Verkiezingen in Nederland: Wilders stapt uit regering

Mijn beeld van EU politiek is niks anders dan opgebrande (of betrokken bij schandaal) politici die ginds nog eens in de honingpot gaan graaien. En verder vanuit ivoren toren wat algemene regeltjes opleggen, op maat van EU zonder rekening te houden met de deelstaat zelf, waar de situatie genuanceerder is.

edit: hiermee wil ik geen afbreuk doen aan het concept van een EU. Maar de uitvoering & invulling ... 🤷‍♂️
Deze perceptie is heel normaal natuurlijk in een klimaat (wat niets nieuws is overigens) waarbij nationale politici Europese verwezelijkingen op hun eigen conto schrijven en zaken die ze als nadelig beschouwen voor hunzelf, of hun kieskansen, als iets dat van Europa komt en zo alle verantwoordelijkheid van zich af schuiven.

In beide gevallen ongeacht of ze (als partij) op Europees vlak voor of tegen waren in de eerste plaats. Zolang het maar electoraal kan uitgebuit worden. Dit ten nadele van de perceptie van de bevolking ten aanziens van Europa.

Zelfs al was het hele land extreemrechts, dan bleef een autoritaire, ultranationalistische, uiterst conservatieve staat waarin geloof een sterke rol speelt, nog altijd extreemrecchts, toch?
Maar dan is dan voor het volk toch "normaal" en "standaard" en gaan zij dat aanzien als centrum en al de rest als links tot extreem links?

Allè eigenlijk heeft die indeling rechts-links geen zin want zoals je hier soms ook al leest is het VB economisch zelfs eerder een linkse partij.

Ik moet toch wel lachen met die krokodillentranen en tweets a la "hoe ga ik aan mijn kinderen uitleggen dat we in Nederland misschien geen toekomst meer hebben". Van drama gesproken.

Dat er nogal veel dramatiek hangt nog voor er ook maar 1 partijpunt van Wilders uitgevoerd is, als hij al een regering kan vormen. Veel drama en zeer weinig zelfreflectie, alsof die mosnteroverwinning uit de lucht komt vallen.
aach, beetje zoals de vreugdekreten en hoerastemming alsof nu alles opeens opgelost zal zijn.

Maar je hebt geen meerderheid om te besturen en een regering te vormen als je geen meerderheid hebt in beide kamers. Dus dat ieniemienie iets is belangrijk.
waar zeg ik dat X% tegen PVV is? Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.
Eerste kamer is nu niet echt het grote probleem. Rutte 4 had daar ook geen meerderheid,

Ik moet toch wel lachen met die krokodillentranen en tweets a la "hoe ga ik aan mijn kinderen uitleggen dat we in Nederland misschien geen toekomst meer hebben". Van drama gesproken.

De man van dit filmpje heeft net de verkiezingen gewonnen en dan moet jij lachen wanneer mensen zich afvragen of ze misschien geen toekomst meer hebben in Nederland.

Ik deel die mensen hun gevoel niet maar ik heb een minimum aan empathie om te beseffen dat dat geen pretje is voor een hele hoop mensen.

De gespeelde verontwaardiging van stef wauters.

Ook de interviews van bv. Een zwarte nl'er : " ja een drama he voor de islamitische gemeenschap, etc etc

Man man van framing gesproken.

De man van dit filmpje heeft net de verkiezingen gewonnen en dan moet jij lachen wanneer mensen zich afvragen of ze misschien geen toekomst meer hebben in Nederland.

Ik deel die mensen hun gevoel niet maar ik heb een minimum aan empathie om te beseffen dat dat geen pretje is voor een hele hoop mensen.
Dir kadert in een breder probleem van overlast door migranten.

Dit wil niet zeggen dat er razzias gaan gehouden worden om hen richting concentratiekampen te sturen.

Wat mij enorm stoort aan de media en sommigr berichtgevers hier dat het net lijkt alsof Hitler opnieuw aan de macht is gekomen.

Laat Wilders besturen, en zie wat hij ervan bakt.

