Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ok dan, de winnaar van RVV, Amstel en die onlangs zijn pols brak maakt hier ook iedereen belachelijk maar dat aanvaarden we gewoon want hij is buitenaards. Als je bedenkingen hebt bij Vingegaard, trek die dan maar gerust door naar Pogacar. Ik ga er gewoon van uit dat we momenteel naar een clean wielrennen aan het zien zijn tot het tegendeel bewezen is.

Ik denk dat iedereen ook zich wel gezonde vragen stelt bij Pogacar. Die zet prestaties neer die gewoon niet voor mogelijk te houden vallen.
Hij tart de wetten van de wielerlogica en de fysiologie. En bij hem zijn al meermaals kanttekeningen gemaakt want zijn entourage zit vol met gangsters, laat ons daar eerlijk over zijn.
Ze lopen veel minder te koop met hun wetenschappelijke onderbouwing, maar zullen toch wel iets goed doen want iedereen die bij hen rijdt presteert ook top.

Maar het is vooral de prestatie van Vingegaard daartegenover die het gewoon hallucinant maakt.
Je zit daar met een kerel die op een ander niveau dan al de rest rondrijdt. Die jij dan op uw beurt om eerlijk te zijn vernederd.
Tegenover de andere deelnemers is dat zo een immens verschil dat het niet meer serieus is.

Je plaatste in de vorige rit WVA nog niet eens tussen een lijst van klimmers met oa Teuns, Soler, Powless, Uran,... en nu ben je verbaast dat die weggereden wordt in zulke klimtijdrit?

Er is nog wel een verschil tussen niet slecht kunnen klimmen en topklimmer zijn natuurlijk.
Een parcours zoals deze dat vormt geen probleem voor WVA, die klim van 2de categorie rijdt hij met zijn waanzinnig vermogen vlotjes omhoog. Hij is natuurlijk wel in het nadeel met zijn fysiek, dus dit is geen ideaal parcours voor hem.
Maar hij rijdt gewoon zeer sterk, en ook zet een prestatie neer die je van hem kan en mag verwachten gezien zijn historie.
Wat hij ook gewoon bewijst door 3de te worden. Maar zijn ploegmaat degradeert hem, vice-wereldkampioen tijdrijden, tot een renner van het B-garnituur.

We zullen zien wat de rest van de tour nog gaat brengen. Maar als we deze prestatie een beetje extrapoleren, dan gaat het voor Pogacar toch zeer moeilijk worden.

Als je Vingegaard door de bochten ziet vliegen, toch ook wel straf. Daar wint hij ook wel serieus wat seconden t.o.v. de concurrentie. Vingegaard is gewoon een perfectionist die alles op de TDF zet en daar maanden minutieus op voorbereid.

Als je Vingegaard door de bochten ziet vliegen, toch ook wel straf. Daar wint hij ook wel serieus wat seconden t.o.v. de concurrentie. Vingegaard is gewoon een perfectionist die alles op de TDF zet en daar maanden minutieus op voorbereid.
Wat wel de vraagt doet rijzen, gaat Pogacar nog eens een ronde van Vlaanderen rijden etc? Gaat hij nog willen? En gaat hij nog mogen? Willen dat denk ik wel, mogen, ik weet het niet dat ligt toch al gevoeliger denk ik.

Wat wel de vraagt doet rijzen, gaat Pogacar nog eens een ronde van Vlaanderen rijden etc? Gaat hij nog willen? En gaat hij nog mogen? Willen dat denk ik wel, mogen, ik weet het niet dat ligt toch al gevoeliger denk ik.
Denk niet dat Pogacar de voorjaarklassiekers rijdt volgend jaar . Die val in LBL zal mogelijks zijn Touroverwinning kosten nu . Jammer natuurlijk , wanneer zien we Vingegaard weer na deze tour ? .

Zou Pogacar niet de Giro kunnen rijden als voorbereiding op de Tour ? (en die terloops ook winnen uiteraard . )

Denk niet dat Pogacar de voorjaarklassiekers rijdt volgend jaar . Die val in LBL zal mogelijks zijn Touroverwinning kosten nu . Jammer natuurlijk , wanneer zien we Vingegaard weer na deze tour ? .

Zou Pogacar niet de Giro kunnen rijden als voorbereiding op de Tour ? (en die terloops ook winnen uiteraard . )

Het voorjaar niet maar dan wel de Giro rijden :rofl:.

Nee voorjaar Tour valt perfect te combineren. Vingegaard zit bv aan 4 koersdagen meer die reed dit voorjaar ook PN en baskenland.

Het voorjaar niet maar dan wel de Giro rijden :rofl:.

Nee voorjaar Tour valt perfect te combineren. Vingegaard zit bv aan 4 koersdagen meer die reed dit voorjaar ook PN en baskenland.
PN en baskenland zijn dan ook betere voorbereidingskoersen dan RVV of LBL , weja ik zou Pogacar wel eens de Giro zien rijden . Daarna heb je nog een maand he . Oftewel zelfde schema nemen als Vingegaard maar ja .

Ik vraag me ook af hoe dit psychologisch binnenkomt bij Pogacar.

La Planche des Belles Filles 2020 was een 'traumatisch' moment voor Jumbo-Visma. Je hoort herhaaldelijk dat men vanaf dat moment een soort knop heeft omgedraaid, om zo'n moment nooit meer mee te maken. Sommigen zouden zeggen dat hier de rollen een beetje worden omgedraaid. De gelaatsuitdrukking waarop Pogacar Vingegaard feliciteerde bij de rollers, dat deed me denken aan Roglic in 2020. Die blik waarbij hij moe, maar nog onder de indruk is van wat er zonet gebeurde, met een vleugje ontzag zelfs voor de winnaar.
Maar er wordt hier geen geel verloren; in plaats daarvan consolideert hier iemand z'n eerste plaats in het klassement. Het is niet de laatste rit voor Parijs; er zijn nog meer ritten in deze Tour.
De boodschap komt wat zachter aan, maar eigenlijk zou voor Pogacar/UAE ook de boodschap moeten zijn dat ze TJV gaan moeten benaderen in het perfectionisme.

Laatst bewerkt:
PN en baskenland zijn dan ook betere voorbereidingskoersen dan RVV of LBL , weja ik zou Pogacar wel eens de Giro zien rijden . Daarna heb je nog een maand he . Oftewel zelfde schema nemen als Vingegaard maar ja .
Ik kan mij niet veel renners herinneren die succesvol de dubbel Giro-Tour deden. Die komen altijd te kort in de Tour daarna, zelfs Contador in zijn wonderjaren.

Of heb respect voor andere meningen? Misschien denkt niet iedereen er hetzelfde over? Moet iedereen hetzelfde naar koers kijken dan? Niets te maken met favoriet (in mijn geval toch niet), dat maak jij ervan.

Dit gaat hier om de beste tijdritprestatie ooit hé, en jij probeert de hele discussie af te doen als wat gedrag van een "bende slechte verliezers". Als je gezien de geschiedenis van de sport dan nog niet kan snappen dat er ook wielerfans twijfels gaan hebben, tja.
Een Bahrein merida waar alle renners plots 2 niveaus stijgen verdacht vinden is een onderbouwd. Een Jumbo Visma aanvallen die al een paar jaar in een stijgende lijn zit, niet enkel wint maar ook soms tegen de muur loopt, plots zwartmaken alsof vingegaard gezien is met een frigo vol vers bloed onder zijn arm is dat niet.

Dat alle topploegen de kantjes eraf lopen en dicht tegen de grens aanflirten van wat mag is nu eenmaal topsport. Gaan ze erover en worden ze betrapt is het maar zo.

Ik kan mij niet veel renners herinneren die succesvol de dubbel Giro-Tour deden. Die komen altijd te kort in de Tour daarna, zelfs Contador in zijn wonderjaren.
Pogacar > Contador . Pogacar is iemand die alle koersen willen rijden , kan die dan nooit de Giro rijden omdat de Tour volgt daarna ?

Komaan zeg, alsof een dubbel Giro en TDF zo evident is. Geen enkele serieuze ronde renner doet dat.

Pogacar > Contador . Pogacar is iemand die alle koersen willen rijden , kan die dan nooit de Giro rijden omdat de Tour volgt daarna ?
Pretty much. Je mikt alleen op de Giro als je denkt dat je de Tour niet kan winnen...

De laatste 2 die met redelijk succes dubbelden waren Dumoulin en Froome. Maar in het geval van Pogacar zou ik nu niet aanraden van de Giro te gaan rijden. Moest Vingegaard er niet zijn en hij pakt hier zijn 4de, dan zou ik inderdaad wel durven denken over een dubbel Giro/Tour of Tour/Vuelta maar Pogacar is geen conventionele ronderenner... waarom zou je een voorjaar met een hoop mooie koersen, die je allemaal kan winnen, opgeven om ook nog met een slechtere voorbereiding naar de Tour te trekken?

Een Bahrein merida waar alle renners plots 2 niveaus stijgen verdacht vinden is een onderbouwd. Een Jumbo Visma aanvallen die al een paar jaar in een stijgende lijn zit, niet enkel wint maar ook soms tegen de muur loopt, plots zwartmaken alsof vingegaard gezien is met een frigo vol vers bloed onder zijn arm is dat niet.

Dat alle topploegen de kantjes eraf lopen en dicht tegen de grens aanflirten van wat mag is nu eenmaal topsport. Gaan ze erover en worden ze betrapt is het maar zo.
Alsof de beschuldigingen aan het adres van TJV hier opeens voor het eerst worden geuit:coffee:

Pretty much. Je mikt alleen op de Giro als je denkt dat je de Tour niet kan winnen...

De laatste 2 die met redelijk succes dubbelden waren Dumoulin en Froome. Maar in het geval van Pogacar zou ik nu niet aanraden van de Giro te gaan rijden. Moest Vingegaard er niet zijn en hij pakt hier zijn 4de, dan zou ik inderdaad wel durven denken over een dubbel Giro/Tour of Tour/Vuelta maar Pogacar is geen conventionele ronderenner... waarom zou je een voorjaar met een hoop mooie koersen, die je allemaal kan winnen, opgeven om ook nog met een slechtere voorbereiding naar de Tour te trekken?
Omdat Pogacar ondertussen bijna elke grote koers die hij kan winnen in het voorjaar al eens gewonnen heeft en de Giro nog niet.
Als hij echt bezig is met vinkjes zetten bij elke wedstrijd zal hij toch eens de giro en nog eens de vuelta moeten rijden.

Dan moet hij ook Parijs-Nice , Dauphine of Zwitserland gaan rijden en wat hoogtestages tussendoor . Goed , je kan overal vallen , de ploeg zal vooral nog professioneler moeten omkadert worden . De concurrent heeft maar 1 doel in het jaar en dat is de tour . Ergens wel jammer

Als hij echt bezig is met vinkjes zetten bij elke wedstrijd zal hij toch eens de giro en nog eens de vuelta moeten rijden.
Daar is die helemaal niet mee bezig?
Die wil de Tour winnen.

Vingegaard heeft ook helemaal niet maar 1 doel.

Hij rijdt gewoon een goeie tijdrit, maar niet super. Dat is ook wat oa José er van denkt. Ik heb het eens snel nagekeken omdat het verschil in intensiteit echt groot was. Pogacar is 100m na die eerste rechtse/linkse bocht na de start al 3s kwijt! Lijkt mij echt dat die met de verkeerde instelling gestart is.

Ook op Pogacar? Want los van Vingegaard doet die ook echt zotte dingen natuurlijk.
niet super? Hij rijdt iedereen naar huis. Hij is een klasse beter dan de rest. Dit niveau is van zijn tijdrit op de Planches en toen werden er vraagtekens bij geplaatst omdat hij zo sterk reed. Hoe kan je dan zeggen dat hij met de verkeerde ingesteldheid is gestart? Nu hebben we iemand die dat niveau nog eens belachelijk maakt. Die trouwens zijn 1ste tijdrit ooit wint op World Tour niveau en op wat voor een manier.

Pogacar heeft het voordeel dat hij 4 jaar geleden al topprestaties neer heeft gezet bij de profs en bij de jeugd als 1 van de grootste talent van zijn generatie werd bestempeld. Maar hij heeft wel de nodige bagage door de entourage bij UAE natuurlijk.

Ik las op Twitter dat Vingegaard zijn Vo2max ooit getest is als junior: 97. Als je zo'n potentieel effectief kan omzetten in prestaties, dan ben je de beste duursporter allertijden natuurlijk.

Terug
Bovenaan