Voor Gent kiest voor N-VA in plaats van Groen

Het partijbestuur of bv. voorzitter Rousseau hebben geen realistische blik?
Gedeeltelijk andere doelstellingen?
En ze slagen er zelfs niet in om hun invloed bij of vertrouwen van hun eigen leden goed in te schatten. Dus daar stel ik me dan toch vragen bij.

Maar inderdaad, gezien ik er vanuit ga dat het allemaal rationele actoren zijn, vraag ik me af welke informatie wij missen.

Vooruit en Vld kunnen hier toch niet meer uit elkaar.
Ze kunnen niet als 2 afzonderlijke fracties blijkbaar, en maar goed ook... wat een kiezersbedrog is zoiets ook, eerst samen spannen en als het dan niet uit komt: oeps, toch maar niet.

Maar zelfs dan nog is er niks dat de verkozenen van Vooruit tegenhoud om uit het kartel te stappen en de komende 6 jaar als onafhankelijke te zetelen vermoed ik. Dan kan je nog Groen-onafhankelijken-CD&V doen.

Of PvdA ipv CD&V als de sossen zich écht belachelijk willen laten maken. :lol:

Maar zelfs dan nog is er niks dat de verkozenen van Vooruit tegenhoud om uit het kartel te stappen en de komende 6 jaar als onafhankelijke te zetelen vermoed ik. Dan kan je nog Groen-onafhankelijken-CD&V doen.

Ah juist, Groen, Vooruit (onafhankelijken) en CD&V is nog een optie, had ik nog niet aan gedacht. Dan hoop ik dat CD&V wel serieus wat toegevingen afdwingt. Maar goed zo ver zijn we nog helemaal niet.

Groen wordt helemaal niet gehaald. Ze staan sterker en groter dan ooit. Het gaat hem puur om macht van MDC.
Door de bevolking sure, de vraag is waarom er niemand nog mee wilt samenwerken van de andere partijen.

Laatst bewerkt:
Nochtans is het het rechtse blok dat per se nog een dure megaparking wilt gaan bouwen aan het zuid met geld dat er niet is. Dan vind ik precies dat groen dichter bij de realiteit staat door te zeggen dat ze dat niet willen.

Gent is een prachtige stad, er is geen enkele andere plek in België waar mensen 7 dagen op rij op deze manier op straat zouden komen om deze aanfluiting van de politiek te komen aanvechten. Chapeau, Gentenaars.

Ik vond de vertoning de eerste dagen eerder triestig, te negatief, grimmig en on-Gents.

Maar de betogingen dit weekend, die zelfs nog voor de stemming in een spontaan feestje uitmondden, ja dát is Gent. Inderdaad heel mooi om te zien en ik ben zeer blij dat het 'eiland Gent' toch weer enigszins bevestigd wordt :support: En ja, 3000-4000 man is véél, ook op een bevolking van 270k. Laat de kritiek van buitenaf op onze 'marginale linkse woke stad' maar komen, zal er niet in het minste wakker van liggen.
Zou jullie reactie dezelfde geweest zijn moesten er evenveel NVA stemmers geprotesteerd hebben en de leden gisteren een samenwerking met pakweg groen of vooruit hebben tegengestemd?

Zeker zaken als (bij de eerste die ik quote dan) een aanfluiting van de politiek lijkt me ronduit fout, er was wat mij betreft op zeer democratische wijze een coalitie gevormd.

Ook het 'eiland Gent' (de tweede poster nu) stel ik mij serieuze vragen over. Je goed recht dat je dat eiland wil behouden maar als het stemgedrag van de Gentenaar ervoor zorgt dat dit eiland verandert, zou ik zeggen jammer maar helaas en binnen zes jaar misschien beter. 3000-4000 man is iets maar je zal er in NVA/Open VLD en waarschijnlijk zelfs in de "Flinkse" kant van de Vooruit stemmers ook echt wel zoveel vinden die nu zouden kunnen gaan protesteren tegen de afkeuring van N-VA in het Gentse stadsbestuur.

PS: Ik ben me er van bewust dat ik waarschijnlijk iets gelijkaardigs doe als jullie beiden maar dan in de omgekeerde richting.

Wat een farce zeg, inhoudelijk akkoord zijn met het bestuursakkoord maar tegenstemmen puur op de coalitiepartners.

En dan verschieten dat de mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek.

