken, anders win je geen sprint met dat gemak.
Behoudens de laatste rit deze week naar Puy de Dôme en degene met die bijna 30km-klim op het einde, is het in de sacoche voor Tadej :clap:.
Had iemand dan oprecht twijfels bij de pols van Pogacar?
Dat zal hem echt niet meer hinderen hoor.

Laat ons ook vooral kalm blijven. De tour is nog 20 ritten eh, dit is maar rit 1.
Pogacar is goed, maar Vingegaard is toch ook niet slecht.
Wou wel niet overpakken, vuile sleper!!

Wat ik heb onthouden: Adam Yates > hele ploeg van Jumbo Visma.
Vingeraard hing er toch nog aan?

Jammer dat Remco er niet is, stond anders 2min los aan kop! :unsure:

En straf van Simon om met een knieblessure met tape zijn broer te helpen. Er zouden anderen als een dief in de nacht naar huis gegaan zijn! :unsure:

WVA had ook de benen niet

Laatst bewerkt:
Niet meer dan logisch. Pogacar is een betere klimmer en Pogacar deed het in wedstrijd.

Heb de docu (Netflixes Tour Unchained) niet gezien maar dat was gemanipuleerd in beeld gebrachten volgens mensen die het wel hebben gezien. Nu het verschil van de rit naar Calais en nu was dat Vingegaard er vorig jaar wel nog aanhing en Pogacar niet meer en toch ging VA nog eens versnellen om ook Vingegaard en Yates er af te gooien, niet meer dan normaal dat Vingegaard vind dat in zo'n geval VA hem moet meenemen en tijd pakken op Pogacar.
Wout heeft niet 1x omgekeken wanneer Benoot van kop ging. Die is gewoon vol naar boven gereden en dan pas om gekeken of er nog iemand in zijn wiel zat. Als Vingegaard bij hem blijft , of hij wacht, dan komen ze gewoon terug. Dan gingen Ineos en UAE gewoon vol rijden. Ik denk dat het Zeeman was die in de Netflix docu ook gewoon zei tegen Wout dat hij niet kon wachten.
Vorig jaar Vingegaard die in de tijdrit gewoon inhoud om er helemaal zeker van te zijn dat Wout zou winnen en blij is voor Wout dat die wint. :fingerguns:

Vorig jaar Vingegaard die in de tijdrit gewoon inhoud om er helemaal zeker van te zijn dat Wout zou winnen en blij is voor Wout dat die wint. :fingerguns:

Uw punt is dus dat je dat kan vergelijken met wat Pogacar hier doet?
Vingegaard was al zeker van zijn winst, WVA had toen al de zeem uit zijn bibshort gereden voor Vingegaard.
Je had de Netflix docu nodig om te weten dat hij inhield.

Adam Yates heeft nog 0,0 gedaan voor Pogacar en toch gaat die laatste uit zijn dak.

Kan je dus niet met elkaar vergelijken amigo.

Van Aert en Vingegaard zijn gewoon kameraden hoor. Anders ga je Van Aert zijnde bij die slottijdrit vorig jaar Vingegaard niet staan opwachten. De Netflix docu is echt geen referentie, die willen vooral controverse.

Trouwens ook wat @Jarvis zegt. Als VA Vingegaard en Yates mee pakt rijdt UAE gewoon vol dat gat dicht.

Dat Vingegaard zijn ploegmaats niks gunt is gewoon niet waar. Laat ons niet beginnen met een soort karaktermoord aub, De Cauwer doet al meer dan voldoende daarvoor. Die ging daarstraks zelfs insinueren dat Vingegaard mee moest rijden voor VA, de aftakeling gaat plots hard daar... :unsure:

Toch eens bij Pearl passeren misschien...

Laatst bewerkt:
Van Aert en Vingegaard zijn gewoon kameraden hoor. Anders ga je Van Aert zijnde bij die slottijdrit vorig jaar Vingegaard niet staan opwachten. De Netflix docu is echt geen referentie, die willen vooral controverse.

Trouwens ook wat @Jarvis zegt. Als VA Vingegaard en Yates mee pakt rijdt UAE gewoon vol dat gat dicht.

