Waar ben jij nostalgisch naar?

Moet zowat m'n eerste Werchter evaring geweest zijn. Fuck, al bijna 25 jaar geleden.
En Mark Lanegan :'(

Over Werchter gesproken: mis wel de tijd dat je nog naar Rock Werchter kon gaan zonder ticket.
De auto ergens in de buurt parkeren, slapen onder de blote hemel in een wei, de hele dag feesten in cafés als De Blokhut en Oud Werchter, of in die biertent tegenover de ingang...we hadden net zoveel lol als de échte festivalgangers....

Ah de tijd dat je in Windows pc's nog de laatste seconden kon aftellen van de werkdag. Das ook al verdwenen, nu is t van suspense, wanneer zal het cijfertje veranderen...

Was vandaag naar gezelschapspellen aan het kijken in de winkel en vond alles maar saai.

Toen moest ik ineens aan een spel uit mijn jeugd (circa 1994-1995) denken.

Wie kent deze nog?

Bekijk bijlage 48736
Bekijk bijlage 48737
Dat wordt hier nog altijd gespeeld, nu door de nieuwe generatie (neefjes). Een van de weinige spellen die ze nog niet kapot hebben gekregen. Muizenval, het spel dat ze het leukste vonden, hebben ze het snelste vernield.

Het was even leerschool voor de jongens om nonkel ElGrande de diamanten uit hun rugzak met de afgod te zien los schudden, terwijl hun mannetje op de brug ondersteboven aan de brug bleef hangen. Die diamanten werden beneden dan handig door mij opgepikt en in de kano gegooid.

Instellingen => Tijd en taal => Datum en tijd => Menu "Tijd en datum weergeven in het systeemvak" en daaronder kan je vinkje "seconden weergeven" aanklikken. Windows geeft dan wel een melding dat dit extra stroomverbruik veroorzaakt. :unsure:
:laugh: maar ondertussen wel overal copilot in forceren ...

De geur alleen al. 😍

IMG_8157.jpeg

Vroeger werd er bij ons op school een variant op panna gespeeld. Als je iemand de bal door de benen kon spelen, mocht je op die persoon stampen tot die een van de twee doelkaders kon aanraken. We hadden een voetbalkooi van ongeveer 15 lang met vrij hoge muren van gaasdraad, dus er zijn wel eens zware klappen gevallen, gelukkig zonder al te ernstige afloop.
Wij zeiden daar altijd sjaske of shaske tegen (de exacte spellingswijze heb ik nooit geweten en ik kan er ook online weinig over terugvinden).

Vroeger werd er bij ons op school een variant op panna gespeeld. Als je iemand de bal door de benen kon spelen, mocht je op die persoon stampen tot die een van de twee doelkaders kon aanraken. We hadden een voetbalkooi van ongeveer 15 lang met vrij hoge muren van gaasdraad, dus er zijn wel eens zware klappen gevallen, gelukkig zonder al te ernstige afloop.
Wij zeiden daar altijd sjaske of shaske tegen (de exacte spellingswijze heb ik nooit geweten en ik kan er ook online weinig over terugvinden).
Hier stonden er een aantal palen op de speelplaats. Als er door de beentjes werd gegaan werd die persoon daar bij beide benen aangetrokken en tegen de paal getrokken.

Laten we zeggen dat er een aantal jongens ongevraagd kinderloos door het leven gaan.

Hier stonden er een aantal palen op de speelplaats. Als er door de beentjes werd gegaan werd die persoon daar bij beide benen aangetrokken en tegen de paal getrokken.

Laten we zeggen dat er een aantal jongens ongevraagd kinderloos door het leven gaan.
kids-can-be-so-cruel-v0-kmd-BFvc1MQJmA14tH3plpY_qsF-4B9F24n5-ioOfJw.jpg

Terug
Bovenaan