brandon
Well-known member
Bluvn goanJa maar wil tonen dat ik het allemaal alleen kan
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bluvn goanJa maar wil tonen dat ik het allemaal alleen kan
Het is niet erg om hulp te vragen hoor, zeker niet als je daardoor zelf wat minder stress kan hebben.Ja maar wil tonen dat ik het allemaal alleen kan
zoals @515 zegt: er is niks mis met hulp te vragen, zeker als je weet dat je zelf ook nog voor voldoende uitdagingen staat in verband met je gezondheid. Je wil niet zelf half gekraakt starten aan uw eigen operatie.Ja maar wil tonen dat ik het allemaal alleen kan
Vrouw stelt het heel goed is al naar gewone kamer nier werkt al 40%. Ik heb nu eens normaal kunnen slapenHet is niet erg om hulp te vragen hoor, zeker niet als je daardoor zelf wat minder stress kan hebben.
Hoe stelt je vrouw het?
. Ik heb geen ouders meer, haar ouders zijn er nog maar haar ma heeft lichte dementie kan al vb geen auto meer rijden dus als ze hier iets komt doen ben ik de helft van mijn boel kwijt.Ja maar wil tonen dat ik het allemaal alleen kan
Done. Ik heb alles aangepast naar 'Ik stem uitdrukkelijk toe'. (Ipv Veronderstelde toestemming)Misschien nog eens extra vermelden dat je je simpelweg bewust kan registreren als orgaandonor mensen... Just do it.
![]()
Zoekresultaten
FOD Volksgezondheid - Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieuwww.health.belgium.be
Hoe gaat het nu met jullie?Alles is goed verlopen nier werkt al 30%, ligt nu nog op intensieve tot deze middag. Sinds vrijdag nacht heb ik 7uur geslapen.
Niet zo goed nierfunctie is wat achteruit gegaan maar dat is niet abnormaal, ze heeft wel soms enorme buikpijn en ze zouden mss haar oude nier eruit halen.Hoe gaat het nu met jullie?
Pittig weer, die onzekerheid en consequenties. Hopelijk morgen goed nieuwsNiet zo goed nierfunctie is wat achteruit gegaan maar dat is niet abnormaal, ze heeft wel soms enorme buikpijn en ze zouden mss haar oude nier eruit halen.
Morgen gaan we meer weten, thuis is het wat vervelen natuurlijk opeens heb je heel veel tijd. Zaterdag is het mijn dochter haar lente feest de viering gaat door maar dat is ook alles, ze mag niet mee ( teveel mogelijke contacten ).
Buiten ons gezin en kliniek mag ze geen contacten hebben ( terug naar covid tijdperk )

.Het probleem is dat het vaak geen algemene kennis is dat je dit bewust en expliciet kan laten registreren. Hier gedaan toen ik met mijn ouders zo een "wat als...." Gesprek had en mijn ma zei dat ze zichzelf niet in staat acht om te zeggen: "Leg de machines maar af".Succes en sterkte @kenneke2.0 . Hopelijk slaat de nier goed aan en komt alles weer goed.
Ik sta zelf al behoorlijk lang op de orgaandonorlijst via de gemeente. Ik vind dat eerlijk gezegd een evidentie. Als je er zelf niet meer bent en je kunt iemand zijn leven redden/vergemakkelijken, dan lijkt me dat gewoon een logische beslissing.
Dat is helemaal waar. Hoe zit dat eigenlijk als je niet geregistreerd staat? Ik weet in Nederland ben je automatisch donor, tenzij een direct familielid weigert. Als je wel geregistreerd staat, heeft de familie uiteraard niks te zeggen.Het probleem is dat het vaak geen algemene kennis is dat je dit bewust en expliciet kan laten registreren. Hier gedaan toen ik met mijn ouders zo een "wat als...." Gesprek had en mijn ma zei dat ze zichzelf niet in staat acht om te zeggen: "Leg de machines maar af".
Die week naar het Stadhuis gegaan en daar hebben ze nog moeten rondbellen om te zien "wie daar iets van af wist" (15-20j geleden) zodat ik het toch expliciet op papier kon hebben.
De meesten vinden het evident dat het gebeurt, maar de meesten ondernemen er geen stappen in om het vast te leggen.
Hetzelfde. Er wordt toestemming gevraagd aan de familie/naasten. Als die weigeren wordt er niets gedaan. Sta je geregistreerd, wordt er geen toestemming gevraagd.Dat is helemaal waar. Hoe zit dat eigenlijk als je niet geregistreerd staat? Ik weet in Nederland ben je automatisch donor, tenzij een direct familielid weigert. Als je wel geregistreerd staat, heeft de familie uiteraard niks te zeggen.
Hetzelfde. Er wordt toestemming gevraagd aan de familie/naasten. Als die weigeren wordt er niets gedaan. Sta je geregistreerd, wordt er geen toestemming gevraagd.
?Dat was daarvoor ook al zo, je was "automatisch" donor tenzij de familie ertegenin gaat.Sinds '20 wordt je verondersteld je toestemming te hebben gegeven.
Je moet expliciet 'verzet' aankruisen op je online medisch dossier. Anders wordt je geacht in te stemmen?
Wow, bedankt voor de info.Sinds '20 wordt je verondersteld je toestemming te hebben gegeven.
Je moet expliciet 'verzet' aankruisen op je online medisch dossier. Anders wordt je geacht in te stemmen?
Vind het eigenlijk best degoutant dat ze er standaard vanuit gaan dat ze je lichaam mogen leeghalen als je sterft.