Dat Vingegaard zijn ploegmaats niks gunt is gewoon niet waar. Laat ons niet beginnen met een soort karaktermoord aub, De Cauwer doet al meer dan voldoende daarvoor. Die ging daarstraks zelfs insinueren dat Vingegaard mee moest rijden voor VA, de aftakeling gaat plots hard daar... :unsure:

Toch eens bij Pearl paseren misschien...
Wuyts zegt exact hetzelfde op hln 😂

Uw punt is dus dat je dat kan vergelijken met wat Pogacar hier doet?
Vingegaard was al zeker van zijn winst, WVA had toen al de zeem uit zijn bibshort gereden voor Vingegaard.

Adam Yates heeft nog 0,0 gedaan voor Pogacar en toch gaat die laatste uit zijn dak.

Kan je dus niet met elkaar vergelijken amigo.
Vingegaard was zeker van eindwinst, niet van winst in de tijdrit. Als Vingegaard zo een slechte teamplayer is zoals hier plots wordt geïnsinueerd dan gaat hij daar toch ook niet inhouden zeker. Je had die docu helemaal niet nodig. Net na de rit stond het het hier al vol dat Vingegaard inhield voor Wout... Die docu is ook helemaal kapot geknipt en geplakt om toch maar enige controverse te zoeken.

Vingegaard juicht amper als hij zelf wint, alsof die niet blij is als VA of iemand anders van zijn team wint. Wat een hoop onzin, amigo.

Die Lafay heeft niemand het over, was anders ook wel indrukwekkend vandaag, zou me verbazen als we die niet meer gaan zien deze tour.

Ik vraag me terloops wel direct af of Matje kans heeft om ergens prijs te rijden dit jaar, die overgangsritten op maandag en dinsdag en ritje na Limoges misschien.. Rest van vlakke ritten wordt sprinten waarschijnlijk, en alles wat zwaarder is, daar wordt die er volgens mij gewoon uitgereden op langere beklimmingen.

Laatst bewerkt:
an Aert en Vingegaard zijn gewoon kameraden hoor. Anders ga je Van Aert zijnde bij die slottijdrit vorig jaar Vingegaard niet staan opwachten. De Netflix docu is echt geen referentie, die willen vooral controverse.
Moesten nog iets goedmaken (voor de Netflix-camera's) :unsure:.
De Cauwer doet al meer dan voldoende daarvoor. Die ging daarstraks zelfs insinueren dat Vingegaard mee moest rijden voor VA, de aftakeling gaat plots hard daar... :unsure:
José wil dat de Belgen het mooie weer maken, dat kan ik hem niet kwalijk nemen op persoonlijk vlak, maar idd, dat hij zoiets klaar duidelijk vermeldt was met de wenkbrauwen fronsen.
Wat zijn adoratie betreft voor Tadej. Die man komt uit een tijd waarin hij heeft gekoerst met Merckx. Hij zal parallellen zien met Eddy en dat neem ik hem minder kwalijk. Zeker met zo'n goedlachs iemand als Pogacar. Vingegaard mag dan nog alles aan gort rijden in de komende jaren tegen Pogacar, de Sloveen is charismatischer en trekt eenmaal aan.
De Cauwer heeft genoeg (commentaar)krediet opgebouwd om hem heel wat te vergeven.
We hebben amper betere vissen in de vijver om te becommentariëren.

Die Lafay heeft niemand het over, was anders ook wel indrukwekkend vandaag, zou me verbazen als we die niet meer gaan zien deze tour.
Die kerel heeft zo van die dikke uitschieters maar dan verdwijnt ie weer van de radar.

Etappe 4 Tirreno 2022:
1. Pogacar
2. Vingegaard
3. Lafay
4. Evenepoel

Dan denk je, damn: die moeten we in het oog houden. En vervolgens rijdt ie een kleurloze Tour in '22.

Toen ze met drie boven kwamen hoopte ik een beetje dat de grote 2 Lafay zouden laten rijden. Een Fransman van Cofidis die het eerste geel pakt, ik had het ze wel gegund.

Terug
Bovenaan