Tour de France 2024

Dat zou vooral betekenen dat op al die uitgevoerde testen vals positieven gaan zitten en mensen onterecht naar huis gestuurd worden.
We mogen heel blij zijn dat we dit al lang voorbij zijn…

Tuurlijk spelen ploegbelangen, maar je moet wel wat pragmatisch blijven.
Wat is onterecht, had G moeten starten vandaag? Ik heb het gewoon over een eenduidig overkoepelend medisch committee, los van de organisatie* en ploegen dat in eer en geweten beslissingen neemt in belang van de renner LT.

(*Kan me inbeelden als dit van ASO wordt geregeld en een Pogi positief zou testen, dat een organisatie dan zou zeggen/proberen beïnvloeden, "laat toch maar starten we willen de tour niet onthoofden")

Nu zijn het de ploegen, maar bij de ene ploeg communiceren ze er duidelijk rond en laten ze ook niet meer starten en bij de andere ploegen e.g. UAE proberen ze het geheim te houden. Je gaat me niet wijsmaken dat er geen twijfelgevallen tussen zitten die ze toch laten starten, meer door ploegbelangen dan uit belang voor de renner.

Zieke renners starten niet.
Net overleg nog gehad met de cardioloog in onze ploeg:

“Cardiale betrokkenheid bij huidige covidvarianten beduidend minder dan bij eerste golven gezien veel mildere symptomatologie en weinig tot geen systeemklachten. Indien geen koorts en enkel blw akkoord om verder te koersen mits dagelijkse nauwgezette klinische fu.”
Ik denk dat er ook nog steeds onvoldoende data is over de lange termijn impact van rondrijden met (asymptomatische) covid op een lichaam dat zware inspanning levert, wat Dadash hier ook zei met voorbeeld Colbrelli. Is afgestapt met bronchitis in PN of Catalunya en is nooit meer weergekomen. Wat was zijn Covid besmettingshistoriek voordien, zou interessant zijn om te weten.

Laatst bewerkt:
Die vragen tijdens zo'n interview "Speelt de zware rit van morgen ook mee in de tactiek van vandaag"?

Je kan ook vragen of ze morgen met ronde of vierkante wielen gaan starten.

Wat is onterecht, had G moeten starten vandaag?
The one and only Big G is vandaag inderdaad niet gestart ;)

Voor de rest kan ik wel volgen wat je zegt.
Allerbelangrijkste blijft klinisch oordeel.
Covid of ander virus, maakt niet uit. Want nu heb je vaak dat een renner ziek is, en na negatieve covid test iedereen opgelucht.
Ja zo werkt het dus niet he…

The one and only Big G is vandaag inderdaad niet gestart ;)

Voor de rest kan ik wel volgen wat je zegt.
Allerbelangrijkste blijft klinisch oordeel.
Covid of ander virus, maakt niet uit. Want nu heb je vaak dat een renner ziek is, en na negatieve covid test iedereen opgelucht.
Ja zo werkt het dus niet he…
Ik wilde ma zeggen, G is gestart met Covid deze ochtend en is al gelost, en mogelijk ondertussen ander volk aangestoken ook..
Alleja, ik heb niet het gevoel dat enkel de beslissing bij de ploegen laten een goeie beslissing is imo.

edit: soit over tot de orde tot de dag, come on Remco !

hehe Vingegaard laat zich wat uitzakken voor wat te eten/drinken en meteen Pogacar uit de rij om het wiel van Vingegaard. Die schaduwen elkaar echt heel nauw.

Ik wilde ma zeggen, G is gestart met Covid deze ochtend en is al gelost, en mogelijk ondertussen ander volk aangestoken ook..
Alleja ik wil ma zeggen, ik heb niet het gevoel dat enkel de beslissing bij de ploegen laten een goeie beslissing is imo.
Klopt ik ben ook al een week ziek en enige waarmee ik het kan opgelopen hebben is door naar die mannen te kijken :headshake:

Ik gok dat Pogi er direct een patat op gaat opgeven in de steile begin kms, om dan op een geweldige counter te lopen van Jonas

ola dat was gezwind van Evenepoel naar dat wiel. Zijn concurrent voor de 2e plek hé

Wel een redelijke loper dus Yates van goudwaarde

Terug
Bovenaan