Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Direct met zo'n rit de Tour openen is toch veel meer te verkiezen boven een proloogtijdrit of een typische massasprintetappe. Vaak dan eens valpartijen door nervositeit... Zo'n opening mag nog eens gebeuren.
Het parcours leent er zich nu ook wel voor. Ze hebben goed gebruikt gemaakt van de sterkte van het parcours in het Baskenland.

Simon Yates had al 2 touretappes. Dit is de eerste etappezege voor Adam.

Carapaz geeft op. Nu kan hij zich Roglic-gewijs voorbereiden op de Vuelta. :unsure:

:rofl:

Toch behoorlijk tenenkrullend zulk chauvinisme.

Nu ik vind het ook wel jammer dat Vingegaard niet heeft overgenomen, want ik denk dat er zeker kopmannen zijn die het wel zouden gedaan hebben als 'return the favor', maar ik kan het natuurlijk wel begrijpen waarom hij het niet heeft gedaan. Het kunnen ook gewoon ploegorders zijn, trouwens.
Sammy Neirinck deed anders ook weer zijn duit in het zakje. Ik vind dat altijd zo genant als Belgische reporters zo bij buitenlanders Belgische sporters gaan opdringen...
Sammy: "Wie gaat er morgen winnen denk je?"
Random Bask: "Renner X"
Sammy: "HOEZO NIET WOUT VAN AERT?" :wtf:
Het is geen letterlijk script van daarnet maar het neigt er soms toch naar...

Als dit de Ronde van het Baskenland is pakt Vingegaard hier volgens mij gewoon over. Maar de inzet in die Tour is zo hoog en het is zo belangrijk van elk beetje energie te sparen zodat je dat in een 3de week niet mist dat het gewoon zot is van hier op kop te gaan rijden.
Maar, en dat is misschien wel het belangrijkste: eens die Yates brother's daar 10 seconden hebben, rijden ze daar zelfs met 6 niet meer naartoe volgens mij. Of Vinegegaard daar nu mee draait of niet. De laatste 10km was gewoon 9km bergaf. Hoeveel harder ga je daar in de achtervolging rijden door met 2 ipv 3 te rijden? Quasi niet. En als je dan de aankomst ziet... Wout had gewoon de punch niet meer ook. Ik heb vandaag tactisch absoluut niks raar gezien, buiten het feit dat Simon Yates alleen achter zijn broer mag springen en dat daar niemand in dat groepje blijkbaar wou meespringen. Zo'n Lafay had daar bv toch perfect kunnen meeschuiven... gezien zijn prestatie op de Pike had hij hier in dat geval misschien wel rit+geel gepakt.

Maar uiteindelijk vind ik dit wel een hele mooie uitslag. Mooi verhaal, mooie winnaar, spannende finale: top. Meer van dat aub.

Laatst bewerkt:
Sammy Neirinck deed anders ook weer zijn duit in het zakje. Ik vind dat altijd zo genant als Belgische supporters zo bij buitenlanders Belgische sporters gaan opdringen...
Sammy: "Wie gaat er morgen winnen denk je?"
Random Bask: "Renner X"
Sammy: "HOEZO NIET WOUT VAN AERT?" :wtf:
Het is geen letterlijk script van daarnet maar het neigt er soms toch naar...

Als dit de Ronde van het Baskenland is pakt Vingegaard hier volgens mij gewoon over. Maar de inzet in die Tour is zo hoog en het is zo belangrijk van elk beetje energie te sparen zodat je dat in een 3de week niet mist dat het gewoon zot is van hier op kop te gaan rijden.
Maar, en dat is misschien wel het belangrijkste: eens die Yates brother's daar 10 seconden hebben, rijden ze daar zelfs met 6 niet meer naartoe volgens mij. Of Vinegegaard daar nu mee draait of niet. De laatste 10km was gewoon 9km bergaf. Hoeveel harder ga je daar in de achtervolging rijden door met 2 ipv 3 te rijden? Quasi niet. En als je dan de aankomst ziet... Wout had gewoon de punch niet meer ook. Ik heb vandaag tactisch absoluut niks raar gezien, buiten het feit dat Simon Yates alleen achter zijn broer mag springen en dat daar niemand in dat groepje blijkbaar wou meespringen. Zo'n Lafay had daar bv toch perfect kunnen meeschuiven... gezien zijn prestatie op de Pike had hij hier in dat geval misschien wel rit+geel gepakt.

Maar uiteindelijk vind ik dit wel een hele mooie uitslag. Mooi verhaal, mooie winnaar, spannende finale: top. Meer van dat aub.

