Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Carapaz start morgen niet.

Richard Carapaz will not start stage 2 of the Tour de France after an ultrasound scan revealed a small fracture in his left kneecap. He also needed three stitches to close the cut on the same knee. Richard suffered no other injuries in the crash and will return home to begin his recovery. Heal up campeón. We’ll bring your attacking spirit to the rest of this Tour.

En als Remco zijnde zou ik beginnen bidden dat Ineos een zot bod uitbrengt, serieus met QS kan je toch echt niet naar de oorlog volgend jaar, komaan ...

Die kerel heeft zo van die dikke uitschieters maar dan verdwijnt ie weer van de radar.

Etappe 4 Tirreno 2022:
1. Pogacar
2. Vingegaard
3. Lafay
4. Evenepoel

Dan denk je, damn: die moeten we in het oog houden. En vervolgens rijdt ie een kleurloze Tour in '22.

Toen ze met drie boven kwamen hoopte ik een beetje dat de grote 2 Lafay zouden laten rijden. Een Fransman van Cofidis die het eerste geel pakt, ik had het ze wel gegund.
6e in de Waalse Pijl van't jaar!

En als Remco zijnde zou ik beginnen bidden dat Ineos een zot bod uitbrengt, serieus met QS kan je toch echt niet naar de oorlog volgend jaar, komaan ...
Euh ze hebben dan ook 0 klimmers mee. Wat had je dan verwacht? Dat Lampaert en Pedersen hier meegaan met Pogacar?

Edit: in de giro zijn ze geëindigd met 2 renners en eindigde Van Wilder net buiten de top 10. De rest is ziek naar huis moeten gaan.

maakt niet uit, in de giro waren ze ook nergens
Corona hé... hun Vuelta was vorig jaar toch best cava.

Zouden wel Alaphilippe moeten kunnen lozen in december indien er interesse is... met het budget daar vrij komt kan wel wat gedaan worden. Wat zou die hebben? €1.5-2M? Ik heb opgevangen dat Tobias Foss beschikbaar is binnen dat budget :unsure:

? Je weet toch dat ze corona hadden?

Ineos had trouwens toch ook niemand mee? Enkel de kopman zelf Rodriguez was mee. Gaudu had nog Pinot mee en Vingegaard had 3 ploegmaats mee. Pogacar had ook enkel Yates mee en die reed ervoor.

Toch even serieus blijven…
Bijna heel hun ploeg was naar huis.
Is QS equivalent van ineos op vlak van grote rondes? Natuurlijk niet.
Maar met een Van Wilder en Serry heb je echt wel twee man die van grote waarde kunnen zijn.

Euh ze hebben dan ook 0 klimmers mee. Wat had je dan verwacht? Dat Lampaert en Pedersen hier meegaan met Pogacar?
Ik heb het dan ook niet over morkoven van deze wereld, ma zelf met een vanwilder, masnada, schmid, cattaneo, das toch echt niet het niveau van andere grote blokken. Uiteraard heeft Patje niet de budgetten van die andere ploegen, ma ik vraag me echt af met welke ambitie je naar daar kunt trekken

Corona hé... hun Vuelta was vorig jaar toch best cava.

Zouden wel Alaphilippe moeten kunnen lozen in december indien er interesse is... met het budget daar vrij komt kan wel wat gedaan worden. Wat zou die hebben? €1.5-2M? Ik heb opgevangen dat Tobias Foss beschikbaar is binnen dat budget :unsure:

Niks lozen, meester knecht van maken. Zoals hij ook in LBL en Vuelta deed voor Evenepoel.

Volgens de info uit 2021 zou hij inderdaad rond de 2 miljoen per jaar krijgen.

? Je weet toch dat ze corona hadden?

Ineos had trouwens toch ook niemand mee? Enkel de kopman zelf Rodriguez was mee. Gaudu had nog Pinot mee en Vingegaard had 3 ploegmaats mee. Pogacar had ook enkel Yates mee en die reed ervoor.

Corona was niet aan de orde in de rit naar Lago Laceno, daar is nooit zwaar gekoerst geweest en was gewoon niemand mee als ondersteuning.

Ik heb het dan ook niet over morkoven van deze wereld, ma zelf met een vanwilder, masnada, schmid, cattaneo, das toch echt niet het niveau van andere grote blokken. Uiteraard heeft Patje niet de budgetten van die andere ploegen, ma ik vraag me echt af met welke ambitie je naar daar kunt trekken
Je klaagt wel na deze etappe dat Remco moet verkassen terwijl er geen enkele van die renners aanwezig was.
Masnada sukkelt nu al met blessures maar top 10 kan rijden in een grote ronde, top 5 in World Tour rondes van 1 week. 2de in Lombardije,…. Dat is gewoon een topper als die 100% fit is.
Van Wilder is ook top 10 materiaal in een grote ronde.
De rest zijn gewoon goeie renners maar idd geen toppers.
En zoals je zelf zegt heeft QS gewoon minder budget dan die andere ploegen en hebben bvb nu ook al Hirt gaan bijhalen.
Ook niet vergeten dat Jumbo, UAE of Ineos de koers dragen. Dan kan je het ook met bvb maar 2 man extra ipv een blok zoals die ploegen

