Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Pogacar moet toch gewoon ziek zijn? Zou me niet verbazen moesten we voor morgenvroeg een DNS te horen krijgen. Of een "hij heeft covid, maar probeert Parijs nog te halen" communiqué

Laatst bewerkt:
Wat kan je zeggen. Een goede Vingegaard en een Pogacar die een probleem heeft.
"Ik heb de hele dag gegeten, maar dat is blijkbaar niet tot in mijn benen geraakt. Ik ben bijzonder ontgoocheld."
"Ik had vandaag een van mijn slechtste dagen op de fiets. Maar ik moest blijven vechten. Ploegmaat Marc Soler heeft me echt voorbij mijn limiet gedreven."
Ik dacht bij die instorting ook aan ziekte ofzo, maar dit klinkt niet alsof hij zelf inschat dat het ziekte is? Het klinkt alsof er een probleem was met z'n stofwisseling. Misschien volgt nog communicatie over mogelijke ziekte.
"Als ik herstel, dan wil ik mijn team nog een ritzege schenken. Of iemand anders aan ritwinst helpen."
Mooi dat hij in zo'n toestand nog zo snel denkt aan een mogelijke ritwinst voor één van de ploegmaats. Als het vervolg het toelaat.

Laatst bewerkt:
Wat kan je zeggen. Een goede Vingegaard en een Pogacar die probleem heeft.

Ik dacht bij die instorting ook aan ziekte ofzo, maar dat klinkt niet alsof hij zelf inschat dat het ziekte is? Het klinkt alsof er een probleem was met z'n stofwisseling. Misschien volgt dan nog vanuit de communicatie over ziekte.

Mooi dat hij nog in zo'n toestand nog zo snel denkt aan een mogelijke ritwinst voor één van de ploegmaats. Als de toestand het toelaat.

Waarom geraakt zijn eten niet tot zijn benen? Dan ben je toch ziek?

Wel mooi beeld zo zijn ploegmaats rond hem die hem steunen. Toch bewijs dat het ook wel een ploeg is en geen collectie eenzaten.

Had gisteren ook al een koortsblaasje, toch ook teken dat het met de weerstand minder gaat. Niet verwonderlijk in de derde week van een grote ronde natuurlijk. En dan nog een ronde waarin er quasi alle dagen wel serieus gekoerst is, ook voor de klassementsmannen was het meestal van moeten.

Vingegaard zag er -naar mijn mening- voor het eerst ook heel erg moe uit op die laatste puist. Hij was toch ook blij dat het gedaan was.
Het zijn en blijven gewoon (super)mensen.

Pogacar moet toch gewoon ziek zijn? Zou me niet verbazen moesten we voor morgenvroeg een DNS te horen krijgen. Of een "hij heeft covid, maar probeert Parijs nog te halen" communiqué
Zou toch gewoon belachelijk ironisch zijn? :oi22:

Het zal een keer niet naar de gele trui gaan de bollen. Als Ciccone in de vogezen de nodige punten pakt en Vingegaard blijft zitten tot de slotklim moet het wel lukken. Vingegaard zal er ook wel niet echt voor gaan vechten neem ik aan, al heeft hij nu wel de nodige ruimte natuurlijk moest hij nog wat willen spelen.

EDIT: Gall natuurlijk ook heel dicht gekomen nu en die klimt wel heel goed dus als die slim is pakt hij die straks in de vogezen.
Ik kan me onmogelijk inbeelden dat een Franse ploeg niet alles op alles gaat zetten om die bollekestrui binnen te halen. En Gall lijkt me echt wel de betere klimmer. Dus ik gok op Gall, op voorwaarde dat Vingo er zijn zinnen niet op zet.

Waarom moet hij per se ziek zijn om erdoor te zakken? Gisteren diep geweest en een behoorlijke oplawaai gekregen op mentaal vlak. Dan nog eens gevallen waardoor je mentaal nog eens een tik erbij krijgt.
Vingegaard en Jumbo die gewoon blijven doorknallen vandaag.
De dag voor de rustdag dan gehinderd worden door motoren wanneer je misschien wel dicht bij geel ging kunnen komen.

Een mens zou voor minder eens door het ijs zakken en er geen beginnen meer aan zien.

Waarom geraakt zijn eten niet tot zijn benen? Dan ben je toch ziek?

Wel mooi beeld zo zijn ploegmaats rond hem die hem steunen. Toch bewijs dat het ook wel een ploeg is en geen collectie eenzaten.
Ik weet niet langs waar jij kant maar bij mij is dat precies tussen mijn maag en mijn benen :oi22:
Waarom moet hij per se ziek zijn om erdoor te zakken? Gisteren diep geweest en een behoorlijke oplawaai gekregen op mentaal vlak. Dan nog eens gevallen waardoor je mentaal nog eens een tik erbij krijgt.
Vingegaard en Jumbo die gewoon blijven doorknallen vandaag.
De dag voor de rustdag dan gehinderd worden door motoren wanneer je misschien wel dicht bij geel ging kunnen komen.

