Tour de France 2025

Zondag is een beetje gered.
Ik had gehoopt dat VA nog de kop ging pakken om VDP terug te halen, eerlijk gezegd.
Een herhaling van Cancellara - Martin.
Zou lachen geweest zijn.

De rit morgen. Dat gaat hel worden. Dat wordt die ene rit van deze week, maar nog harder als er geen vlucht komt.

maar de Tour is ook geen cadeau voor hem en dan moet je durven keuzes maken en dan lijkt me meteen de Tour gewoon een heel zware keuze voor hem. Het heeft ook niet veel zin als ie helemaal uitgewrongen uit de Tour zou komen.
Week drie gaat hij naar huis, denk ik.
Skjelmose nog wat helpen volgende week en dan salut.
Vandaag terug bij de laatsten.

Wie zouden jullie nog inbrengen in de wielermanager als extra klassementsman?

Heb reeds Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Lipowitz, Jorgenson
+ Vauquelin & Onley (voor zover zij klassementsambities hebben) + Almeida, maar zwaar gehavend en ga ik dus uit transfereren.

Twijfel tussen:
- Mas (ook betrokken in val vrijdag)
- Skjelmose (Zou geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit/bollentrui als doel)
- Gall (Zou ook geen klassementsambities hebben uitgesproken voor aanvang tour, wel een rit als doel)
- Rodríguez (oogt niet overtuigend)
- Healy (maar dan als aanvaller, zag er wel heel goed uit in de rit hij won, maar hoe zal hij presteren op de zware cols?)
- Roglic (zou al hebben gezegd dat zijn klassement hem niet interessseert)
- Tobias Halland Johannessen
Ik vind het ook een moeilijke dit jaar. Ik heb Lipo en Jorgenson nog niet en zal deze wel nog binnenhalen + nog ene extra waar ik nog niet aan uit ben.

Op 17 juli komt de (ex-)ploegleider van de meest arrogante kwal in het wielrennen anno 21e eeuw aan tafel bij Karl.
Je weet wel, de man, die jarenlang zijn poulain (of is het eerder andersom) beschermde en iedereen naar de uitgang verwees bij de minste twijfel van dopingbeschuldigingen aan hun adres.
Waarom komt die in hemelsnaam de huiskamers nog eens bevuilen?
Mogen we na Tom Waes en Bruyneel, in de toekomst Ricco verwachten, of neen, voetballer Kiyane, dat zou nog een plaatje opleveren.

Op 17 juli komt de (ex-)ploegleider van de meest arrogante kwal in het wielrennen anno 21e eeuw aan tafel bij Karl.
Je weet wel, de man, die jarenlang zijn poulain (of is het eerder andersom) beschermde en iedereen naar de uitgang verwees bij de minste twijfel van dopingbeschuldigingen aan hun adres.
Waarom komt die in hemelsnaam de huiskamers nog eens bevuilen?
Mogen we na Tom Waes en Bruyneel, in de toekomst Ricco verwachten, of neen, voetballer Kiyane, dat zou nog een plaatje opleveren.
over wie heb je het?

Ja ze zijn kort van geheugen in het wielrennen.
Een terugblik naar die periode zal wellicht beperkt blijven tot:
"Heb je spijt, Johan?"
"Natuurlijk, als ik de tijd kon terugdraaien had ik het anders aangepakt en nooit Landis aangenomen."

Ben wel benieuwd wat er gezegd gaat worden. Een mens kan ijdel hopen op de nodige kritiek...

Een terugblik naar die periode zal wellicht beperkt blijven tot:
"Heb je spijt, Johan?"
"Natuurlijk, als ik de tijd kon terugdraaien had ik het anders aangepakt en nooit Landis aangenomen."

Ben wel benieuwd wat er gezegd gaat worden. Een mens kan ijdel hopen op de nodige kritiek...

Dat zal hij zeker en vast niet zeggen.
Hij is daar altijd vrij duidelijk over geweest dat hij daar hoegenaamd geen spijt van had en het opnieuw zou doen. Net omdat het inherent een onderdeel was van het wielrennen en je zonder gewoon niet de sport op een hoog niveau kon beoefenen.
En hij heeft daar ook geen ongelijk in natuurlijk.
De omstandigheden waarin het gebeurde is een andere zaak.

Maar los van heel het dopingverhaal blijft het wel zo dat er nog veel meer nodig was dan enkel maar een product of een kuur die iedereen gebruikte. En daarin was hij ook wel gewoon zeer goed, de man snapte wel hoe je als ploeg een GT wint en hoe je het een ploeg managed.

