Waar ben jij nostalgisch naar?

Idem, vroeg uit mijn bed ieder weekend om naar Club Dorothée te kijken.
Boeide niet dat ik het niet verstond. :)

Les chevaliers du zodiaque, Goldorak, Le tour du monde en 80 jours, Ulysse, Cobra etc

Ik krijg nu om een of andere reden (wellicht omdat ik er ook altijd effen blijf op 'plakken') posts van een of andere nostalgie-groep op Facebook. En wat ik toch echt wel wat nostalgisch naar ben is een hifi-keten en de hele muziekbeleving daarrond. Naar een muziekwinkel gaan voor de nieuwste CDs, of gewoon wat snuisteren voor oudere zaken, en dan thuis de acties om dat ook op te leggen en aandachtig te beluisteren. Wellicht daardoor ook dat vinyl een revival gekend heeft.

Vandaag De voorbije 10 jaar is muziek toch echt wel een wegwerpproduct geworden met al die Spotify's van deze tijd. En ergens is dat wel zonde. Ik heb overigens zelf wel nog al mijn CDs (1000+) maar die zijn allemaal naar FLAC+MP3 geript en liggen in dozen op zolder. Soms koop ik nog wel eens een CD, maar als het er 10 op een jaar zijn, is het veel.

Verklaar me overigens zot, maar waar ik nu recent weer mee begonnen ben is Blu-rays. Alleen in occasie want nieuw zijn die veel te duur en in FNAC, MediaMarkt, enz... zijn die ook al zo goed als verdwenen. Paar weken terug zelfs nog een goeie speler gekocht voor meer dan €300, gewoon omdat afspelen op een PS5 toch ook niet jedat was. Moet wel zeggen dat we ook een 1500+ DVD-collectie hebben die wél nog uitgestald staat in onze home-cinema en ik nu mondjesmaat plan van te upgraden naar Blu-ray. 4K Blu-rays zou natuurlijk nog beter zijn, maar die blijven nog altijd waanzinnig overpriced.

Idem, vroeg uit mijn bed ieder weekend om naar Club Dorothée te kijken.
Boeide niet dat ik het niet verstond. :)

Les chevaliers du zodiaque, Goldorak, Le tour du monde en 80 jours, Ulysse, Cobra etc
Was Club Dorothée ook niet op bijvoorbeeld woensdagnamiddag? Volgens mij keek ik eerder dan.

Er waren ook nog flauwiteiten die op meisjes gericht waren zoals Jem en Juliette je t'aime.

Eigenlijk niet verantwoord om Ken Le Survivant uit te zenden, of was dat gecensureerd? Ik kan me nog scenes herinneren waarin hij zijn vingers in de torso van zijn tegenstander ploft.

Eigenlijk niet verantwoord om Ken Le Survivant uit te zenden, of was dat gecensureerd? Ik kan me nog scenes herinneren waarin hij zijn vingers in de torso van zijn tegenstander ploft.
Aaah. Dat was de franse benaming.
Ik kon er niet meer opkomen. En gecensureerd? Niks van. Wij gen x’ers zijn geen janetten hé 😅

Was Club Dorothée ook niet op bijvoorbeeld woensdagnamiddag? Volgens mij keek ik eerder dan.
Ja klopt, het is zelfs alle dagen nog geweest. (Vooral in vakantie periodes).

Onder verschillende namen ook.
Maar ik keek enkel de zondagmorgen. Dat was dan van pakweg 8-11h.
En er was nog een periode dat het nog op een vroeger uur was, onder nog een andere naam, voor de allerkleinsten.

En is is zelfs een show geweest die ze enkel in de avond toonden tussen 21h00 en middernacht.
Dus eigenlijk voor 'volwassenen'... :biglaugh:
Link van die avond show hieronder.

Laatst bewerkt:
Daarnet een nostalgische flashback naar mijn eerste voetbalspel “Actua Soccer 2” die ik leerde kennen via een kameraad.

IMG_5478.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan