Muscleduck
Well-known member
Da's echt al héél lang zo, toch? Ik herinner me nog dat ik in de Fnac stond en daar een verkoper een laptop aan de naïeve ouders van een student probeerde te verpatsen. Als je hoorde wat daar uit kwam... yikes.Goh niet persé alleen voor misnoegde klanten. In mijn situaties wou ik gewoon wat info te weten komen. Maar ik vind het geen geruststellende gedachte dat zo'n dienst geen clue heeft waar ik het over heb.
Vorig jaar ook nog in een winkel voorgehad. Ik ging eens horen naar verschil tussen vinyl en laminaat (en ik doelde dan op materiaalverschillen, in welke situaties zou het ene beter zijn dan het andere). Antwoord van de verkoper "er zijn andere kleuren in". Dan heb je echt geen zin om veel geld uit te geven om in zo'n winkel materiaal te kopen. Dat kan ik op de website ook zien. Ik wou gewoon advies van iemand die er iets van afkent. Maar dat bestaat blijkbaar niet meer in winkels en op klantendiensten.
Merelbeke volgt die tendens helaas ook. Vroeger had je 2 slagers in het dorp, de ene is al jaren toe. Paar jaar nadien ook de enige warme bakker die in pensioen ging. Nu hebben we er sinds een half jaar of zo terug ene.Discotheek Tropicana in Geraardsbergen wordt afgebroken en er komt een woonproject. Het is tekenend voor Vlaanderen hoe beetje bij beetje alle oorden van vertier en sociaal contact tegen de vlakte gaan om er (vaak) zielloze appartementsblokken te zetten waardoor wijken, gehuchten dorpen en steden volledig uitsterven. Hier in de streek kan ik de handelszaken, café's, frituren, restaurants, discotheken en noem maar op niet meer bijhouden die de afgelopen twintig jaar zijn verbouwd of afgebroken. Straten waar je vroeger meerdere bakkers, slager, kruidenier, krantenwinkel, café's etc had. Straten die bruisten van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en waar je jaarlijks braderieën had die massa's volk lokten zijn nu compleet verlaten en afhankelijk van de buurt zelfs op het verloederde af. Een slager waar ze amper twintig jaar geleden nog tot buiten stonden aan te schuiven is nu een triestig woonhuis geworden met drie bellen aan de voordeur.
Ondertussen hebben we wel 3 apothekers op ca anderhalve kilometer van elkaar en is er ALWEER een barbier geopend, die zit op 200 meter van de dichtstbijzijnde, en nog eens 200 meter verder is er nog ene.
.
Tijdens de (ongeveer) eerste helft van mijn tienerjaren hield ik mij bezig met Märklin H0 treinen (schaal 1:87), al had ik daar niet overdreven veel plaats voor en moest ik het doen met een tafel van ongeveer 120x250cm... Was ook pokkeduur allemaal, dus ik had maar 1 treinset, wat extra sporen, 2 aanstuurbare seinpalen en 6 aanstuurbare wissels. Ondertussen, bijna 3 decennia later, zitten we hier in ons huis met een (sinds vorige maand) afgewerkte kelder en hebben we plaats zat voor zo een modelspoorbaan... maar dan krijg ik diezelfde rolleyes van mijn vriendin als ik daarover begin... 
Ik had vroeger ook wel wat vliegtuigjes van Revell, maar ik was daar echt slecht in om die dingen in elkaar te plakken. Moest ik ooit echt tijd te veel hebben (en geld), dan wil ik me nog wel eens bezig houden met het maken van een (kleine) Z scale modelspoorbaan (1:220) aangestuurd door Raspberry Pi.