Een mens zou voor minder eens door het ijs zakken en er geen beginnen meer aan zien.
Jumbo reed niet eens op kop ..

Als Remco naar Ineos zou gaan wordt Van Wilder dan de nieuwe kopman met Vansevenant als meesterknecht? Of gaat die ploeg zich weer volledig op de klassiekers toeleggen.

Ik weet niet langs waar jij kant maar bij mij is dat precies tussen mijn maag en mijn benen :oi22:

Jumbo reed niet eens op kop ..

Ik heb maar helemaal het laatste gezien waar vingegaard samen met nog 1 daar serieus aan het doorknallen was.
Maar dan nog, hij is ook al iedere dag mee moeten gaan en zelf aanvallen om tijd goed te maken. Op een dag is het ook gewoon op zonder dat er daar meer moet achter gezocht worden.
Vergeet ook niet het tijdsverschil met de rest. Die zijn toch ook niet ziek en 3 en 4 staan op 10 en 12 minuten.

Als Remco naar Ineos zou gaan wordt Van Wilder dan de nieuwe kopman met Vansevenant als meesterknecht? Of gaat die ploeg zich weer volledig op de klassiekers toeleggen.
Ik weet niet of Patje nog de fut heeft om volledig opnieuw te gaan opbouwen. Ik zie hem eerder verkopen of fusseren, als dat al niet een deel van de Remco-deal is dan.

Ik weet niet of Patje nog de fut heeft om volledig opnieuw te gaan opbouwen. Ik zie hem eerder verkopen of fusseren, als dat al niet een deel van de Remco-deal is dan.
Fusie met Lotto zou niet slecht zijn. Je kan daar een klassieke ploeg bouwen met De Clercq, De Lie, Vermeersch, Asgreen maar ook een ploeg voor de rittenkoersen met Van Gils, Van Wilder, Van Sevenant. Ze hebben zo een samenwerking ooit nog gedaan.

Ik heb maar helemaal het laatste gezien waar vingegaard samen met nog 1 daar serieus aan het doorknallen was.
Maar dan nog, hij is ook al iedere dag mee moeten gaan en zelf aanvallen om tijd goed te maken. Op een dag is het ook gewoon op zonder dat er daar meer moet achter gezocht worden.
Vergeet ook niet het tijdsverschil met de rest. Die zijn toch ook niet ziek en 3 en 4 staan op 10 en 12 minuten.
Alé zeg, wat is dat nu voor een vergelijking? Die achterstand is er gekomen over een heel Tour.

Pogacar verliest hier gewoon op 1 klim 6(!) minuten op Vingegaard en ziet meerdere klassementsrenners minuten van hem wegrijden. Renners die hij gedurende de hele Tour zelf minuten aansmeerde. Beetje serieus blijven dan hè, daar is duidelijk iets aan de hand en als je dat niet inziet kunnen we beter stoppen met discussiëren.

Alé zeg, wat is dat nu voor een vergelijking? Die achterstand is er gekomen over een heel Tour.

Pogacar verliest hier gewoon op 1 klim 6(!) minuten op Vingegaard en ziet meerdere klassementsrenners minuten van hem wegrijden. Renners die hij gedurende de hele Tour zelf minuten aansmeerde. Beetje serieus blijven dan hè, daar is duidelijk iets aan de hand en als je dat niet inziet kunnen we beter stoppen met discussiëren.
Iets inderdaad, ziek, oververmoeid, te diep geweest en onvoldoende gerecepureerd. Zoveel mogelijke verklaringen.

Gelukkig rolde Vingegaard de rest niet op tot aan de kop.
Dat had wat geweest hier en andere fora :tongue:.
Ong. anderhalve minuut teruggepakt op de kop van de koers op een 5-6km steil klimmen.
Meer in de lijn van verwachtingen dan gisteren en een menselijkere prestatie.

Dit is het verschil tss 1 ronde rijden per jaar met een ijzersterke ploeg versus teveel hooi op je vork en een mindere ploeg rond je.

Dit is het verschil tss 1 ronde rijden per jaar met een ijzersterke ploeg versus teveel hooi op je vork en een mindere ploeg rond je.

Ja inderdaad hé wat een slechte ploeg heeft die Pogacar. Zijn beste man moet je al helemaal onderaan het podium gaan zoeken. Ze hadden zo weinig knechten dat UAE maar een mannetje bij Pogacar en maar eentje bij Yates kon zetten er hadden er op zijn minst toch 5 bij Pogacar moeten gezet hebben en 4 bij Yates. Dat ze buiten de 2e en de 3e niemand anders in de top 10 hebben zegt eigenlijk alles over wat voor een zwakke ploeg dat is.

Terug
Bovenaan