Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Zelf geen problemen gehad met mijn menstruatie maar in mijn omgeving best wel veel. Behoorlijk veel.
Ken ook 2 meiden die na hun 2de vaccin zwanger zijn geraakt en beide is de zwangerschap geëindigd in een miskraam en toen ze in het ziekenhuis lagen zeiden verpleging (2 verschillende ziekenhuizen) dat ze het aantal miskramen ontzettend zagen stijgen.
Kan ook wel toeval zijn dat die 2 op hetzelfde moment een miskraam hebben gehad maar wat de verpleging dan zegt is wel zorgwekkend.

Volgens het bijwerkingencentrum zet het vaccin het immuunsysteem aan het werk en kan het daardoor mogelijk invloed hebben op de hormoonspiegels en de op- en afbouw van het baarmoederslijmvlies. De verwachting is dat het een tijdelijk effect is.

Lareb wijst er daarnaast op dat menstruatiestoornissen ook zonder vaccinatie vaak voorkomen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een infectie, ziekte of stress.
Het is moeilijk om zeker te zijn van een link natuurlijk, het is op vlak van stress ook geen gewone periode (geweest) uiteindelijk. Van een vriendin van mijn vrouw ook zo'n sterk verhaal gehoord vorige vrijdag, een kennis van haar had een vlek op haar been, naar de dermatoloog en het bleek herpes, wat die dermatoloog linkte aan het vaccin. De uitleg als je dat opzoekt is net dezelfde als hierboven, een vaccin laat je immuunsysteem werken waardoor je wat kans krijgt op andere infecties die al sluimeren. Herpes (koortsblaasjes) is daar kennelijk bij, veel mensen hebben dat virus in zich, wat ook tot uiting komt bij stress of vermoeidheid (immuunsysteem onderdrukt).

Maar die vriendin maakte daarvan dan in haar hoofd dat er IN het vaccin herpes zat en dat is dan het nieuws dat zich verspreidt.

Hier vanaf nu ook alle boosters met moderna. Europa besliste blijkbaar dat een covid safe pass maar 9 maanden geldig is. Dus indien geen booster nu gaat het stilaan niet meer geldig zijn. Nog niet in het nieuws gezien wel
Idem hier. Ook alleen Moderna boosters

Net booster (Pfizer) gekregen via QVAX. Voorlopig beetje zere arm, hopelijk blijft het daarbij en kan ik vanavond nog naar't cinema en morgen zonder zorgen kerst vieren.

Voor mij wel een meisje onwel en afgevoerd zien worden.

Het is moeilijk om zeker te zijn van een link natuurlijk, het is op vlak van stress ook geen gewone periode (geweest) uiteindelijk. Van een vriendin van mijn vrouw ook zo'n sterk verhaal gehoord vorige vrijdag, een kennis van haar had een vlek op haar been, naar de dermatoloog en het bleek herpes, wat die dermatoloog linkte aan het vaccin. De uitleg als je dat opzoekt is net dezelfde als hierboven, een vaccin laat je immuunsysteem werken waardoor je wat kans krijgt op andere infecties die al sluimeren. Herpes (koortsblaasjes) is daar kennelijk bij, veel mensen hebben dat virus in zich, wat ook tot uiting komt bij stress of vermoeidheid (immuunsysteem onderdrukt).
Aannemelijk dit.
Maar die vriendin maakte daarvan dan in haar hoofd dat er IN het vaccin herpes zat en dat is dan het nieuws dat zich verspreidt.

Haha oké dan.
Zo zag ik ook eens iets voorbij komen over een Nederlandse vrouw die beweerde dat er een melanoom is ontstaan op de plek waar ze haar vaccin had gekregen.🙃

Zelf geen problemen gehad met mijn menstruatie maar in mijn omgeving best wel veel. Behoorlijk veel.
Ken ook 2 meiden die na hun 2de vaccin zwanger zijn geraakt en beide is de zwangerschap geëindigd in een miskraam en toen ze in het ziekenhuis lagen zeiden verpleging (2 verschillende ziekenhuizen) dat ze het aantal miskramen ontzettend zagen stijgen.
Kan ook wel toeval zijn dat die 2 op hetzelfde moment een miskraam hebben gehad maar wat de verpleging dan zegt is wel zorgwekkend.
Volgens mij zijn er ook vooral meer miskramen en vroeggeboortes sinds corona er is. Niet vergeten dat griep zelf ook al tot een miskraam kan leiden en ze daarom ook het griepvaccin aanraden als je zwanger bent.

Begrijp me niet verkeerd. Dat het vaccin niet verantwoordelijk voor een miskraam kan zijn wil ik zeker niet zeggen, maar er wordt wel al snel gezegd "na het vaccin is x gebeurd".

Wat betreft het verstoren van de zwangerschappen
  • Vaccinatie lokt een immuunafweer uit tegen eiwitten op de buitenkant van het coronavirus. Die eiwitten zouden sterk gelijken op eiwitten die een rol spelen bij de vorming van de moederkoek (placenta) bij het begin van een zwangerschap. Maar de antistoffen die je krijgt tijdens een besmetting, zijn krek dezelfde.
Verstoren menstruatiecyculs
  • Er is geen daling van het geboortecijfers
Wat betreft zwangerschappen en covid
  • er worden heel wat 'noodkeizersnedes' uitgevoerd met premature baby's als gevolg, omdat de moeder het anders dreigt te begeven
  • vrouwen die besmet zijn met covid en in coma gaan tijdens de bevalling en aan de beademing moeten
  • volgens het CDC is het risico op overlijden van een baby tijdens en vlak na de bevalling 2 x keer zo groot bij niet-gevaccineerde mama's

Wel niet vergeten dat mensen over het algemeen meer geneigd zijn om 'extreme ervaringen' te posten op het internet, toch wanneer het gaat over ervaringen met producten enzovoorts.

Iemand die gewoon een perfect normaal verloop heeft gehad is minder geneigd om dat met de wereld te delen dan iemand die ofwel een fantastische ervaring heeft gehad ofwel een heel slechte, dat zie je ook bij customer reviews enzovoorts. Voor zulke zaken is het toch beter om op officiële statistieken af te gaan over bijwerkingen en al van dat vind ik.

Om het dan weer even van de andere kant te belichten: ik heb een moderna booster gekregen en had, behalve een stijve arm, helemaal geen last.

Zwangere vriendin is gisteren geboosterd... als ge mij hier niet meer hoort binnen dit en 4 maanden is alles dik oké (pun intended) :wink:

Laatst bewerkt:
Zwangere vriendin is gisteren geboosterd... als ge mij hier niet meer hoort binnen dit en 4 maanden is alles dik oké (pun intended) :wink:
Wij zaten in een IVF traject toen de vaccins pas op de markt waren. Mijn vriendin had voorrang door haar job. Ze kreeg toen AstraZeneca. Ik moet zeggen dat ik eerst ook zoiets had van "wachten we niet beter een paar maanden met het vaccin"? Maar al snel kregen we het advies dat het toch beter is om het vaccin te nemen na een paar studies. Als je ziet welke gevolgen Corona kan hebben, wil je het risico niet nemen natuurlijk.

toen ze in het ziekenhuis lagen zeiden verpleging (2 verschillende ziekenhuizen) dat ze het aantal miskramen ontzettend zagen stijgen.
Dat is van covid hé...
Haha oké dan.
Zo zag ik ook eens iets voorbij komen over een Nederlandse vrouw die beweerde dat er een melanoom is ontstaan op de plek waar ze haar vaccin had gekregen.🙃
Waar zie jij dat allemaal voorbij komen? Dat zijn van het soort berichten die mij nooit bereiken.
Dringend die bron afsluiten, want je gaat gek worden daardoor :D

Ondertussen is het hier toch Moderna 1 - ugar 0
Ben vanavond met barstende hoofdpijn thuisgekomen, dafalgan forte genomen, maar dat helpt niet zo heel veel.
Ondertussen vanmorgen opgestaan met koude rillingen en veel hoofdpijn. Nog een dafalgan genomen, en in de voormiddag nog wat gewerkt.

Ondertussen heb ik nergens meer last van. Over 5-6 dagen is de kans dat ik besmet geraak met omicron 5x lager dan de kans dat ik als niet gevaccineerde door delta zou besmet worden, volgens Britse cijfers. :cool:

Wij zaten in een IVF traject toen de vaccins pas op de markt waren. Mijn vriendin had voorrang door haar job. Ze kreeg toen AstraZeneca. Ik moet zeggen dat ik eerst ook zoiets had van "wachten we niet beter een paar maanden met het vaccin"? Maar al snel kregen we het advies dat het toch beter is om het vaccin te nemen na een paar studies. Als je ziet welke gevolgen Corona kan hebben, wil je het risico niet nemen natuurlijk.
Heeft ze iets van bijwerkingen/invloed gehad op het traject zelf?
Dat is van covid hé...

