Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Hoezo? Martin is een aanvaller pur sang die misschien wat talent mist maar zich altijd smijt.

Kuss is megasaai.

"Aanvaller pur sang" waar haalt iedereen dat eigenlijk altijd vandaan? Het is niet omdat je mee glipt in kopgroepen van 30 man die dan 10 minuten voorsprong krijgen om daar dan nooit uit te winnen of zelfs dichtbij winst te komen dat je daarom een aanvaller pur sang bent. De enige reden dat die dat doet is omdat hij het van iedereen mag (niemand neemt hem serieus). Ik heb absoluut niets tegen Martin, maar er is echt niets ontzettend interessant aan iemand die soms zich eens in een grote kopgroep verschuilt in plaats van het peloton.

De vergelijking met Kuss is al helemaal raar. Moest dit niet moeten werken telkens was dat een top stage hunter.

Kuss saai... Hij moet ervoor zorgen dat Vingegaard wint, niets anders dan dat.

En van Vingegaard moet je nu toch niet verwachten dat hij koerst en risico's neemt, zij get beperkt. Als hij er toch ligt is het mss over en uit.

WVA niet op shortlist van superstrijdlust maar wel verdiend. ASO kan moeilijk vrijwillige abandons belonen natuurlijk. En 'maar' 3 fransen zelfs. Waar gaat de wereld naartoe?
Ik vind niet dat hij dat zou verdienen. Om een prijs te winnen op het eindpodium moet je wel in Parijs raken natuurlijk.

"Aanvaller pur sang" waar haalt iedereen dat eigenlijk altijd vandaan? Het is niet omdat je mee glipt in kopgroepen van 30 man die dan 10 minuten voorsprong krijgen om daar dan nooit uit te winnen of zelfs dichtbij winst te komen dat je daarom een aanvaller pur sang bent. De enige reden dat die dat doet is omdat hij het van iedereen mag (niemand neemt hem serieus). Ik heb absoluut niets tegen Martin, maar er is echt niets ontzettend interessant aan iemand die soms zich eens in een grote kopgroep verschuilt in plaats van het peloton.

Dat doet Martin inderdaad vaak. Maar Martin valt toch ook vaak aan uit de groep der favorieten. Da's die gast dat meestal toch nog iets probeert terwijl de favorieten naar elkaar zitten te kijken.
In 100% van de gevallen waait die terug maar da's toch interessanter dan gewoon zo traag mogelijk lossen.

Onbegrijpelijk koersgedrag van Vingegaard vandaag toch. Was hij echt niet goed vandaag (I doubt it)? Je staat 7m35 los... rij gewoon vol mee, val aan... do something! Ben je de beste dan win je nog een rit... loop je op een counter, verlies je misschien een minuutje. Nu zit je hier een half uurtje aan afbraakwielrennen te doen en blijf je evengoed met lege handen achter...
Boven op Route des Crêtes gaat hij dan praten met Gall wat op de gelaatsuitdrukkingen leek op
Jonas: "zullen we ronddraaien om de Yates bro´s af te houden?"
Gall: "rly? Ge hebt mij net heel de Platzerwasel laten pacen..."

En ondanks dat alles is het toch nog AG2R dat hier de meest dwaze tactiek van de dag scoort.

En ondanks dat alles is het toch nog AG2R dat hier de meest dwaze tactiek van de dag scoort.

Echt hé Gall met zo'n benen stuur die mee in de vlucht met een O'Conner die ook goed begon te komen deze Tour en die pakt de bollen en de rit. Als die met een minuut kon beginnen aan de voet van de Platz ze zagen hem nooit meer terug. 30" ging ook waarschijnlijk hebben volstaan. Nu hebben ze niks geen rit geen bollen en nog altijd op exact te zelfde plek als deze ochtend in het klassement.

Pinot al 5000 retweets meer dan Vocsnor. Zal dus bij zijn afscheid nog eens mogen opdraven op het podium in Parijs lijkt me..

Ik denk persoonlijk ook niet dat Vingegaard bezig is met populariteit, uiteindelijk telt wie morgen in het geel staat.
Op deze manier gaat hij sneller urine of erger over zich heen krijgen dan Pogacar.
Froome kreeg het in 2015 na twee Tour-winsten en de Brit is meer gelijk aan Jonas, dan aan een opgewekte en speelsere Pogacar.
Jumbo zal het vroeg of laat tegenkrijgen van het publiek en daar is niets aan te doen.
Ze kunnen het verlengen, als ze zich wat meer als UAE gedragen.
Ben je de beste dan win je nog een rit... loop je op een counter, verlies je misschien een minuutje.
Evengoed breekt hij plots en verliest een minuut of meer. Zo kan UAE er volgend jaar mee aan de slag om een plan te maken :woohoo:.
Pinot al 5000 retweets meer dan Vocsnor. Zal dus bij zijn afscheid nog eens mogen opdraven op het podium in Parijs lijkt me..
Niet geheel onterecht. In zijn streek, op zijn berg, als eerste bovenkomen, in zijn laatste jaar. Dat is voor die streek een moment voor de eeuwigheid.
Pinot de superstrijdlust en Campenaerts een solo van 1-2km morgen. Dat lijkt me fair.
Op die manier is de Tour van FDJ en Lotto gered.

Je kan op 10km tijd nooit meer de Tour verliezen met zo´n voorsprong.
Geen enkele ploeg (zeker de perfectionisten van Jumbo niet) wil een kleine verandering in je quote in de brievenbus hebben:
'Je kan op 10km tijd in de laatste belangrijke rit, de Tour van volgend jaar verliezen.'

Op deze manier gaat hij sneller urine of erger over zich heen krijgen dan Pogacar.
Froome kreeg het in 2015 na twee Tour-winsten en de Brit is meer gelijk aan Jonas, dan aan een opgewekte en speelsere Pogacar.
Jumbo zal het vroeg of laat tegenkrijgen van het publiek en daar is niets aan te doen.
Ze kunnen het verlengen, als ze zich wat meer als UAE gedragen.
Dat is het net, als je tegen Pogacar wil winnen dat moet je beredeneerd koersen. Vingegaard zal beter zijn in gewoon een strak tempo te rijden dan proberen snel een gat te slaan (bewijst zijn tijdrit & sprint vandaag), als je daarmee de TDF kan winnen i.p.v. 2de te worden waarom zou je het dan anders aanpakken.
Het is eigenlijk al ver gekomen dat je je anders zou moeten voordoen om geen urine of "erger" over jou te krijgen. En hoe koerst UAE dan wel aantrekkelijker dan Jumbo los van Pogacar? Ik zie niemand zoals Van Aert die regelmatig aanvalt of ritten probeert te winnen.

Snap niet zo goed dat Vingegaard zoveel tegenstanders heeft. Hij rijdt toch gedoseerd en slaat toe wanneer het er echt toe doet?
Hij heeft Pogacar verpulverd in zowel tijdrit als koninginnerit, en heeft morgen net zoals Pogi 2 tour overwinningen achter de naam.
Feit is dat Pogacar al 2 jaar verslagen is. Wat heeft Vingegaard dan nog te bewijzen?

Snap niet zo goed dat Vingegaard zoveel tegenstanders heeft. Hij rijdt toch gedoseerd en slaat toe wanneer het er echt toe doet?
Hij heeft Pogacar verpulverd in zowel tijdrit als koninginnerit, en heeft morgen net zoals Pogi 2 tour overwinningen achter de naam.
Feit is dat Pogacar al 2 jaar verslagen is. Wat heeft Vingegaard dan nog te bewijzen?
Bewijzen niks uiteraard, maar het is wel mooi als het niet altijd zo berekend is, zeker als je eigenlijk gewonnen spel hebt. Net zoals mensen op den duur ook niet meer content zijn als je als voetbalclub elke keer wint met een droge 1-0 die je maakt uit de enige kans die je gekregen hebt...

Ze blijven wel vrij geheimzinning doen bij Jumbo over hun "plan" om Pogacar te kraken en in dat opzicht willen ze hun tactiek waarschijnlijk niet overboord gooien en informatie weg geven als dat niet moet maar uiteindelijk heeft Vingegaard in Parijs-Nice ook vrij onbezonnen gekoerst tegen Pogacar: een aanval geplaatst, gecountered door Pogacar, zich een beetje overzet om mee te kunnen en dan een stevige tik gehad. Dat was mooi, dat gaf een leuke koers. Dat zwengelt ook die rivaliteit weer wat aan en net dat is wat koers zo mooi kan maken: als het niet allemaal zekerheden zijn, als het niet elke keer hetzelfde is. Als Pogacar in 2026 voor de 4de keer de RvV wint na een raid op de 3de keer Kwaremont (puur hypotetisch uiteraard) gaat de verveling toch ook wel een beetje toeslaan...

Ik ben content dat Vingegaard de Tour wint, al was het maar om niet dat gezever moeten lezen genre "Ziede wel dat het vorig jaar per toeval was!?" en "Die polsbreuk was toch wel een godsgeschenk"... :sarcastic:. Maar ik hoop dat we volgend jaar opnieuw een mooie strijd krijgen en misschien zou het wel mooi zijn dat Pogacar dan zijn 3de pakt, waarom niet? Verandering van spijs doet eten.

Toch ook geen goeie reclame dit..

Wil dat dan zeggen dat Specialized géén enkele rotte cent in de ploeg steekt?
Dat hun naam wel verbonden is met de ploeg (lees de naam staat op de fietsen - de T-shirts enzovoorts, de sponsor wordt genoemd in reclamefilmkes enzovoorts)

Maar als het erop aan komt geld te geven dan is het eerder van: 'Geld? Wees blij dat jullie ploeg niet moet betalen om ons als sponsor te hebben. Jullie zouden het een EER moeten vinden dat wij uberhaut sponsor zijn van de ploeg!'

---

Ja ik weet het: De fietsen zelf koopt Specialized waarschijnlijk wel aan. Maar zo gaat dat helemaal NIET overkomen op Jan Modaal.
Want een fiets zelf is OOK materiaal he. Nu goed wat er ook van aan is: Dit is inderdaad geen goeie reclame.

Als je 5mio verdient dan koop je toch gewoon wat 'trappers' voor de ganse ploeg zeker...

Die journalist aan Vingegaard: 'wat was nu het plan om Pogacar te doen kraken' :wtf: dat is toch duidelijk wat dat was

Ja ik weet het: De fietsen zelf koopt Specialized waarschijnlijk wel aan. Maar zo gaat dat helemaal NIET overkomen op Jan Modaal.
Want een fiets zelf is OOK materiaal he. Nu goed wat er ook van aan is: Dit is inderdaad geen goeie reclame.
Het is toch algemeen bekend dat de meeste ploegen hun groepen bij Shimano aankopen? Dat wordt door José 15x per seizoen aangehaald.
We zijn juli 2023, ik reed in maart 2022 al met de nieuwe 12-sp groep. Als je nu nog niet wist dat TotalEnergies met oude groepen rondreed is het toch omdat je er niet in geïnteresseerd bent. Zoals 99% van de mensen die een fiets kopen. Dus nee, ik denk niet dat die mensen nu plots geen Specialized meer gaan kopen.

Terug
Bovenaan