Cringy interviews met wat melige pianomuziek onder. Vintage sammy!

Ik heb het hier enkele weken geleden al gepost. SQS heeft gesprekken gehad met Sivakov en De Plus, Remco had ze er graag bij, maar er is gewoon geen budget voor.
Als je ziet wie ze allemaal niet gaan verlengen, een Alaphillipe die de deur zal gewezen worden, dan heb je toch al wat budget ?
Ik weet niet wat een Sivakov vraagt, maar dat is een kopman eh. Een De Plus die zal wel nog in dienst willen rijden en zal ook niet zo extreem duur zijn.

Het is gewoon verdomd moeilijk om goeie gasten aan te trekken. En het is ook niet dat SQS zo een klein budget heeft. Het is gewoon dat een ploeg zoals jumbo of Ineos een buitensporig hoog budget hebben.

We weten allemaal dat Van Wilder ook niet in dienst gaat blijven rijden. Ze zullen hem ook zelf kansen moeten geven.

Je klaagt wel na deze etappe dat Remco moet verkassen terwijl er geen enkele van die renners aanwezig was.
Masnada sukkelt nu al met blessures maar top 10 kan rijden in een grote ronde, top 5 in World Tour rondes van 1 week. 2de in Lombardije,…. Dat is gewoon een topper als die 100% fit is.
Van Wilder is ook top 10 materiaal in een grote ronde.
De rest zijn gewoon goeie renners maar idd geen toppers.
En zoals je zelf zegt heeft QS gewoon minder budget dan die andere ploegen en hebben bvb nu ook al Hirt gaan bijhalen.
Ook niet vergeten dat Jumbo, UAE of Ineos de koers dragen. Dan kan je het ook met bvb maar 2 man extra ipv een blok zoals die ploegen

Patje wou Remco niet laten deelnemen dit jaar want niet optimaal voorbereid & teveel verwachtingen, maar volgend jaar gaan ze dan wel met torenhoge? ambitie starten met het materiaal die er nu voorhanden is, moet je nog hopen dan er niemand ziek of geblesseerd is.
Die ene rit niet nee, erna was de ploeg wel gewoon op niveau. Een collectieve offday kan wel eens om die ene dag telkens weer te gebruiken als argument waarom QS te kort zou schieten terwijl de andere dagen net (zowel in de Giro maar ook in de Vuelta of zijn zeges in LBL of in San Sebastian of zelfs op het WK waar zijn QS ploegmaat Serry berewerk voor hem verrichte) het tegenover gestelde bewijzen. Ook Jumbo was in het begin een stuk minder sterk dan in de slotweek van die Giro.

1-dagswedstrijden aanhalen als voorbeeld dat de ploeg sterk genoeg is, is toch ook appelen met peren vergelijken en niet 3 weken de naad uit je broek moeten rijden. Vuelta tot daar aan toe, maar dat is ook niet het niveau van de Tour. 1 (vuelta) -1 (giro) wat mij betreft. We zullen het op 17 september zien, naar waar de balans overhelt, maar ik heb zwaar mijn twijfels bij deze ploeg voor de Tour.

Als je ziet wie ze allemaal niet gaan verlengen, een Alaphillipe die de deur zal gewezen worden, dan heb je toch al wat budget ?
Zowel Alaphilippe als Asgreen, 2 erg dure vogels naar QS normen liggen nog langer onder contract.
Ze kunnen moeilijk eenzijdig dat contract verbreken. De enige optie is dat er een Franse ploeg interesse zou tonen en dat er een vroegtijdige transfer geregeld wordt.

Wat R.EV gaat doen gaan we uiteindelijk weten na de Tour he.
Als Patlef er niet in slaagt om deftige mannen binnen te halen is die gewoon weg. En ik denk niet dat Patlef daar echt tegen zou zijn tbh. Die voelt uiteindelijk ook meer dan genoeg druk om die Tour binnen te halen met R.EV en die wil denk ik ook niet dat zijn carriere uiteindelijk mogelijks eindigt als de man die er niet in slaagde het grootste Belgische GC sinds lang de juiste ondersteuning te geven. En dat is ook maar menselijk.

Het probleem zit eigenlijk dieper. Het grootste wielerland van de wereld, de grootste liefhebber, de koers is van ons, vive le vélo. Maar mensen vinden die geld op tafel willen leggen? Ho maar. Het zijn uiteindelijk allemaal mensen die al vlot de pensioenleeftijd gepasseerd zijn en vaak dan nog van West-Vlaanderen zijn. Als ze al denken dat ze met een demografisch probleem zitten qua vrijwilligers voor de koers, dan moeten ze maar eens kijken naar de grote investeerders van de koers.

Wat R.EV gaat doen gaan we uiteindelijk weten na de Tour he.
Als Patlef er niet in slaagt om deftige mannen binnen te halen is die gewoon weg. En ik denk niet dat Patlef daar echt tegen zou zijn tbh. Die voelt uiteindelijk ook meer dan genoeg druk om die Tour binnen te halen met R.EV en die wil denk ik ook niet dat zijn carriere uiteindelijk mogelijks eindigt als de man die er niet in slaagde het grootste Belgische GC sinds lang de juiste ondersteuning te geven. En dat is ook maar menselijk.

Het probleem zit eigenlijk dieper. Het grootste wielerland van de wereld, de grootste liefhebber, de koers is van ons, vive le vélo. Maar mensen vinden die geld op tafel willen leggen? Ho maar. Het zijn uiteindelijk allemaal mensen die al vlot de pensioenleeftijd gepasseerd zijn en vaak dan nog van West-Vlaanderen zijn. Als ze al denken dat ze met een demografisch probleem zitten qua vrijwilligers voor de koers, dan moeten ze maar eens kijken naar de grote investeerders van de koers.
Mja je moet natuurlijk ook kijken wat er nog mogelijk is in belgië. Welke grote belgische partijen zijn er nog met idealiter een mondiale afzetmarkt die mogelijk baat hebben met sportsponsoring en diepe pockets hebben ? Is er recent in belgië ook geen wet in voegen dat bv sportbetting bedrijven verbiedt om nog publiekelijk events of ploegen te sponsoren. Zelfde voor tabak en alcohol zeker, dus giganten als AB-Inbev zijn dan ook geen optie..

Wat blijft er dan nog van interessante global prospects over:

Solvay
Umicore
UCB
KatoenNatie
Deme
Jan de Nul
Lotus Bakeries
Janssen Pharma
Showpad

Of als Felix van Maele zijn Collibra nog meer op de kaart wilt zetten.

Ik denk dat Patje best eens bovenstaande een belletje geeft :unsure:

Laatst bewerkt:
Misschien doen zoals in het Midden-Oosten en de Royalty er voor laten opdraaien?

Team Van Saksen Coburg - Quick-Step - Soudal :unsure:

Als het gros van onze voetbalclubs al in handen is van buitenlandse investeerders, een sport die dan nog eens lucratiever is, dan moet je toch niet verschieten dat we hier in België moeilijk geld vinden voor de wielerploegen. En België is inderdaad hét wielerland bij uitstek, maar tegelijk maakt die adoratie voor de sport ons blind voor het keiharde businessmodel dat vandaag de dag in elke sport uitgerold wordt. Wij leven nog te veel op de folklore van de sport, net zoals de Fransen en in zekere mate ook de Spanjaarden en Italianen.

Daarom was US Postal zo succesvol indertijd. Die ploeg kwam (weliswaar onder leiding van een Belg) uit een land dat zeer weinig met koers had en werd gerund als een echt bedrijf zonder te veel te blijven stil staan bij de heroïek en het attractieve.

Vergelijk het wat met traditieclubs in het voetbal versus de clubs waar de oliedollars ingepompt worden.

Patje wou Remco niet laten deelnemen dit jaar want niet optimaal voorbereid & teveel verwachtingen, maar volgend jaar gaan ze dan wel met torenhoge? ambitie starten met het materiaal die er nu voorhanden is, moet je nog hopen dan er niemand ziek of geblesseerd is.
Er komt idd geen transferperiode meer aan :rolleyes: En ze moeten toch ook hopen bij UAE of bij Jumbo dat er enkele belangrijke schakels niet uitvallen. Dat is toch gewoon de normaalste zaak in de wereld.

En Remco neemt niet deel omdat hij zich niet specifiek heeft kunnen voorbereiden zoals de andere toppers wel kon. Volgend jaar zal alles in het teken staan van de Tour voor hem. Net zoals voor zijn klimploeg. Die ploeg zal minder sterk zijn dan die 2-3 superteams maar dat is toch de logica zelve. Vergeet niet dat er al een deel renners weggaan bij Ineos.

Wel leuk eens zo een iets zwaardere rit als opener.
Moet niet altijd een proloog zijn.

Er komt idd geen transferperiode meer aan :rolleyes: En ze moeten toch ook hopen bij UAE of bij Jumbo dat er enkele belangrijke schakels niet uitvallen. Dat is toch gewoon de normaalste zaak in de wereld.

