Tour de France 2025

Ook wel heel bijzonder als je die Barré met die enorme schaafwonde nog over de meet ziet rollen. Puur rauw vlees en die kerel fietst lekker verder. Daar kunnen veel voetballers eens een voorbeeld aan nemen.

Denk wel dat Remco niveau Jonas kan bereiken als ie eens een winter zonder kleerscheuren kan doorkomen, pogi naar de kroon steken is dan weer wishful thinking das GOAT waarnaar we aan het kijken zijn wrs, geen schande.

Grootste tegenstander dan pogi is pogi zelf, door gemakzucht

Hoop dat Remco na de tour ook dubbelt, tijd om volume toe te voegen en dan volgend jaar Giro op palmares toe te voegen !

Vrij Plausibel dat volgend jaar pogi de giro niet gaat rijden, kwestie om geen risico te nemen en zeker zijn 5de tour te winnen.

Ik ga het gewoon indrukwekkend vinden als hij wint. Niet omdat hij wint. Wel omdat hij dan voor de zesde keer zonder kleerscheuren finisht. R.EV moet gewoon blijven trainen voor die tweede plaats. Ooit valt het het juist

Rijden ze bij UAE hookless rims? Want de laatste tijd waren ontploffende banden regelmatig in combinatie met hookless.

Wat maakt Pogi zo goed als hij is? In de voorjaarskoersen ook al zoveel gewonnen, die rijdt zoveel en wint bijna altijd. Onvoorstelbaar. Genen? Training? Omkadering? Het valt ook op dat hij bijna nooit valt, het gaat écht makkelijker dan bij de rest.

Uitzonderlijk talent vooral denk ik. Want als je geen talent hebt mogen ze jou nog in de beste ploeg steken, dan zullen ze van jou nog geen topper maken.

En daarbovenop geen zware valpartijen in de laatste 2 jaar, hij kon zijn vorm houden terwijl de rest moest herstellen.

Ik ben nu vooral benieuwd naar Vingegaard in de bergritten, hij mag dan minder geweest zijn in de tijdrit en op korte klimmen (voor zijn doen is hij daar goed maar minder explosief dan Pogacar). Wat Jonas minder is in de tijdrit is hij mss beter bergop. Maar deze Pogacar is wel sterker dan in 2022-2023.

Laatst bewerkt:
Wat maakt Pogi zo goed als hij is? In de voorjaarskoersen ook al zoveel gewonnen, die rijdt zoveel en wint bijna altijd. Onvoorstelbaar. Genen? Training? Omkadering? Het valt ook op dat hij bijna nooit valt, het gaat écht makkelijker dan bij de rest.
Doordat hij zo goed is en een goede ploeg heeft is het gemakkelijker om vanvoor in het peloton te blijven rijden, je ziet hem toch gemiddeld veel in de eerste rijen rijden. De kans dat je valt in het peloton daalt zo wel een pak.
Voor de rest valt hij ook wel eens, zie bvb. zijn val in de Strade. Daar heeft hij veel geluk gehad dat hij er niks aan overgehouden heeft.

Als Almeida uitvalt gaat het toch een streep door de rekening zijn voor Pogacar, hij heeft een rib gebroken maar zou toch starten vandaag, maar hij gaat daar ongetwijfeld last van hebben.

Rijden ze bij UAE hookless rims? Want de laatste tijd waren ontploffende banden regelmatig in combinatie met hookless.

UAE rijdt met SES 4.5 en dat zijn inderdaad hookless wielen. Niet dat ik fan ben van hookless, zeker niet als amateur maar het aantal km's dat er hookless wordt gereden in verhouding met incidenten lijkt me goed mee te vallen. (Niet dat ik exacte cijfers heb natuurlijk).

Vraag me af of Almeida Parijs haalt, het zal toch niet met volle overgave kunnen zijn.

Met een gebroken rib is het wel over uit. Kans dat hij Parijs haalt is quasi nihil.

Straffe uitspraken dat Remco Vingegaard kan evenaren. Laat ons eerst de bergen afwachten voor we die conclusie trekken.
Dat is wel zijn sterkte, wat we tot hiertoe gezien hebben totaal niet.

Remco staat goed in het klassement, zeker gezien de ritten die er geweest zijn (buiten de TT) niet zijn sterkste terrein zijn, heel spijtig van die eerste rit natuurlijk..
Hij is wat gestagneerd de laatste 2 jaar omdat hij gewoon altijd zwaar moet revalideren.. hopelijk kan hij eens een jaar zonder kleerscheuren doorkomen en nog wat progressie maken.
Pogi is gewoon belachelijk goed.. daar valt niet veel aan te doen.
Het enige voordeel dat Almeida heeft is dat het nu 2 vlakke etappes zijn en dan een rustdag. Maar volgens mij stopt die na de eerste bergetappe.

Tot nu toe geen verrassingen , de rangorde is Pogi > Vingegaard > Remco > de rest bergop.
Ik denk dat Remco wel ok is maar die korte klimmen op explosiviteit dat ligt hem niet zo goed. De eerste bergrit zal het moeten uitwijzen.

Ik vrees voor de zaak voor Almeida, hij zal vandaag ook wel merken of het nog zin heeft om verder te rijden of niet denk ik. Hij kan misschien verder rijden met veel pijn, maar kan hij nog een rol van betekenis spelen?

Laatst bewerkt:
Toch wel straf dat ze in de meest bekeken koers ter wereld 2 sprintritten in het weekend leggen.
Ook zwaar teleurgesteld. Uitgerekend dit weekend tijd om het meeste mee te pikken en dan krijg je dit soort draken van ritten voorgeschoteld. Weer navelstaarderij van de Fransen om enkel op de 14e een bergrit te plannen… :cautious:

Mij maakt het nu op zich niet veel uit want ik kan altijd thuis zijn als ze aankomen, maar idd 2 vlakke etappes leggen juist in het weekend is toch zeer vreemd. Kan me zelfs niet herinneren dat dat recent in de Tour al is voorgevallen.

Terug
Bovenaan