Als je de verkiezingen in 2018 wint met meeste voorkeurstemmen en de grootste partij, is het helemaal niet vreemd om de sjerp te claimen.
En het is slechts zeldzaam dat een ex-burgemeester schepen wordt als de nieuwe burgemeester uit een concurrerende partij komt.

'Klein, egoïstisch, manipulatief' lijken mij dan ook emotionele en totaal misplaatste hyperbolen.
Zeldzaam, maar het kan. Enkel en alleen als je bereid bent om je ego opzij te zetten te kiezen voor het grotere geheel. Dat is iets wat ik graag zie bij een politicus en al zeker bij een burgemeester. Helaas niet bij MDC.
Hebben we het bovendien al gehad op welke manier hij zijn schepen van mobiliteit onder de bus gegooid heeft gedurende de hele campagne? Zijn eigen beleid afvallen om de andere partij zwart te maken? Ik heb daar drie woorden voor die heel goed bij zulk gedrag passen: klein, egoïstisch en manipulatief.

Een kopstuk van Vooruit op Radio 1: we hadden een bestuursakkoord maar besturen met NVA was een brug te ver. Ook omdat dagen lang mensen buiten hebben betoogd heeft de progressieve bevolking van Gent een duidelijk bericht gestuurd.

Niet willen besturen puur op partij en omdat wat hippies kaarsjes aansteken aan het gemeentehuis.

Politiek op zijn top.

Nochtans is het het rechtse blok dat per se nog een dure megaparking wilt gaan bouwen aan het zuid met geld dat er niet is. Dan vind ik precies dat groen dichter bij de realiteit staat door te zeggen dat ze dat niet willen.
De schuldenberg is verdubbeld in de laatste legislatuur. Groen heeft nu wel het recht verloren om dat argument aan te halen.

Ik ken wel een beetje van de Gentse middeleeuwse geschiedenis en dit gebeuren past wel binnen de politiek-culturele traditie als rebelse stad. Vooral de passionele vrijage tussen Vooruit en N-VA elders ten lande op diverse niveau's contrasteert dan toch wel fel met de lokale realiteit in Gent.

Ik vond de vertoning de eerste dagen eerder triestig, te negatief, grimmig en on-Gents.

Maar de betogingen dit weekend, die zelfs nog voor de stemming in een spontaan feestje uitmondden, ja dát is Gent. Inderdaad heel mooi om te zien en ik ben zeer blij dat het 'eiland Gent' toch weer enigszins bevestigd wordt

Heb ook een beetje hetzelfde gevoel. Ik associeer progressief allesbehalve met rebels vandaag, en onder andere die open brief van het brede middenveld deed mij wel met mijn ogen rollen. Maar dit weekend had wel een typisch Gents kantje.

Zeldzaam, maar het kan. Enkel en alleen als je bereid bent om je ego opzij te zetten te kiezen voor het grotere geheel. Dat is iets wat ik graag zie bij een politicus en al zeker bij een burgemeester. Helaas niet bij MDC.
Hebben we het bovendien al gehad op welke manier hij zijn schepen van mobiliteit onder de bus gegooid heeft gedurende de hele campagne? Zijn eigen beleid afvallen om de andere partij zwart te maken? Ik heb daar drie woorden voor die heel goed bij zulk gedrag passen: klein, egoïstisch en manipulatief.

Het is inderdaad niet betamelijk om uw eigen ploeg te bekritiseren. Maar volgens mij is er daar gewoon te veel misgelopen om nog een normale campagne te verwachten.

Dat het wat een gladde is daar kan wel inkomen maar ge kunt het hem moeilijk verwijten dat hij zonder schroom onderhandelt voor die positie. Ik zou er ook niet blij mee zijn dat Gent een weinig populair individu krijgt als burgemeester als resultaat van koehandel tussen partijen.

Een kopstuk van Vooruit op Radio 1: we hadden een bestuursakkoord maar besturen met NVA was een brug te ver. Ook omdat dagen lang mensen buiten hebben betoogd heeft de progressieve bevolking van Gent een duidelijk bericht gestuurd.

Niet willen besturen puur op partij en omdat wat hippies kaarsjes aansteken aan het gemeentehuis.

Politiek op zijn top.
Je moet weten, dat die peutertuin in Gent, al jaren weigert om nog maar beleefd het hand te schudden of NVa te begroeten. Zo'n sterke afkeer is er daar voor NVA. (En dan spreek ik ook over de partij van MDC eh die weigert handjes te schudden.) Nu plots kunnen ze regeren? Het is zeer duidelijk een afrekening van MDC die plots alles doet om Groen buiten te krijgen.