Corona was niet aan de orde in de rit naar Lago Laceno, daar is nooit zwaar gekoerst geweest en was gewoon niemand mee als ondersteuning.
Idd Corona komt van de ene dag op de ander :unsure:. En dan heb je ook nog het feit dat sommigen gewoon miserie hebben met de 1ste klimkilometers in een grote ronde

ANALYSE NA AANKOMST. Michel Wuyts ziet gemiste kans: “Vingegaard vertikte het om over te nemen voor Van Aert, ik snap dat niet”

:rofl:

Toch behoorlijk tenenkrullend zulk chauvinisme.

Nu ik vind het ook wel jammer dat Vingegaard niet heeft overgenomen, want ik denk dat er zeker kopmannen zijn die het wel zouden gedaan hebben als 'return the favor', maar ik kan het natuurlijk wel begrijpen waarom hij het niet heeft gedaan. Het kunnen ook gewoon ploegorders zijn, trouwens.

Die ene rit niet nee, erna was de ploeg wel gewoon op niveau. Een collectieve offday kan wel eens om die ene dag telkens weer te gebruiken als argument waarom QS te kort zou schieten terwijl de andere dagen net (zowel in de Giro maar ook in de Vuelta of zijn zeges in LBL of in San Sebastian of zelfs op het WK waar zijn QS ploegmaat Serry berewerk voor hem verrichte) het tegenover gestelde bewijzen. Ook Jumbo was in het begin een stuk minder sterk dan in de slotweek van die Giro.

:rofl:

Toch behoorlijk tenenkrullend zulk chauvinisme.

Nu ik vind het ook wel jammer dat Vingegaard niet heeft overgenomen, want ik denk dat er zeker kopmannen zijn die het wel zouden gedaan hebben als 'return the favor', maar ik kan het natuurlijk wel begrijpen waarom hij het niet heeft gedaan. Het kunnen ook gewoon ploegorders zijn, trouwens.

Dat is er wel helemaal over. Ik dacht dat het ging over op de Pike als Pogacar even naar achter kijkt en Vingegaard van nee schud maar Wuyts verwachte dus dat Vingegaard op het vlak naar de finish even kopwerk ging doen?

Die ene rit niet nee, erna was de ploeg wel gewoon op niveau. Een collectieve offday kan wel eens om die ene dag telkens weer te gebruiken als argument waarom QS te kort zou schieten terwijl de andere dagen net (zowel in de Giro maar ook in de Vuelta of zijn zeges in LBL of in San Sebastian of zelfs op het WK waar zijn QS ploegmaat Serry berewerk voor hem verrichte) het tegenover gestelde bewijzen. Ook Jumbo was in het begin een stuk minder sterk dan in de slotweek van die Giro.
Als Remco nu bij bv. EF reed met hetzelfde team dat hij nu heeft zouden we met zen allen roepen dat hij naar Ineos moet. Van Wilder, Hirt, Masnada, Vervaeke, Serry zijn allemaal steengoede renners maar toch niet van het niveau van Arensman, Sivakov, Geogenhart, De Plus. Als Geogenhart niet valt dan had hij of Thomas 4 knechten die beter zijn dan Remco zijn beste knecht.

Ja, het zou enorm jammer zijn moest hij SQS verlaten voor Ineos. (Toch als Belg en fan van SQS) maar voor hem persoonlijk wordt het alleen maar beter. Betere knechten en een loon dat makkelijk verdubbelt wordt. Moest hij vertrekken zal Patlef het wel niet laten om het einde van SQS aan Remco te wijten.

Ik heb het hier enkele weken geleden al gepost. SQS heeft gesprekken gehad met Sivakov en De Plus, Remco had ze er graag bij, maar er is gewoon geen budget voor.

hopla het begint al voor het eerst in jaren doe ik nog eens mee met een wielerspelletje wie is de eerste valler die ik zie Traeen die in mijn ploegje zit.

In navolging van Mas en Carapaz stapt mogelijk ook Torsten Traeen uit de Ronde van Frankrijk. De 27-jarige Noor van Uno-X kwam in de openingsetappe met nog 83 kilometer te gaan ten val op een recht stuk. Hij liep daarbij een breukje in de elleboog op. Met een nieuwe fiets kon hij zijn weg verderzetten, maar het is nog niet zeker of hij ook aan de start van de tweede rit verschijnt.

Zondagochtend beslissen ze bij Uno-X of Traeen verder kan. Een opgave zou alleszins een stevige domper zijn voor het Noorse team, want hij was hun vooruitgeschoven man gezien zijn achtste plaats in de eindstand van de Dauphiné.

:angry:

Als er een breukje in zit is dat dus morgen alweer een opgave erbij. Gelukkig dat ik in extremis nog Carapaz uit de ploeg liet.

Terug
Bovenaan