Tegen meer migratie zijn wilt inderdaad niet zeggen dat degenen die hier reeds legaal zijn onrealistisch teruggestuurd zouden worden of nog onrealistischer richting uitroeingskampen zouden gestuurd worden. Dat is de karikatuur die daar ter (extreem-)linker-zijde natuurlijk van wordt gemaakt.

Maar de overlastproblematiek die je kan linken met migratie is in Nederland intussen ruim gekend, net zoals hier of in Zweden, combineer dit met andere problemen zoals een tekort aan ruimte en je hebt zéér goede argumenten om een verdere instroom te beperken.

Dat is overigens iets dat niet alleen Wilders propageerde tijdens de verkiezingen, maar ook Pieter Omtzigt toch ook één van de succesverhalen deze verkiezingen.

Hij streeft/streefde zelfs naar een opt-out model à la Denemarken voor de Europese asielregels (ook een goed idee voor ons land denk ik dan):

Amai zeg, zo negatieve attitudes tegenover immigranten dat die Nederlanders hebben:
F_cg0gVWQAA5NzD

Dit wil niet zeggen dat er razzias gaan gehouden worden om hen richting concentratiekampen te sturen.

Wat mij enorm stoort aan de media en sommigr berichtgevers hier dat het net lijkt alsof Hitler opnieuw aan de macht is gekomen.

Graag wat voorbeelden.

Graag wat voorbeelden.
Google eens naar Ter Apel en Budel.

Ik ben zelf geen extreme stemmer maar de overlast door enkele asielzoekers in asielcentra in die dorpen is jarenlang genegeerd door de Nederlandse overheid. Dat gaat zo ver dat lokale burgers eigen burgerbewegingen opzetten om het veiligheidsgevoel te vergroten, mensen die het financieel kunnen zijn verhuisd, winkels failliet,…

Bron: ik heb familie in Emmen vlakbij Ter Apel.

Dat is de karikatuur die daar ter (extreem-)linker-zijde natuurlijk van wordt gemaakt.
Ik kom te weinig op X (twitter) ed. om zo'n dingen te zien passeren denk ik. Heb je daar voorbeelden van?
Google eens naar Ter Apel en Budel.

Ik ben zelf geen extreme stemmer maar de overlast door enkele asielzoekers in asielcentra in die dorpen is jarenlang genegeerd door de Nederlandse overheid. Dat gaat zo ver dat lokale burgers eigen burgerbewegingen opzetten om het veiligheidsgevoel te vergroten, mensen die het financieel kunnen zijn verhuisd, winkels failliet,…

Bron: ik heb familie in Emmen vlakbij Ter Apel.
Gegoogled, hoe staaft dat die Hitler uitspraak? Graag zelf verklaren in plaats van gewoon naar google te verwijzen.

Ik kom te weinig op X (twitter) ed. om zo'n dingen te zien passeren denk ik. Heb je daar voorbeelden van?

Gegoogled, hoe staaft dat die Hitler uitspraak? Graag zelf verklaren in plaats van gewoon naar google te verwijzen.
Ik dacht dat je voorbeelden wou van “het breder probleem van overlast veroorzaakt door migranten” (de eerste lijn van de post die jij gequote hebt). Verkeerd begrepen dus.

Verder heb ik niet eens een Twitter account en dat is heel bewust. Wat een riool is dat…

Hitler uitspraak?? Even ademen beste en hopen dat je geen ban krijgt vr zo een domme uitspraak.
Is niet omdat je over een migratie probleem in een land of de EU spreekt dat jij hier naar zoiets moet zitten verwijzen. Of verdiep je anders eens in de geschiedenis van de jaren 30 en de opbouw nr WOII!

Hitler uitspraak?? Even ademen beste en hopen dat je geen ban krijgt vr zo een domme uitspraak.
Is niet omdat je over een migratie probleem in een land of de EU spreekt dat jij hier naar zoiets moet zitten verwijzen. Of verdiep je anders eens in de geschiedenis van de jaren 30 en de opbouw nr WOII!
Graag de juiste persoon quoten.

Ik ben evenzeer curieus naar zijn staving.

Terug
Bovenaan