Ik post even de speech van ico Maly. Niet-Gentenaars, een aanrader. Ik was erbij diz "Trumpiaanse🙄" maandag. Ik kan u garanderen, het was niet zoals de media liet uitschijnen.
Ivo Maly:

Trots. Als er een woord is dat beschrijft hoe we kunnen terugkijken op de voorbije week dan is het dat wel. Trots om deel geweest te zijn van die beweging die toont hoe een representatieve democratie kan werken. Trots om verschillende malen deel te mogen zijn van die hartverwarmende massa. En trots om die te hebben mogen toespreken. Trots op de vele Gentenaars die hier een week voor georganiseerd en gemobiliseerd hebben (dank aan Ludo De Brabander, Dominique Willaert, Geertje Franssen, An De Bisschop, en de vele vele anderen). En vooral ook trots op de vele mandatarissen en leden van Vooruit die de moed verzameld hebben om tegen dat akkoord met N-VA te stemmen. Verzet werkt. Laten we nu hopen dat Groen en Voor Gent ook de moed verzamelen om hun ego’s en allerhande machtspelletjes thuis laten en het belang van Gent vooropstellen.

Voor wat het waard is, mijn haastig bijeengetikte speech van zaterdag:

Beste Gentenaars,

Ik weet niet of jullie nog de kranten lezen en het nieuws erop naslaan. Maar wie dat deed heeft geleerd dat wij hier op vele wijzen geframed worden. In het begin van de week waren we radicaal links en Groen supporters. Boe roepen werd geframed alsof er een prerevolutionaire sfeer heerste in Gent. Alsof de guillotine klaar stond. Tegen het einde van de week waren we conservatieven die de nieuwe wind in Gent geen kans gaven. Erger nog we zouden gevaarlijke ‘Gentse nationalisten zijn’.

Terzelfdertijd werden we ook verweten snobs te zijn. De mensen die voor gelijke rechten strijden, tegen discriminatie, voor herverdeling en een sterk middenveld zijn snobs. Degenen die in de regel maatregelen bepleiten die de rijken te goede komen zijn dat dan niet. Maar misschien nog het ergst van allemaal was de suggestie dat we antidemocraten zouden zijn. We werden bijna op hetzelfde niveau geplaatst als de Trump aanhangers die het Capitool bestormden.

De framing in de talkshows en het nieuws geeft een sensationale draai aan dit protest. Gevaar, niet-democratisch, snobisme, Gents nationalisme. Alles wordt uit de kast gehaald om het verzet tegen een coalitie met N-VA te abnormaliseren, en een coalitie met N-VA te normaliseren.

Het is opmerkelijk hoe in de media het idee gestalte wordt gegeven dat het onlogisch is dat we onze stem laten horen tegen een coalitie met N-VA. Het is opmerkelijk vast te stellen dat dit protest niet ‘de stem van het volk’ is volgens de mediacommentatoren. Het is opmerkelijk vast te stellen dat er volgens die commentatoren hier geen sprake is van een ‘linkse grondstroom’. Nochtans allemaal heel gangbare termen in de Vlaamse journalistiek als het over rechts gaat.

Het is nog opmerkelijker dat men absoluut niet wil inzien wat ons probleem is met die coalitie.
Uiteraard begrijpen we dat Voor Gent een coalitie kan aangaan met N-VA. Uiteraard beseffen we dat de verkiezingen niet gestolen worden. We zijn democraten en beseffen dat die coalitie een meerderheid heeft. Het echter net omdat we beseffen dat die coalitie een mogelijkheid is, dat we hier verzamelen. Het is immers niet omdat het een mogelijkheid is, dat we het een goed idee moeten vinden. En het betekent al helemaal niet dat we die onvrede niet mogen uit op een democratische manier. Beseffen dat een coalitie gevormd kan worden betekent niet dat we de progressieve partijen niet tot de orde mogen en kunnen roepen. Dat we geen druk mogen uitoefenen op die partijen. Ook dat is immers democratie.

