Dyer Hunt
Well-known member
Eén seconde, toch?Jumbo kan toch ook niet anders dan ontgoocheld zijn vandaag. Heel de dag gewerkt en in tijdswinst heeft het niets opgeleverd.
Benieuwd hoe ze het morgen gaan aanpakken.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eén seconde, toch?Jumbo kan toch ook niet anders dan ontgoocheld zijn vandaag. Heel de dag gewerkt en in tijdswinst heeft het niets opgeleverd.
Benieuwd hoe ze het morgen gaan aanpakken.

Ik vind jumbo en vooral vingegaard maar vreemd bezig zijn. Het verschil is 10s tussen vinge en pogacar. Dat is mininiem. Als vingegaard altijd in wiel gaat blijven zitten van pogacar is dat wel heel riskant wat elke laatste km kan die dan seconden pakken.. vingegaard had vandaag moeten doortrekken toen ie terug kwam aansluiten bij pogacar. Wat was hij denkende dat hij pogacar er kon afrijden in de sprint op de berg? Met wat geluk kwam het nu heel goed uit maar.... snap niet waarom hij zo lang zo traag bleef rijden..
Wow geweldig, wat een beelden, wat een sport

Of misschien ook gewoon te riskant? Stel dat Vingegaard Pogacar eraf zou krijgen (of omgekeerd). Dan allebei -alle risico's van de wereld nemen in de afdaling- om 3 secondjes voor te blijven en het risico te lopen de afgrond in te rijden?Vingegaard was blij dat hij terug bij Pogacar was die had echt de overschot niet om meteen nog eens door te trekken.
Wat denken we voor morgen? Vlucht (met dan de strijd tussen Vingegaard en Pogacar in het peleton) of terug zoals vandaag?
Inderdaad. Ik denk dat Jumbo dit geen tweede keer gaat riskeren eerlijk gezegd.Ik zou gokken op vlucht
Ik vind Vingegaard beter dalen dan Pogacar in deze Tour. Al enkele keren gemerkt dat de witte trui een klein gat zit dicht te rijden (zo'n 5-10m) op Vingegaard, die bijna op het wiel kleeft van zijn Jumbo-voorganger.al vergeten dat Vinge in de TT ook bijna op zijn muil ging vorig jaar?
Ze kunnen pogen het nog eens te doen op 22/07.Ze hebben hem vandaag moe gemaakt om hem morgen kapot te maken!
Wat riskeren ze? Ze kunnen nie anders. Jumbo heeft vandaag exact gedaan wat ze moesten doen: op de sterkte van Vingegaard spelen. Maar tot noch toe is dat niet genoeg om het verschil te maken. Pogacar was echter ook niet bij machte om het verschil te maken... dat hij 3-4 seconden neemt mag niet verrassen en meer dan dat was het nooit ondanks die zogezegde "7" die een tijd op het scherm stond.Inderdaad. Ik denk dat Jumbo dit geen tweede keer gaat riskeren eerlijk gezegd.
Hoezo ze kunnen niet anders?Wat riskeren ze? Ze kunnen nie anders. Jumbo heeft vandaag exact gedaan wat ze moesten doen: op de sterkte van Vingegaard spelen. Maar tot noch toe is dat niet genoeg om het verschil te maken. Pogacar was echter ook niet bij machte om het verschil te maken... dat hij 3-4 seconden neemt mag niet verrassen en meer dan dat was het nooit ondanks die zogezegde "7" die een tijd op het scherm stond.
Ergens hoop ik dat die tijdrit dinsdag een maat voor niks is. Strijd zoals vandaag tot op de Markstein daar teken ik voor. Langs de andere kant heb ik in Parijs misschien toch liever een duidelijk verschil ipv zo 20 seconden... op dit moment kan je moeilijk zeggen wie van de 2 het meer verdient. Pogacar is wat explosiever en neemt daar telkens wat tijd... Vingegaard herft de scherpste tik uitgedeeld.
Over-reageren we hier ook niet een beetje op die moto's trouwens? Zoals @SomeDude al aanhaalde rijden die daar vlak voor als crowdbreakers, als die daar niet rijden dan heeft Pogacar wrs zelfs geen plaats om Vingegaard uberhaupt te passeren. De échte fout is dat daar geen nadars stonden...
Op dit moment Pogacar, toch?op dit moment kan je moeilijk zeggen wie van de 2 het meer verdient. Pogacar is wat explosiever en neemt daar telkens wat tijd... Vingegaard herft de scherpste tik uitgedeeld.
Ze kunnen inderdaad niet anders. Gisteren was toch gewoon het perfecte voorbeeld van waarom niet? Als je gewoon "op het gemak" met Pogacar naar de laatste klim gaat dan knalt die Vingegaard uit het wiel in de laatste km omdat hij daarin gewoon de betere is. Laat je een groep wegrijden dan bespaar je mogelijk die 4" boni's tussen plaats 1 en 2 maar een frisse Pogacar pakt die waarschijnlijk gewoon extra omdat hij zijn effort langer kan doortrekken.Hoezo ze kunnen niet anders?
Je staat aan de leiding met ocharme 10 seconden voorsprong, je hebt na rit 5 geen enkele keer Pogacar nog kunnen losrijden terwijl je andersom uw pollekes moogt kussen dat je keer op keer de schade hebt kunnen beperken, maar jij zou hetzelfde doen als vandaag met het grote risico dat Pogacar weer minstens 4" bonificatieseconden inloopt?
Maar wie zegt dat Vingegaard die zware etappes beter verteert dan Pogacar? Is dat nu puur door die rit over de Granon van vorig jaar dat iedereen dat zegt? Ik heb dergelijke dingen de laatste dagen meerdere malen gelezen, maar ik vraag me echt af waarop dat gebaseerd is.Ze kunnen inderdaad niet anders. Gisteren was toch gewoon het perfecte voorbeeld van waarom niet? Als je gewoon "op het gemak" met Pogacar naar de laatste klim gaat dan knalt die Vingegaard uit het wiel in de laatste km omdat hij daarin gewoon de betere is. Laat je een groep wegrijden dan bespaar je mogelijk die 4" boni's tussen plaats 1 en 2 maar een frisse Pogacar pakt die waarschijnlijk gewoon extra omdat hij zijn effort langer kan doortrekken.
Je zag vandaag ook dat hij 5-7" neemt maar de lengte van de inspanning niet kan doortrekken en Vingegaard kan terug aan sluiten. Jumbo moet gewoon Pogacar afmatten en hem proberen te kraken. Pogacar zit door zijn explosiviteit een beetje in een luxe positie momenteel.
Benieuwd wat de TT gaat geven.
Is not done, maar vind het zelf ook maar een belachelijke regel, ik zou graag is echt koers in Parijs zien.Puur hypothetisch: verschil tussen beide is 8sec in Parijs. Welke koers krijgen we dan niet op de Champs of zou het not done zijn om dan nog de gele trui aan te vallen.
De val hakte er vandaag al in.Morgen Pidcock voor 3 op een rij voor Ineos?![]()
In de tijd waarin men minder lief was voor elkaar hadden ze gekoerst.Puur hypothetisch: verschil tussen beide is 8sec in Parijs. Welke koers krijgen we dan niet op de Champs of zou het not done zijn om dan nog de gele trui aan te vallen.