Waar zie jij dat allemaal voorbij komen? Dat zijn van het soort berichten die mij nooit bereiken.
Dringend die bron afsluiten, want je gaat gek worden daardoor :D

Ken iemand die tegen alles wat met vaccineren te maken, is en zij heeft zich via fb aangesloten bij zo'n antivaxxers groep. De dingen waarmee ze afkomt zijn hilarisch. :lol:
Eigenlijk om te janken maar ook weer niet.
Poosje geleden stuurde ze een screenshot van een vrouw die beweerde dat haar hond diaree kreeg elke keer wanneer dat hondje in de buurt van haar buurman kwam en die buurman was uiteraard gevaccineerd.
Ik ga haar (de bron dus) niet afstuiten hè en als die achterlijkheid missen. :unsure:
Of een keer vroeg ze of er geen munten op mijn bovenarm bleef plakken en toen ik haar een foto stuurde met 2€ op mijn bovenarm, plek van het vaccin stuurde ze 😱😱😱😱😱 terug.

Het is echt vreemd. In de steden zitten ze vaak al halverwege de twintigers. Bij de kleinere centra "op het platteland" zijn ze bij zestigers en vijftigers. Mijn geschatte prikdatum zou begin februari zijn.
Jij bent verhuisd uit het Leuvense?

Ik kreeg begin deze week mijn uitnodiging. Volgende dinsdag ga ik mij laten prikken. (geboortejaar 88). En dan kon ik eerder ook nog boeken ook.

Vrienden van ons zaten in de laatste onderzoeken voor ze IVF traject zouden starten. Dubbel gevaccineerd, maand na laatste vaccin was hun afspraak in de fertiliteitskliniek. Op de afspraak bleek ze 2 weken zwanger, via natuurlijke weg. 6 maand later is de baby nog altijd kerngezond, kindje doet het super goed, vlotte zwangerschap ^^. Zij hebben echt een lastig parcours achter de rug, het vaccin heeft geen belemmering gevormd, haar booster is intussen ook ingepland.

Vandaag de Moderna booster gehad, was al eerder met Moderna gevaccineerd.
Bijwerking is elke keer knal hetzelfde: eerste 4 uur niets last, dan een pijnlijke arm en na 3 uur een soort duizeligheid. Na 24 uur was de vorige keer alles voorbij, hopelijk ook deze keer.

En geen issue voor mij om die booster te gaan halen, maar ik hoop nu wel dat ik in juni 2022 niet weer terug moet variant XYZ.

Vrienden van ons zaten in de laatste onderzoeken voor ze IVF traject zouden starten. Dubbel gevaccineerd, maand na laatste vaccin was hun afspraak in de fertiliteitskliniek. Op de afspraak bleek ze 2 weken zwanger, via natuurlijke weg. 6 maand later is de baby nog altijd kerngezond, kindje doet het super goed, vlotte zwangerschap ^^. Zij hebben echt een lastig parcours achter de rug, het vaccin heeft geen belemmering gevormd, haar booster is intussen ook ingepland.
Om niet te ver off-topic te gaan zal ik de beknopte informatie geven. Wij deden het voor een gen-mutatie van mijne kant, dus nog niet geprobeerd via de gewone weg (tot Pasen). Maar helaas was er ook iets bij mijn vriendin waardoor het moeilijker werd (kom even niet erop wat het was). Na een paar pogingen, uitstellen door Corona situatie in de ziekenhuizen en het hele quarantaine/testen, hebben we besloten te stoppen. De arts heeft ons ook aangeraden om het gewoon te proberen. Corona heeft het zeker gemakkelijker gemaakt moet ik toegeven. Steeds naar Leuven om te testen en dan in quarantaine tot de pick-up. Soit, ze heeft een maand geleden haar booster gekregen en wie weet boost hij de rest ook.
Merci! Wie weet wordt 2022 wel het jaar ;).

Terug
Bovenaan