En Remco neemt niet deel omdat hij zich niet specifiek heeft kunnen voorbereiden zoals de andere toppers wel kon. Volgend jaar zal alles in het teken staan van de Tour voor hem. Net zoals voor zijn klimploeg. Die ploeg zal minder sterk zijn dan die 2-3 superteams maar dat is toch de logica zelve. Vergeet niet dat er al een deel renners weggaan bij Ineos.

We zullen het zien welke konijnen Patlef uit zijn hoed gaat toveren, ma de spoeling is wel een heel pak dunner bij QS. En wat dadash opperde om iemand met het palmares als Julian te laten knechten in zijn Frankrijk, gelooft iemand dit, kom-aaaan?

Gewoon Franse ploeg zijn contract laten overnemen lijkt me het beste voor alle partijen

We zullen het zien welke konijnen Patlef uit zijn hoed gaat toveren, ma de spoeling is wel een heel pak dunner bij QS. En wat dadash opperde om iemand met het palmares als Julian te laten knechten in zijn Frankrijk, gelooft iemand dit, kom-aaaan? Gewoon laten gaan lijkt me het beste voor alle partijen.
Maar zoals al gezegd Jumbo, Ineos of UAE nemen sowieso de controle op zich dan kan je het met minder ook gewoon goed doen. Maar er komt sowieso wel versterking voor de klimtrein

Remco en andere wielrenners moet toch geen hele klimtrein hebben om de tour / giro / tdf te winnen ?
Het is natuurlijk wel makkelijker en veiliger met zo een trein , maar in mijn ogen niet nodig om een grote ronde te winnen.

Je mag nog de beste trein ter wereld hebben , als er iemand beter klimt etc. wordt het moeilijk om een grote ronde te winnen.
Gewoon 1 superknecht die kan klimmen en gewoon mannen die semi-goed zijn (goedkoop) zou het in mijn ogen moeten goedkomen in de TDF

Ploegen worden hier toch wat overschat hoor. Jumbo zat in de Giro nog met 6 man in een groep van misschien 20 en toch gebeurde er niks omdat Roglic er Thomas niet af kreeg. TDF wordt voor 95% bepaald in de bergritten en tijdritten en dan is het gewoon kwestie van die dag de beste te zijn. Als Evenepoel volgend jaar recht blijft, beter klimt en beter tijdrijd dan Vingegaard en Pogacar dan wint hij gewoon de Tour hoor. Ook dit jaar is het gewoon Vingegaard vs Pogacar en niet Jumbo vs UAE. Kuss of Yates mogen nog zo goed zijn als straks Vingegaard of Pogacar doortrekt en de andere kan niet volgen dan is het gedaan hoor.

Voor vandaag of wel een vlucht of wel VA zeker. Jaizkibel is niet zo lastig en nog redelijk ver van de streep. Te lastig voor de rassprinters te vlak voor de klimmers en te ver van de streep voor de punchers.

Remco en andere wielrenners moet toch geen hele klimtrein hebben om de tour / giro / tdf te winnen ?
Het is natuurlijk wel makkelijker en veiliger met zo een trein , maar in mijn ogen niet nodig om een grote ronde te winnen.

Je mag nog de beste trein ter wereld hebben , als er iemand beter klimt etc. wordt het moeilijk om een grote ronde te winnen.
Gewoon 1 superknecht die kan klimmen en gewoon mannen die semi-goed zijn (goedkoop) zou het in mijn ogen moeten goedkomen in de TDF
Inderdaad. Zeker in zijn debuutjaar gaat hij echt geen wereldse klimtrein nodig hebben. Je zit daar met 3 andere blokken die sowieso de koers gaan dragen.

Inderdaad. Zeker in zijn debuutjaar gaat hij echt geen wereldse klimtrein nodig hebben. Je zit daar met 3 andere blokken die sowieso de koers gaan dragen.
Je kan inderdaad niet 3-4 ploegen de koers gaan dragen. En zelfs als je ooit geïsoleerd geraakt heb je nog altijd Movistar of Bora dat plots begint rijden om een 6de plaats te verdedigen :lol:

Jose is nu nog aan het janken dat Vingegaard de Tour winnaar, niet knechte voor VA voor misschien een ritje.

Belgische wielerjournalistiek is echt om te janken, nog erger dan de voetbaljournalistiek. Dat zegt al veel.

De zever dat uit de mond van mannen die vroeger wel iets van koers leken te kennen zoals De Cauwer en Wuyts komt is echt niet meer oké. Slaat echt nergens op.

Terug
Bovenaan