Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Vingegaard drong niet meer aan (aan de finish), heeft boven wat secondjes gewonnen op Pogacar en daar was hij blij mee.
Ze zijn echt aan elkaar gewaagd.

Ik zie Lemond vs Fignon terug opdagen. :tongue:

Leuk voor Rodriguez maar dit is natuurlijk wel een zege in absolute cadeauverpakking.

Je moet daar wel vooraan zitten natuurlijk om zo'n kadotje te krijgen. Was de enige die nog kon terugkeren bij de 2 (samen met Yates maar die zit daarvoor Pogacar). Gewoon verdiend voor Rodrgiuez. En ik zei het al vooraf Rodriguez zou wel eens de 3e INEOS renner op rij zijn die podium rijd in Parijs.

Als Pogacar zo goed was , kwam Vingegaard er bergop niet terug bij e. Jose laat precies uitschijnen alsof Pogacar met 30 sec voorsprong ging bovenkomen om dan in de afdaling er nog 1 min bij te doen.

Die moto's reden nu toch gewoon naast elkaar net om plaats te maken voor Pog en Ving, uiteraard maken ze een fout en hadden ze moeten anticiperen maar je kan moeilijk mensen beginnen aanrijden die niet sneller uit de weg willen gaan.

tzal wel eens strijd tot aan de vogezen kunnen zijn , heerlijke tweestrijd , jammer dat er niemand anders in de buurt komt ( wat had een Mas of Carapaz kunnen doen?)

Je moet daar wel vooraan zitten natuurlijk om zo'n kadotje te krijgen. Was de enige die nog kon terugkeren bij de 2 (samen met Yates maar die zit daarvoor Pogacar). Gewoon verdiend voor Rodrgiuez. En ik zei het al vooraf Rodriguez zou wel eens de 3e INEOS renner op rij zijn die podium rijd in Parijs.
Motoren hebben mogelijks (maar niet zeker) mee de uitslag bepaald maar de zege is zeker niet gestolen. Ik vind het ook een verdiende winnaar.

Thijs Zonneveld
"Hele dag van start tot finish vol gas koers. Het netto resultaat: +1 seconde voor Vingegaard" :laugh:

Nee die moest nog aanzetten

Nu Adam nog laten wegrijden en 3e worden of zijn er geen boni's op de streep?
Nee. Die had ook al aangezet en zat gewoon op het wiel. Beelden staan gewoon op sporza.
Vingegaard had er misschien niet over gegaan maar Pogi laat zich nadien gewoon vangen. Mogelijk door frustratie, dat wel.

Als Pogacar zo goed was , kwam Vingegaard er bergop niet terug bij e. Jose laat precies uitschijnen alsof Pogacar met 30 sec voorsprong ging bovenkomen om dan in de afdaling er nog 1 min bij te doen.
Motoren hebben mogelijks (maar niet zeker) mee de uitslag bepaald maar de zege is zeker niet gestolen. Ik vind het ook een verdiende winnaar.
Niemand die weet hoe het zou zijn geweest en daar zit de vervalsing van deze rit.

Maar Pogacar kan wel een gat slaan van enkele seconden en dan moet Vignegaard er nog naar toe in de afzink. En je weet nooit wat er gebeurd. En dan heb je 3 boni seconden boven en beneden ook nog 4 extra. Nu verliest hij er 3 en wint hij er 2. Wel een verschil natuurlijk

Die moto's reden nu toch gewoon naast elkaar net om plaats te maken voor Pog en Ving, uiteraard maken ze een fout en hadden ze moeten anticiperen maar je kan moeilijk mensen beginnen aanrijden die niet sneller uit de weg willen gaan.

Die fotograaf moet daar helemaal niet zitten. Als je met 2 naast elkaar rij kan je ook niet even snel versnellen want het publiek is niet snel genoeg weg dan maai je dus iemand omver. Je moet daar als motard nooit met 2 naast elkaar gaan rijden vlak voor de koplopers.

Maar die moto's hoeven niet met twee naast elkaar te rijden. Je moet dranghekken zetten!

Ze hangen een touwtje. Manman, een organisatie die miljoen verdient aan de Tour. Ronduit beschamend.

Die fotograaf moet daar helemaal niet zitten. Als je met 2 naast elkaar rij kan je ook niet even snel versnellen want het publiek is niet snel genoeg weg dan maai je dus iemand omver. Je moet daar als motard nooit met 2 naast elkaar gaan rijden vlak voor de koplopers.
Als daar maar één moto zit dan komt het publiek gewoon dichter en kunnen Pogacar en Vingegaard elkaar niet eens voorbijsteken.
Daar had inderdaad vroeger en veel meer afscherming moeten zijn natuurlijk.

Maar die moto's hoeven niet met twee naast elkaar te rijden. Je moet dranghekken zetten!

Ze hangen een touwtje. Manman, een organisatie die miljoen verdient aan de Tour. Ronduit beschamend.
Met dat dit een soort finish voor de finish was, zeker met de Boni's, maar ook zonder Boni's, moet je dit ook inderdaad dicht pleuren met nadar. Zoals een finish.

Volgende sprinters etappe anders ook de nadars achterwege laten? Waanzin.

Nee. Die had ook al aangezet en zat gewoon op het wiel. Beelden staan gewoon op sporza.
Vingegaard had er misschien niet over gegaan maar Pogi laat zich nadien gewoon vangen. Mogelijk door frustratie, dat wel.
Was net aangezet en toen moest Pogacar al in de remmen. We weten maar 1 ding en dat is als Pogacar doortrekt Vignegaard er altijd af moest. Dus geen idee waarom hij nu wel plots het wiel zou gehouden hebben

Was net aangezet en toen moest Pogacar al in de remmen. We weten maar 1 ding en dat is als Pogacar doortrekt Vignegaard er altijd af moest. Dus geen idee waarom hij nu wel plots het wiel zou gehouden hebben
Omdat hij al een cartouche had afgeschoten? Als ik een tweede keer aantrek vlak na een eerste, zit er meestal toch minder power op.

Ik zeg niet dat het zeker zo zou zijn. Maar het argument 'anders is het ook altijd zo', ik weet niet of dat opgaat voor deze situatie.

Terug
Bovenaan