Tour de France 2025

Yeah Bora boys hun basis klimtempo ligt gewoon al hoger, als de trend zich doorzet valt ie vandaag uit de top 5-7 zelf of erger :S

Realiteit is dat hij zelfs na te moeten lossen en een minuut achterstand op te bouwen, alsnog 35seconden voor Roglic finisht op de Hautacam.

Als je op een klim van 10 km bijna een minuut verliest op Plapp zelf, wat een goeie TT rider is, maar zeker geen topklimmer,
dat zegt alles tbh.
Plapp is heel deze Tour rustig aan het rondrijden. Enkel in de TT's steekt hij moeite. Zijn frisheid is maw vele male hoger aan de start van de TT - totaal niet te vergelijken en de specifieke vgl van Remco met Plapp zegt dus helemaal niks.

Jammer van de grote bezorgdheden en kritiek op R.EV hier. Alsof Johannessen, Onley, Vauquelin, Lipowitz,... geen slechte dag kunnen kennen de komende week. Ik behoud mijn vertrouwen!

Realiteit is dat hij zelfs na te moeten lossen en een minuut achterstand op te bouwen, alsnog 35seconden voor Roglic finisht op de Hautacam.

Plapp is heel deze Tour rustig aan het rondrijden. Enkel in de TT's steekt hij moeite. Zijn frisheid is maw vele male hoger aan de start van de TT - totaal niet te vergelijken en de specifieke vgl van Remco met Plapp zegt dus helemaal niks.

Jammer van de grote bezorgdheden en kritiek op R.EV hier. Alsof Johannessen, Onley, Vauquelin, Lipowitz,... geen slechte dag kunnen kennen de komende week. Ik behoud mijn vertrouwen!

De realiteit is dat de trend voor Rogla duidelijk up is (ook gemiddeld), niet down zoals Remco.

Dat Plapp een paar dagen in de wachtkamer het geweer geladen heeft is toch echt geen verzachtende omstandigheid,
een goeie Remco is altijd beter dan Plapp, ongeacht!

edit:

Voilà recuperatie issue bevestigd:

Soudal-Quick Step geeft klassement van Remco Evenepoel niet op en zoekt antwoorden: "Hij herstelde niet na de Dauphiné"

Als het herstel niet optimaal zit, dan wordt GC echt een calvarietocht tot het einde van de tour voor Remco.
Misschien vandaag effe proberen, maar aandringen lijkt me nutteloos. Probeer een ritje te winnen ket :coolbrows:!

Laatst bewerkt:
Wat een klinkklare onzin.

Als er nu iemand een zeer sterk karakter en een ijzeren wil heeft dan is het WVA wel. Je moet eens kijken wat die kerel al heeft meegemaakt en waar hij telkens terug naartoe kan werken.
Individueel botst hij wel eens op sterkere renners of een portie ongeluk. Maar als je gewoon kijkt wat zijn intrinsieke waarde is als totaalpakket als renner, gewoon van absoluut topniveau.

Als chauvinisme echt uw ding is dan is hij met kop en schouders de man waarvoor je zou moeten supporteren.
Op en naast de fiets gewoon een leidend figuur.
En die blijft zichzelf ondanks al wat die al meegemaakt heeft, is zeker geen gefrustreerd eikel ofzo geworden.
Blijft een enorm aimabele mens in interviews etc, enorm veel respect voor die coureur, maar evenzeer als mens.

Wat een klinkklare onzin.

Als er nu iemand een zeer sterk karakter en een ijzeren wil heeft dan is het WVA wel. Je moet eens kijken wat die kerel al heeft meegemaakt en waar hij telkens terug naartoe kan werken.
Individueel botst hij wel eens op sterkere renners of een portie ongeluk. Maar als je gewoon kijkt wat zijn intrinsieke waarde is als totaalpakket als renner, gewoon van absoluut topniveau.

Als chauvinisme echt uw ding is dan is hij met kop en schouders de man waarvoor je zou moeten supporteren.
Op en naast de fiets gewoon een leidend figuur.
Ik lees Makila's post anders (maar misschien zit ik er volledig naast he).
WVA is een grote teamspeler en is vrij inschikkelijk. Hij heeft meer dan eens zijn persoonlijke ambities aan de kant geschoven ten voordele van de ploeg. Mocht hij altijd vol voor z'n eigen gereden hebben (en ook enkel voorbereiding deed in functie van zichzelf), was zijn prijzenkast voller geweest.
REV lijkt mij een stuk minder coulant. Dat ligt niet in echt in z'n karakter.

Vuil ventje die Armstrong, zelf had hij niet anders dan middeltjes ter beschikking om elke dag te presteren. Waarom die bedrieger nog een forum krijgt is me een raadsel.