Een democratie betekent niet dat eenmaal je gestemd hebt, dat je zwijgplicht hebt. Net dat willen ze ons doen geloven. In de laatste 30 jaar zien we dat rechts, met N-VA en Bart De Wever op kop, de idee van democratie heeft gekaapt. Democratie zo zouden we moeten geloven is beperkt tot verkiezingen. Daarna is het aan de politieke partijen. Zij hebben dan het ‘primaat van de politiek.’ Democratie wordt zo verengt tot de stem van De Wever of de stem van de beroepspolitici. Degenen die de meerderheid kunnen vormen zouden dan de stem van het volk vertegenwoordigen. De anderen zijn dan illegitieme stemmen. Wel beste mensen, dat is geen democratie. Dat is een dictatuur van de meerderheid.

Laat het nu net De Wever’s concept van democratie zijn dat in de laatste week gebruikt werd om onze acties te framen als illegitiem. Wel, tijd om nog eens te benadrukken dat wij als burgers het recht hebben om onze bezorgdheid uit te drukken. Wij als burgers het recht hebben om de partijen te vragen om te kiezen voor een progressieve coalitie. Wij als burgers mogen oproepen om alle egotripperij en politique politicienne te overstijgen en te opteren voor een echt progressief project. De vorige coalitie had 65,7 procent van de stemmen. Me dunkt dat die coalitie de steun van de bevolking heeft!

Wat is ons hier bindt is niet dat we pro-Groen of Pro-Voor Gent zijn, of dat we tegen een van deze partijen zouden zijn. En we zijn al helemaal geen snobs! Wat is ons bindt is een strijd voor een inclusief Gent, een progressief Gent, een Gent dat denkt aan de toekomst. Het is net daarom dat we oproepen tegen een coalitie met N-VA. Niet omdat een coalitie met N-VA democratisch niet legitiem zou zijn, maar omdat het een niet-progressief project voorstaat. Omdat het een ander politiek model introduceert in onze stad.

Progressief en inclusief, daar zou iedereen voor zijn. Sommige commentatoren noemden dat zelfs loze woorden. Ik durf dat ten stelligste te betwijfelen. Kijken we naar hoe N-VA in de laatste 2 decennia Vlaanderen vorm gegeven heeft, dan zien we dat dit gepaard ging met een enorme neoliberale en nationalistische golf.

We zagen
1. een stijging van de kloof tussen rijk en arm
2. besparingen op het middenveld en vooral een aanval op het kritisch middenveld. Die ‘woke’ organisaties zouden geen steun meer moeten krijgen. Enkel nog Vlaamse cultuur reproducerende middenveldorganisaties zijn welkom. Dat men hier een van de pijlers van de democratie wegslaat. Dat zijn we niet vergeten.
3. En we zijn ook niet vergeten hoe N-VA een andere pijler van de democratie aanvalt: de rechtstaat.
a. Herinner nog hun campagne tegen de ‘wereldvreemde rechters’ omdat rechters oordelen dat ook vluchtelingen mensenrechten hebben en dus steun verdienen.
b. We zijn ook niet vergeten hoe ze in hun verkiezingsprogramma van 2024 vooropstellen om artikel 23 van de grondwet op te heffen. Net dat artikel dat onze sociale rechten verankert.
c. We zijn al helemaal hun strijd tegen praktijktesten niet vergeten

Dat alles belooft in Gent niet anders te zijn. N-VA Gent is niet het progressief broertje of zusje van die Vlaamse N-VA. N-VA Gent brengt dat neoliberale en nationalistisch discours naar Gent.
Het is daarom misschien interessant op te lijsten, waarom we denken dat een coalitie met N-VA geen goed idee is. Ten eerste. Je kan er gif op innemen dat besparingen op het gemeenteapparaat en de scholen aan de orde zal zijn. De ‘begroting in evenwicht’ betekent in de praktijk een aanval op de samenleving. Op al die diensten die van Gent een warme samenleving maken ondanks alle armoede en ongelijkheid.

En ook haar nationalistische pleidooi voor een dominante Vlaamse leidcultuur zal dat stadsweefsel verder verscheuren. Die leidcultuur uit zich niet alleen in haar eis dat 11 juli een groot volksfeest wordt. In naam van die leidcultuur wil ze de afschaffing van wat ze de Gentse diversiteitscultus noemt. Dat houdt in

a. de afschaffing van het doelgroepen beleid, de afschaffing van de ondersteuning van VZW’s en belangenorganisaties die opkomen voor minderheden.
b. De afschaffing van de tolk-en vertaalservice, die al meer dan 2 decennia bijdraagt aan het realiseren van grondrechten, zorgt dat mensen degelijke hulpverlening krijgen, en goede gezondheidszorg.
c. Sociale rechten worden, als het van N-VA Gent afhangt, voorwaardelijk gemaakt aan de eis om Nederlands te leren.
d. N-VA eist de afbouw van opvangplaatsen voor asielzoekers. De partij wil dus dat Gent stopt met een gastvrije stad te zijn die migratie vanuit een humanistisch perspectief behandelt.
e. De partij wil de praktijktesten afschaffen en in het onderwijs is volgens N-VA cultuursensitiviteit niet aan de orde en de hoofddoek heeft geen plaats in het onderwijs en aan het loket.

