Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Morgen gaan ze rijden op de Puy De Dôme, met een gradient van 12% over 4 kilometer.
Een tijdje geleden kwam die berg nog in het nieuws, omdat ASO één dag organiseerde waarop alle runners die col toch konden verkennen (omdat die berg normaal afgesloten is voor het publiek).

Baal toch wel van de opgave van Steff Cras was aan goede tour bezig, vorig jaar ook al pech in de vuelta als ik mij niet vergis (was ook mijn joker in de sporza tourmanager). En had Cavendish ook een ritzege gegund in ziin laatste seizoen en laatste tour de france.
Wegens een idioot op de weg :wallbash:

Volgens mij wint Van Aert onbedreigd als hij zijn sprint goed kan aanzetten vandaag. Ik snap de tactiek van Jumbo niet vandaag, wat soepeer je Van Hooydonck op 10km van de meet? Ik dacht effe dat ze een Calaistje gingen doen maar nope...
Uiteindelijk is Nathan de man die hier ontbreekt in de laatste km... als die Laporte 100-150m verder kan afzetten dan valt die niet dood zoals nu.

Sowieso dik verdiend voor Pedersen wel, rijdt al in de wind op het moment dat vdP zijn lead-out nog doet...
Vluchters terughalen, snelle mannen overboord gooien of hun benen toch choco rijden

Pedersen, fijne coureur.

Met zn brede torso en zn overlevingssprints moet ik altijd denken aan Hushovd.
Voordat hij wereldkampioen was had hij een mager palmares, maar nadien een mooie carrière.

Sammy Neyrinck tegen de dochter van Poulidor:
'Je mist hem vast heel erg'
Dat madammeke begint quasi te bleiten.
'Gaat het?'

Alles voor het sentiment zeker in vive le velo😆

Pedersen, fijne coureur.

Met zn brede torso en zn overlevingssprints moet ik altijd denken aan Hushovd.
Voordat hij wereldkampioen was had hij een mager palmares, maar nadien een mooie carrière.
Op zich ergens normaal als je wereldkampioen wordt op je 23 en hij was het jaar ervoor al 2e geweest in de RVV.

Vluchters terughalen, snelle mannen overboord gooien of hun benen toch choco rijden
Ja dat zal het idd wel zijn, maar daar ben je vet mee als je eigen lead-out zo decimeert... enfin, allemaal gemakkelijk achteraf. Als VA wint bejubelen ze nu wrs die tactiek.

Morgen gaan ze rijden op de Puy De Dôme, met een gradient van 12% over 4 kilometer.
Is volgens veel renners een pak lastiger dan de andere klassieke hellingen (bvb Ventoux, Alphe D'Huez,...)
De stijging van deze klim is constant, er is geen enkele haarspeldbocht of afvlakking van het wegdek, je gaat die laatste 4 km in een spiraal van continu 12% omhoog.

Dat is een mooi eerbetoon

Of hij in de rit er aan te pas zal komen is wel de vraag, dit lijkt me een kolfje voor Pogacar / Vingegaard.

Dat is een mooi eerbetoon

Of hij in de rit er aan te pas zal komen is wel de vraag, dit lijkt me een kolfje voor Pogacar / Vingegaard.
Hij zal misschien wel meegaan met de ontsnapping om zich eens te tonen, toch geen sprint vandaag.

Is volgens veel renners een pak lastiger dan de andere klassieke hellingen (bvb Ventoux, Alphe D'Huez,...)
De stijging van deze klim is constant, er is geen enkele haarspeldbocht of afvlakking van het wegdek, je gaat die laatste 4 km in een spiraal van continu 12% omhoog.
Voor de klassementsmannen maakt dat denk ik heel weinig uit onder het motto "it never gets easier, you just go faster". 400W is 400W, of het wegdek nu 8 of 12% stijgt. Voor de mannen in de bus is dat wel vervelend kan ik mij voorstellen, 8 of 12% kan aan die hun tempo misschien wel het verschil zijn tussen rustig ronddraaien of eerder stoempen, zeker omdat de meeste van die mannen niet meteen 60-65kg wegen...

Ik ben een absoluut groentje in het volgen van koers, wat is de bedoeling van die vroege vluchters in dit geval? Is dat puur om in the picture te komen of is er echt een geloof in het voorblijven van de grote kanonnen? Dat werkt toch niet?

Ik ben een absoluut groentje in het volgen van koers, wat is de bedoeling van die vroege vluchters in dit geval? Is dat puur om in the picture te komen of is er echt een geloof in het voorblijven van de grote kanonnen? Dat werkt toch niet?
Exposure voor de ploeg/sponsors. En als ze chance hebben, kunnen ze winnen als ze de zegen van het peloton krijgen (of als die zich misrekenen)

Mix van publiciteit en mannen die met enkele minuten voorsprong aan de Puy de Dôme willen beginnen.

Terug
Bovenaan