Weet er trouwens iemand waarom Vingegaard met die speciale helm reed? Leek op een paddenstoel. Veel winst kan dat toch niet opleveren in een klimtijdrit?

Vuil ventje die Armstrong, zelf had hij niet anders dan middeltjes ter beschikking om elke dag te presteren. Waarom die bedrieger nog een forum krijgt is me een raadsel.
waarom die bedrieger van een Giannetti als architect achter het succes van posterboy Pogacar nog een podium krijgt is mij evenzeer een raadsel. :s

Laatst bewerkt:

Wat is er nu vuil aan zijn uitspraken?
Hij slaat gewoon nagels met koppen en de reden waarom mensen naar hem luisteren is omdat hij kennis over de sport en het spelletje heeft en zijn analyses scherp maar ook gebaseerd zijn op kennis.
Nu ook in deze, uiteraard is Remco teleurgesteld. Hij wordt niet alleen geklopt maar ook ingehaald in een discipline waar hij heer en meester is door een kleine Deen met die lijkt op toad uit Mario bros.
Het scenario van opgave acht ik ook niet volledig onwaarschijnlijk, als de trend niet keert en hij echt niet meer hersteld dan zie ik het nog wel gebeuren.

En zoals al enkele keren gezegd was heel de generatie gewoon zo rot als snot.

Weet er trouwens iemand waarom Vingegaard met die speciale helm reed? Leek op een paddenstoel. Veel winst kan dat toch niet opleveren in een klimtijdrit?

Elke winst al is het ook maar zo klein is winst, en die moet je benutten.

Als je consistent bent, mag je mannen zoals Merckx dan ook geen platform meer geven...
De kampioenen van weleer zaten bijna allemaal aan het verboden spul he.
En wie zegt dat ze nu geen middeltjes gebruiken? Dat horen we toch pas binnen x jaar.

Ik moe(s)t ook niets van Armstrong weten, maar dat ligt minder aan de dopingperikelen zelf dan aan de manier waarop hij alles probeerde toe te dekken, tot zware intimidatie en bedreiging van mederenners en journalisten toe.

Remco al in de problemen aiaiai.

Hoop dat ie niet afstapt ma gewoon in de bus uitrijdt en komende dagen voor een rit gaat!
edit: Beetje onnozele reactie wel op camera-aandacht :S

Laatst bewerkt:
Volgens mij was Remco zijn 3de week vorig jaar zelfs beter dan zijn 2de. In de 2de week had hij geen verhaal, in week 3 was er zelfs een rit waar Vingegaard enkel maar kon volgen. Hoewel het vat van Vingegaard daar misschien ook wel stilaan af was.

Ik vind de reacties toch ook nogal ongenuanceerd weer. Goed is het allemaal niet maar is dit nu allemaal een mega verrassing? Dat hij geen match ging zijn voor Pogacar en Vingegard daarvoor had je geen glazen bol nodig.
Dat hij ook anderen moet laten voorgaan lijkt misschien pijnlijk maar Roglic heeft vorig jaar eigenlijk nooit zijn kansen kunnen verdedigen door valpartijen (I know, nog nooit gebeurd :unsure:) en met Lipowitz, Onley en Vauquelin trekken hier een paar jonge gasten het goeie lijn uit Zwitserland/Dquphiné mooi door. De realiteit is dat er ook de komende jaren nog nieuwe jonge gasten gaan bijkomen en als je al nooit super dominant geweest bent in rittenkoersen zoals Pogacar, Vingegaard (en eigenlijk Roglic) is de kans aanzienlijk dat daar vroeger dan later gasten gaan bij zijn die écht concurrentie zijn voor u.

Je kan máánden niks uitsteken, om op een tijd van niks zit je terug op 90% te zitten. Tot 90-95% geraken is niet het grote probleem, het zijn die laatste procentjes die vervelend zijn. Hoeveel dat dan exact is nu kan je onmogelijk zeggen maar aan 80% zit ie gewoon in de bus.
Komkom, niet zeveren he. De algemene teneur voor de tour was indien hij al dan niet dichter zou kunnen komen bij Vinnegaard & Pogacar. Dát was de algemene teneur bij zowel commentatoren als hier op het forum. De derde plaats was bij wijze van spreken een zekerheid. Het was zelfs meer van "Vinnegaard of Pogacar kunnen ook een slechte dag hebben en dan weet je nooit".

Nu is het opeens van "waarom is dit een verrassing"? Dat noem ik 'moving the goal posts' om toch maar je gelijk te halen. Neen, ge zit er volledig naast.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan