Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Als je dat interview met MvdP hoort begin ik me toch weer af te vragen of dat eigenlijk wel een ronderenner is. En dan bedoel ik niet het klassement, maar het kunnen verteren van al die opeenvolgende koersdagen.

Geen schande natuurlijk, de man heeft tonnen talent op andere vlakken.
Hij was ziek vorige week he

Totaal niet mee eens eigenlijk.

Zijn aanvallen op de Cauterets, Puy de Dôme en de Joux Plane gemist? Dat was allesbehalve "sprinten". En in het openingsweekend heeft ie ook twee keer aangevallen als ik mij niet vergis. Toch echt totaal niet vergelijkbaar met Roglic.
Diezelfde Joux Plane waar hij na zijn interval van 2km uiteindelijk de handdoek gooit? :unsure:
Uiteraard is sprinten overdreven maar uiteindelijk hebben beide tenoren al voor het nodige aanvalswerk gezorgd, beiden op plaatsen waar dat voor hen opportuun was en waar ze eigenlijk 'moesten'. Vingegaard om tijd terug te nemen en nadien op het moment dat hij dacht dat hij Pogacar definitief kon afmaken, Pogacar op de momenten waarop hij tijd moest goedmaken (of nemen als je die 2 prikjes in het Baskenland wil tellen).

Snelste beklimming tot op heden komt op naam van WVA denk ik? Of ???
Goeie training voor hem op wat nog komt

Skjelmose toch ook razendsnel op dat laatste stukje. Damned.

had het over de klim zelf :)

Ik had het wel over dat stuk nog erna. Dat is precies het vreemde maakt maar 11" goed op die klim zelf maar dat stuk erna dat iets makkelijker is maakt hij 32" goed.

Pogacar goed begonnen op dat klimmetje.

Jose kan niet geloven dat Pogacar en Vingegaard sneller dat begin bergje opknallen dan VA :wallbash:

Je wordt sneller ziek door vermoeidheid.

Hij heeft vorig jaar pas zijn eerste grote ronde uitgereden (Giro) en daar waren zijn beste resultaten ook de eerste dagen.
Was ook pas zijn eerste ronde die hij wou uitrijden, die ervoor heeft hij vroeger gestopt om MTB Tokio voor te bereiden

Terug
Bovenaan