Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ik denk dat Cavendish of Astana best eens een paar mannetjes van Ineos inhuurt voor een sprinttrein voor Cav, gewoon voor die 35ste.
Zonder klierkoorts (waardoor hij enkele jaren verloor) had hij het record reeds gepakt he.
Nu wordt het toch wel erg moeilijk.

Hij heeft nog altijd de snelheid maar zijn sprinttrein is enorm zwak (lees: welke sprinttrein?)

Cav had schakelproblemen :(

Cavendish: "I was on the right wheels... Once I kicked, my gears jumped from the 11 to 12. I had to sit down. Then it goes back to the 11, I tried to stand up again, and then back to the 12, and then sit down. There was nothing you could do. I'm bitterly disappointed."

Cav had schakelproblemen :(

Cavendish: "I was on the right wheels... Once I kicked, my gears jumped from the 11 to 12. I had to sit down. Then it goes back to the 11, I tried to stand up again, and then back to the 12, and then sit down. There was nothing you could do. I'm bitterly disappointed."
Fucking Shimano

Op 350m van de meet nog helemaal rechts, dan helemaal naar links door MVDP te volgen, die de sprint eigenlijk te vroeg aantrekt, om dan nog helemaal terug naar rechts te gaan.

Sowieso de snelste maar drie keer een overwinning met een * imo.

Intermarché complaint about Philipsen’s sprint has been rebuffed. Intermarché boss Jean François Bourlart & Alexandre Vinokourov both disappointed leaving UCI video referee truck.

Intermarché complaint about Philipsen’s sprint has been rebuffed. Intermarché boss Jean François Bourlart & Alexandre Vinokourov both disappointed leaving UCI video referee truck.

Hij ging toch ook wel stevig op wandel met Girmay, dat was toch ietsje meer dan gewoon Cav volgen vind ik. :tongue:

Maar goed, de jury beslist. Het was echt op het randje.

Cav: Wat Philipsen deed was niet helemaal koosjer, maar hij hinderde mij persoonlijk niet, dus het maakt mij niet uit, dit was niet de reden dat ik verloor. Ik had schakelproblemen.

Op 350m van de meet nog helemaal rechts, dan helemaal naar links door MVDP te volgen, die de sprint eigenlijk te vroeg aantrekt, om dan nog helemaal terug naar rechts te gaan.

Sowieso de snelste maar drie keer een overwinning met een * imo.
Ga 100m terug en Bibi zit helemaal links ik bedoel maar

Hij ging toch ook wel stevig op wandel met Girmay, dat was toch ietsje meer dan gewoon Cav volgen vind ik. :tongue:

Maar goed, de jury beslist. Het was echt op het randje.

Cav: Wat Philipsen deed was niet koosjer, maar hij hinderde mij persoonlijk niet, dit was niet de reden dat ik verloor. Ik had schakelproblemen.
Die boarding was dan ook weer dramatisch
Precies elke keer gezet door een alcoholieker
En wederom illegale aankomst (geen 200m rechtdoor)

Toch een duidelijke DQ voor mij. Precies alsof er weer eerst een verschrikkelijke valpartij moet gebeuren.

Laatst bewerkt:
Toch blij dat ik een Vlaming ben op dagen als vandaag, zo een weelde in het peloton. Je zal maar Nederlander zijn en voor het tiende jaar op rij moeten kijken naar Johnny die vertelt over het prikkeldraad in zijn bil.

Ga 100m terug en Bibi zit helemaal links ik bedoel maar

Die boarding was dan ook weer dramatisch
Precies elke keer gezet door een alcoholieker
En wederom illegale aankomst (geen 200m rechtdoor)
Op 0:21 heb je daar echt een uitstulping in de hekken. Levensgevaarlijk.

En volgend jaar moet Evenepoel dus meegaan met die mannen bergop.. Hopelijk 4 TT van 30km en meer voor hem want zou anders pijnlijk kunnen worden. En Van Aert, tjah goed gereden maar moet zsm weg uit die ploeg als hem zijn eigen palmares wil aanvullen. Kopman die geen 200m wil helpen in begin van de tour maar wel je heel de dag moeten pleuris rijden vr die zelfde man. In de winter/voorjaar er dan ook nog eens elke keer opgelegd worden door een betere coureur. En we zullen in aug zien wat er op het WK nog in de tank zit. Hij zal heel goed verdienen maar zo zal hij zijn eigen palmares niet te veel uit bereiden met grote zeges.
Mooie glazenbol heb jij om dat nu al te veronderstellen allemaal.. Wees vooral blij met onze eigen Belgische wereldtoppers en hun prestaties zou ik zeggen. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommigen hier.

En wat is er mis mee als bv. Remco in zijn eerste Tour al een podium zou rijden na Pogacar en Vingegaard? Zou al top zijn om te beginnen.

Ik vrees er idd voor, maar die twee zijn echt wel schrikwekkend buiten categorie, dat is niet 1 klasse beter, maar direct 5 klassen beter. Niet meer normaal. Zijn er tijden en vergelijk van de klimprestaties?
Klopt maar Remco zijn waarden bergop in topvorm zullen alvast niet veel minder zijn dan die twee. Is al eens door Lantern Rouge besproken geweest geloof ik.

Nee ik zie het hem niet te doen. Misschien op 'lopers' dat hij de schade kan beperken maar als er moet 'gesprongen' worden, dan gaat hij passen. Komt er ook nog bij dat hij niet goed kan dalen en daar ook geen tijd kan terugpakken als hem bv op 2km vr de top zou worden gelost.
Duidelijk de Vuelta vorig jaar niet gezien op de steile stroken.. en ook zijn klimtijden niet/kg/wattage.

Ik denk dat Girmay nog te weinig lef heeft om een topsprinter te zijn, hij laat zich nogal gemakkelijk wegdrummen vind ik. Een Van Der Poel of Philipsen die dwingen hun plaats af (al is het soms op het randje). En brute pech voor Cavendish met zijn versnellingen, ik hoop dat hij nog zijn ritje pakt deze tour.

Terug
Bovenaan