Stinkbakkes
Well-known member
Graag zou ik aan de opleiding Bachelor Organisatie en Management willen combineren met m'n voltijdse job. Ik zou dit semester kunnen beginnen met 20 studiepunten. Iemand een idee of dit haalbaar is?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is haalbaar, afhankelijk wat je er wil voor opofferen. Er zijn er genoeg die een voltijdse job combineren met voltijdse studies. 20 studiepunten lukt dan ook wel nogGraag zou ik aan de opleiding Bachelor Organisatie en Management willen combineren met m'n voltijdse job. Ik zou dit semester kunnen beginnen met 20 studiepunten. Iemand een idee of dit haalbaar is?
.klopt wat je zegt hoor, met een gezin is het zeker niet evident. Maar het hangt allemaal af van wat je wil opofferen. Dat gaat van wettelijk verlof die je gebruikt voor examens (want idd, die flexibiliteit is beperkt) tot gewoon even niet werken.Ik werk voltijds en studeer aan de KUL in een STEM richting met ongeveer 24 studiepunten per jaar. Ik wil het beeld dat bijvoorbeeld @JPV hier schetst toch wat uitdiepen.
). Thanks voor de tips!Ik werk en studeer geneeskunde, beiden voltijds. Mits goede planning mogelijk, maar je offert wel een hoop vrije tijd op.
Corona heeft omwille van de les-opnames mijn situatie een pak makkelijker gemaakt.
Enkele tips:
- Zoals hierboven vermeld, vraag zeker VOV aan
- Probeer notities vast te krijgen van (oud-)studenten. Ik had aan het begin van mijn bachelor alle cursussen van iemand anders overgekocht
- Vraag bij de programmabegeleider na hoeveel verplichte lessen je hebt voor elk vak, dit maakt plannen op voorhand meteen makkelijker (ook naar jouw werkgever toe) en weet je meteen hoeveel dagen "vakantie" je hiervoor moet voorzien
- Ik heb niet genoeg vakantie voor een blok dus lessen bijhouden tijdens het jaar is wel key
Idd, ik zie het ook als een hobbyAlles is mogelijk! Zonder VOV extra bachelor (EHB T.Informatica) op 4 jaar behaald, nu bezig met een Master (Open Universiteit Business Processes Mgmt & IT). Je weekends zal maar uit max 1 dag bestaan. Als je de opleiding ziet als je hobby, dan is het echt goed te doen.

... het scheelt wel als je een kinderloze mens bent met een stuk meer dan het minimum wettelijke aan verlof.Idd, ik zie het ook als een hobbyAlles is mogelijk! Zonder VOV extra bachelor (EHB T.Informatica) op 4 jaar behaald, nu bezig met een Master (Open Universiteit Business Processes Mgmt & IT). Je weekends zal maar uit max 1 dag bestaan. Als je de opleiding ziet als je hobby, dan is het echt goed te doen.
Ik werk in Brussel en zal 1 a 2 keer per week naar Gent moeten gaan voor de contactmomenten (afstandsonderwijs). Ik heb 35 vakantiedagen en met educatief verlof zou ik aan zo'n 40 dagen kunnen bekomen...super dat je geslaagd ben. De 2 weken educatief verlof zullen je zeker goed geholpen hebbenHet hangt er uiteraard van af welke opleiding je volgt. Is dat een dagopleiding of avondopleiding? Ikzelf werk voltijds en doe een master aan de VUB, maar da's een master specifiek gericht op werkstudenten. Ik neem dit jaar 27 studiepunten op, en heb met de examens in januari 1 week van mijn eigen verlof opgenomen en 2 weken betaald educatief verlof. (en ben geslaagd)
Bij ons is het een week on-campus en een week online. Voor recht te hebben op BEV/VOV heb je wel handtekeningen nodig die bewijzen dat je aanwezig bent in de lessen indien fysiek op campus. Ik werk in Brussel dus da's haalbaar op de VUB, maar sommigen kunnen dat niet combineren met hun werk. Het is kwestie van goed te plannen en het is een serieuze onderneming waarbij heel wat avonden en weekends naar het studeren gaan. Maar als je gemotiveerd bent kan dat in principe wel lukken.
Ik denk dat de STEM-factor ook wel de zaken zwaarder maakt. Vaak heb je dan toch meer praktische zaken gekoppelde aan de hoorcollege's: werkcollege's, oefeningensessies, labo, ...Ik werk voltijds en studeer aan de KUL in een STEM richting met ongeveer 24 studiepunten per jaar. Ik wil het beeld dat bijvoorbeeld @JPV hier schetst toch wat uitdiepen.
.Sinds wanneer werk je, heb je contactmomenten en wat is je leeftijd?Als je voltijds overdag werkt (ik ga 3/5 werken) en een opleiding volgt in afstandsonderwijs, dan ben je geen jobstudent maar werkstudent toch? Ik ben zelf een beetje aan het twijfelen.
Ik ben afgestudeerd en ik ga een bijkomende opleiding volgen in afstandsonderwijs (ik zal +- 30 sp opnemen voor dit jaar). Maar ik had gelezen dat je nog tot 30 september als jobstudent kunt werken.
Iemand die hierover meer weet? Ik heb de bevoegde instanties (RSZ, ...) gecontacteerd maar kon geen antwoord op mijn vraag krijgen...