Ik zou eerder zeggen dat net omdat hij zo outspoken en eerlijk is dat hij wel een plekje aan de tafel mag hebben.
Er zijn mensen in het huidige peloton werkzaam en er hebben er al aan de tafel gezeten die net zozeer boter op hun hoofd hebben.

Als ze in dat soort shows pretentieuze influencers als Benjie Naesen kunnen opvoeren, waarom Johan dan niet, die effectief professioneel op een fiets gezeten heeft en toch de tactische force behind US Postal successen was.

Afgezien van de overload aan product placement (ketoneIQ, etc) kan Wedu/the Move podcast met Lance/JB hager & George zeker pruimen!

US postal was organized crime in hun tijd, maar gasten hebben hun penance & atonement gehad imo. Feit dat Ulrich nog leeft, is voor een groot deel aan Lance te danken, die tot 2x toe zich over hem ontfermt heeft wanneer ie aan drugs en alcohol zat, terwijl die zelf toen in de shit zat met al die counter lawsuits.

Zelfde voor Wiggo, hebben ze ook onder hun vleugels genomen. Respect daarvoor!

Rit van vandaag gemist, maar dikke brownie points dat Remco mee de lead-out voor Tim verzorgd heeft vandaag, gewoon top!

Kan hard zijn en op zijn strepen staan, driftkikker zijn, maar ook super dankbare gast, anders doe je dit niet als leader op 1 dag van een belangrijke rit! Geeft toch aan dat desondanks alles QS als ploeg echt wel aaneen hangt, wholesome 😍

Vincere insieme

Een Lefevre (&Squinzi) moet toch proud AF zijn 😎

Laatst bewerkt:
Veel liever een gast als Bruyneel aan tafel dan een of andere BV die voor het eerst naar de koers is komen kijken en verder voor spek & bonen aan die tafel zit.

Idd, Bruyneel geen ongeschreven blad maar kent in ieder geval er veel meer van dan Viktor Verhulst. En The Move is , los van de reclame, wel een goeie podcast.

Je kan moeilijk veel sympathie hebben voor Bruyneel maar er zijn nen hoop andere ploegleiders en teambazen uit die tijd die evengoed tot aan het knien erin gezeten moeten hebben, maar nooit gepakt geweest zijn, en hier als volkshelden behandeld worden...

Besides, het is VLV... wie kijkt daar eigenlijk nog naar buiten mensen die zich 's avonds nog even een uurtje stevig willen ergeren voor het slapengaan?

Besides, het is VLV... wie kijkt daar eigenlijk nog naar buiten mensen die zich 's avonds nog even een uurtje stevig willen ergeren voor het slapengaan?
Toch blijkbaar nog iedere dag minstens een half miljoen, soms zelfs tot 700.000. Daarmee staat het iedere dag in de top 3.

Weinig redenen dus voor VRT om iets nieuws te zoeken, en zo kan Karl zijn show blijven opvoeren…

Nu ja, als Karl afzwaait, krijgen we waarschijnlijk een Ruben Van Gucht show :unsure:

Ben benieuwd naar de etappe van vandaag. Op papier mssn zelf de mooiste etappe (voor de toeschouwers) van de ganse tour met die 7 beklimming van 2de categorie en 1 van 3de met meer dan 4000 op 165km. Een etappe waar je de tour niet kan winnen maar wel kan verliezen.

Hoe zien jullie de top 10 verder tot stand komen (prognose) nu het gebergte er begint aan te komen.

• Tourpodium staat denk ik vast (Pogi/Vingegaard/Remco)
  • Jorgenson waarschijnlijk top 5 tenzij hij serieuze opofferingen moet maken voor vingegaard.

• Lipo en Roglic zijn het moeilijkste in te schatten maar gaan gaan denk ik wel ergens tussen 4 en 6 eindigen.
    Roglic heeft zich niet drukgemaakt in de eerste week en komt nu meer op zijn terrein.
    (Roglic is echt heel moeilijk in te schatten dit jaar)
    Lipo was de eerste week de betere, maar geeft zelf aan dat Roglic de kopman blijft (dus die moeten op training toch iets weten?).

• Vauqelin en Onley zullen denk ik nog wat zakken (aangezien de afgelopen week op hun Favoriete terrein was)
    Al vind ik Onley er wel heel sterk uitzien.

• Gall en Jensen:oi22: zullen zich wel ook ergens in die top 10 nestelen.
    O'connor zal daar met een lange vlucht ergens ook wel weer proberen in te kruipen (maar zal dit jaar niet lukken).

Carlos Rodriguez misschien ook nog in de top 10, maar heeft tot nu toe nog niet echt overtuigend gereden.

Terug
Bovenaan