Kortom, het model van N-VA is dat van de monocultuur, waar eenieder die niet past in het Vlaamse culturele keurslijf een tweederangsburger wordt. En net die monoculturaliteit wil men realiseren in een stad die gekenmerkt door superdiversiteit. Dat is een recept voor polariseren en ongelijkheid. Dat nationalisme wordt bovendien gekoppeld aan een repressief beleid gekenmerkt door meer camera’s en blauw op straat.

Hoeft het te verbazen dat progressieven hier geen fan van zijn? Hoeft het te verbazen dat wij onze stem verheffen? Ik dacht het niet. Wat verbaast is dat Voor Gent overweegt hier een coalitie mee te maken. Wat verbaast is dat Voor Gent dit voorstelt als een mogelijke partner in een progressief project. Wat verbaast is dat Voor Gent hier makkelijker een akkoord mee kan maken dan met Groen.

We roepen daarom zowel Voor Gent als Groen op om terug aan de tafel te gaan zitten en de plooien glad te strijken. Voor een leefbaar, inclusief, humanistisch en progressief Gent!

Laatst bewerkt door een moderator:
Belgische politiek next level:
  • we houden verkiezingen
  • die leiden tot een resultaat
  • een akkoord wordt gesloten, op basis van dat resultaat
  • een fractie van de kiezers van de verkiezingen heeft absolute macht om het akkoord op te blazen
best cynische interpretatie van democratie.

Wordt dat de nieuwe trend de komende jaren, gaan we dan constant verkiezingen organiseren of hoe gaat het dan verder?

Laatst bewerkt:
Je moet weten, dat die peutertuin in Gent, al jaren weigert om nog maar beleefd het hand te schudden of NVa te begroeten. Zo'n sterke afkeer is er daar voor NVA. (En dan spreek ik ook over de partij van MDC eh die weigert handjes te schudden.) Nu plots kunnen ze regeren? Het is zeer duidelijk een afrekening van MDC die plots alles doet om Groen buiten te krijgen.
Hier gelooft toch niemand een woord van :rolleyes:

Ik snap de afwijzing van het akkoord wel.
Als Vooruit stemmer hoop je op een links beleid, wat je kan doen met Groen.
Puur ideologisch gezien ga ik er ook van uit dat de partijtop landelijk veel liever overal zou regeren met Groen. Alleen is Groen overal zo'n kleine partij geworden dat, dat gewoon niet mogelijk is. Gent is de uitzondering. Rousseau kan niet vragen om het akkoord af te keuren. Dat is de coalitie-partner overal elders gewoon tegen de borst stoten.

"Dan moesten ze maar op Groen gestemd hebben", gaat uiteraard niet op. Iedereen die een stem uitbrengt voor een partij heeft een voorkeur voor andere partijen waarmee in zee was gegaan. Als je dan je kans krijgt om je stem uit te brengen versta ik het dat je het akkoord afkeurt. Zeker als de weg dan open ligt voor de voorkeurspartner. Ik denk dat velen hier het ook niet zouden apprecieren indien hun partij ineens in zee zou gaan met het Vlaams Belang.

Ik vermoed ook dat een bestuursakkoord ook nog redelijk wat ruimte voor interpretatie toe laat, en in die zes jaar komen er dan ook zaken naar boven die niet voorzien waren. Als je dan de partij die ideologisch niet overeenkomt met je gedachtengoed kan wegstemmen, sure...

Persoonlijk vind ik het ook heel dom om zo'n bestuursakkoord nog eens voor te leggen aan de leden.

Waarom wordt groen zo gehaat in Gent? (Volg de Gentse politiek niet maar ben nieuwsgierig)
Je bedoelt "Waarom wordt NV-A zo gehaat in Gent?" :p

De strategie van Vooruit leek mij vrij simpel. Omdat Vooruit niet meer de grootse linkse partij is in Gent, proberen ze Groen te bestrijden. Groen is groter geworden na een termijn in het stadsbestuur en heeft drie mensen die meer scoren dan de best scorende Vooruit.

Dus denkt Vooruit: Als wij de enige linkse partij in het stadsbestuur zijn, dan worden wij weer de standaard op links en stoppen we Groen op termijn.

Daarnaast moet Vooruit voor zorgen dat er geen Fouad-partijen op termijn opduiken ( links multicultureel maar verslaafd aan auto's :p.). Want die gaan vissen in hun vijver

Maar hun strategie had twee enorme zwakke punten.
1) Zwakke leiding bij Vooruit Gent. Je hebt een gezicht nodig om dit te verkopen en die is er niet. Met Freya en Coddens kan je geen oorlog winnen. Ik denk niet eens dat Freya zelfs betrokken werd.

2) Onderschatting hoe anti-NVA iedereen is in centrum Gent en de schrik dat NV-A een blijvende feature wordt in het stadsbestuur.

---

Op dit forum is Groen gehaat omdat hier het doelpubliek totaal niet Groen is. (Welvarende blanke Vlaming met bedrijfswagen die in "suburbs" woont.)
En er is toch wel heel wat "cringe" bij Groen :p. Millenials en boomers zijn te oud geworden daarvoor.

Laatst bewerkt:
Door de bevolking sure, de vraag is waarom er niemand nog mee wilt samenwerken van de andere partijen.
Ik zou denken omdat veel van de veranderingen die gebeuren in Gent waar mensen van houden dingen zijn waar mensen voor aan Groen denken (doorgaand verkeer weren uit woonwijken, meer infrastructuur voor fietsers, meer focus op natuur), en dat het gewoon een machtspelletje is. Iedereen weet dat als ze met Groen samengaan, Groen gewoon nog sterker wordt door de richting waarin Gent dan verder gaat.

Politiekers gonna politiek you know. Aan't einde van de rit denken ze aan hoeveel stemmen zij kunnen winnen, en niet wat de kiezer wilt.

Ik vind het ook wel indrukwekkend dat er zo'n heel verhaal gesponnen kan worden over hoe onmogelijk bepaalde partijen zijn etc... zonder dat wij als gewone mens daar enig objectief idee van kunnen hebben. Klinkt voor mij gewoon als makkelijk politiek spelleke, is er een partij die u zwakker maakt en zichzelf sterker maakt als ge er mee samen werkt? Noem ze "onmogelijk om mee samen te werken", en zoek een coalitie waar ge denkt dat ge wel het middenpunt van alle aandacht kunt zijn voor potentiele stemmers...

Gent is een prachtige stad, er is geen enkele andere plek in België waar mensen 7 dagen op rij op deze manier op straat zouden komen om deze aanfluiting van de politiek te komen aanvechten. Chapeau, Gentenaars.

Wat is daar chapeau aan? Het moment om uw stem te laten horen was 13 oktober. Iedereen had toen een stem. Nu nog eens op straat komen is doen alsof uw stem gewichtiger zou zijn dan mensen die niet op straat komen. Quod non.

In dat opzicht is het ook weinig democratisch dat een handvol hardliners binnen een partij een bestuursakkoord kan afschieten dat gedragen wordt door het partijbestuur én door een democratische zetelverdeling na verkiezingen.

waar mensen 7 dagen op rij op deze manier op straat zouden komen om deze aanfluiting van de politiek te komen aanvechten.
Aanfluiting van de politiek?
Care to elaborate?

Hebben we het bovendien al gehad op welke manier hij zijn schepen van mobiliteit onder de bus gegooid heeft gedurende de hele campagne? Zijn eigen beleid afvallen om de andere partij zwart te maken?
Tijdens de termijn moet je loyaal zijn, maar bij verkiezingen kan je kritiek hebben op beleid waar je zelf niet mee akkoord was.
Die schepen was van een andere partij met een andere visie op mobiliteit.
Lijkt mij volstrekt normaal dat je uw eigen visie naar voor brengt bij verkiezingen, want de coalitie en dus beleidsaccenten kunnen veranderen.

Dat gebeurt overal, ook federaal.

Ik heb daar drie woorden voor die heel goed bij zulk gedrag passen: klein, egoïstisch en manipulatief.
Irrelevante en puur emotionele woorden want uw argumentatie ondersteunt die beschrijving helemaal niet.

Terug
Bovenaan