wasmachine (2 personen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
We hebben een nieuwe wasmachine nodig.

geen idee waar we op moeten letten? voor lader ,boven lader zijn precies de enige 2 categorieën hierin,
en dan natuurlijk de zuinighied.

welke merken zijn betrouwbaar? samsung zie ik veel keuze....
deze bv?
thx

Samsung (hebben we nu), Bosch, Siemens en Miele... Zijn allen goed. Stem het toegestaan gewicht van je trommel af op het gewicht van je droger en kijk of je ingebouwde dosering wil van wasmiddel op basis van wasgewicht (vind ik maar niets). Dan is er nog wat verschil in energiezuinigheid. Hoe meer plusjes achter de A hoe beter qua stroom én waterverbruik bij wasmachines. Die heel zuinige programma's qua water zijn soms wel niet ideaal om sterk vervuilde was goed proper te krijgen.

Er bestaan ook combi' was / drogen, dat is mogelijk voldoende voor een 2p gezin. Eco score is bij drogers veel belangrijker dan bij wasmachines omdat die veel meer verbruiken. Je hebt ook machines die warm water kunnen nemen van de kraan en daardoor ook zuiniger (kunnen) zijn dan de standaardversies met een eigen element vb in combinatie met een zonneboiler.

Dan zijn er nog gimmicks zoals app controle, getinte ruit, RGB verlichting in de trommel... Soms kan je wat besparen door een plastieken deur i.p.v. een glazen te nemen en een motor met koolborstels in plaats van de nieuwere generatie zonder dat (bij samsung zijn dat die digital inverter modellen geloof ik)... Die zouden in theorie langer onderhoudsvrij moeten meegaan.

ok thanks!

ik heb me altijd laten wijsmaken dat een combo droger /wasmachine niet goed zou zijn. maar dit is misschien een achterhaalde fabel.

wij hebben een zonneboiler ja. moet ik deze daar dan op aansluiten, of gebeurt het opwarmen van het water automatisch via de zonneboiler? (sorry voor de noob vraag).

Als ge het geld eraan wil geven: Miele is echt immer besser.
Tante van mijn vrienden doet r&d bij P&G voor was producten en die testen altijd diverse merken toestellen, mieles draaien vrolijk verder als de rest al lang kapot is. Voor droogkasten is het minder verschil, maar ik merk toch dat onze Miele warmtepompdroger merkbaar sneller en droger resultaat geeft dan de LG van mijn schoonzus en de bosch van mijn schoonouders.

tis wel een serieuze investering want onder de 1000€ moet ge niet gaan kijken bij Miele

Als je een wasmachine met warm water toevoer hebt, moet je een leiding hebben tot op de plek waar die machine staat natuurlijk, en eentje met een kraan waar zo'n wasmachinekoppeling op past. Dat is dan zoals bij een bad. Je vult dat met warm water, omdat dat sneller en goedkoper is dan een bad met koud water vullen en er dan met een dompel-element in zitten roeren tot het warm genoeg is...

Werkt net hetzelfde.

De link in je initiële post is voor een 8kg machine. Dat lijkt mij groot en mogelijk minder optimaal voor 2 personen, hoewel natuurlijk afhankelijk van hoeveel sorteer fracties jullie gebruiken en hoeveel kleding jullie vuil maken :)

De link in je initiële post is voor een 8kg machine. Dat lijkt mij groot en mogelijk minder optimaal voor 2 personen, hoewel natuurlijk afhankelijk van hoeveel sorteer fracties jullie gebruiken en hoeveel kleding jullie vuil maken :)
ja dan iets langer wachten hé om de wasmachine aan te steken, tot hij vol kan hé....

en @demon326 ja dat ziet er zeker niet hoopgevend uit die berichten van samsung,
zeker omdat die vrij recent zijn .....

damn nogtans qua tv computer en gsm dingen vind ik samsung echt top, maar ja... blijkbaar kunnen ze niet in alles goed zijn
moet wel zeggen het gaat over de "ecobubble" versie van 2017 ofzo, ik vind die toch nergens meer terug op mediamarkt en electrodepot.... misschien was dit een slechte serie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij hebben sinds een paar maanden een Whirlpool van 9kg en zijn er heel content van, was €20 duurder dan die van 7 of 8kg, dus was een no-brainer.

Wij zijn met 3 man, dus een grotere wasmachine is wel beter. Is ook gemakkelijk voor donsdekens te wassen omdat dat een grotere trommel heeft.

Heeft ook een 6th sense beladingssensor, Steam Refresh en FreshCare+ (waardoor je was tot 6u in je wasmachine kan blijven zonder dat dat begint te stinken).

Voor die prijs dat we betaald hebben is dat zeker wel een goed toestel. Plus was gratis geleverd en geïnstalleerd door CoolBlue.

De hersteller die bij ons is langs geweest raad ook Samsung af. Niet om de kwaliteit maar omdat wisselstukken altijd vanuit het buitenland moeten komen dus duurt het veel langer als een herstelling moet gebeuren. Miele is sowieso top maar duur, wij hebben een Bosch en die zijn prijs/kwaliteit gewoon goed.

Thx

Heb idd ook al gezien op Google shopping dat ik Bosch en whirlpool machines vind rond zelfde prijsklasse als die Samsung nl 400 euro..

Denk dat ik dus eerder voor zulke zal gaan... Whirlpool ook zeer bekend toch voor wasmachines.

Siemens & Bosch is hetzelfde huis btw, daar kunt ge zonder zorgen tussen wisselen.
Whirlpool is kwalitatief toch echt een trapje lager

Sluiten jullie wasmachine aan op regenwater? Volgens installateur zou dit stinken... Kan toch niet je hebt toch je wasproduct?

Bij ons aangesloten op regenwater. Merk je niks van. Voorwaarde is wel dat er voldoende filtering is voor afname van water. Dus afhankelijk van het aantal filters van je regenwaterpomp, des te meer/minder zal je iets merken qua geur :)

Tot dat je lakens of een dekbed wilt wassen.

Bij ons aangesloten op regenwater. Merk je niks van. Voorwaarde is wel dat er voldoende filtering is voor afname van water. Dus afhankelijk van het aantal filters van je regenwaterpomp, des te meer/minder zal je iets merken qua geur :)
Die kerel installateur zei dat de wasmachine filters verstoppen van regenwater... Zou dit zever zijn?

Toen ik zei ja maar van leidingwater heb je Dan kalk aanslag, zei hij neenee das verleden tijd...

Als ge met regenwater wilt wassen, Miele heeft er met “allwater”
Een derde aansluiting met aparte filtering voor regenwater.
Ons wasmachine is er alleszins niet op aangesloten, enkel de wc’s en de tuinkraan.

Grootmoeder wast al decennia met regenwater.

Enigste filter die er tussen zit is zo'n nylonsok over de aanzuig. Dus zal wel meevallen :p. Je moet er gewoon niet van drinken. En als je die leiding regelmatig gebruikt, zodanig dat het water niet stil staat voor langere tijd scheelt daar niets aan hoor.

Die kerel installateur zei dat de wasmachine filters verstoppen van regenwater... Zou dit zever zijn?

Toen ik zei ja maar van leidingwater heb je Dan kalk aanslag, zei hij neenee das verleden tijd...
Goh ja, again, afhankelijk van de mate van filtering mss wel. Maar bon, denk dat ons wasmachine 15j oud is ofzo. En hebben deze filter op onze regenwaterpomp: https://www.solyd.be/nl/honeywell-f...3a5nbvLip-Iw4X2s906vQ1yZSSPoardhoCuq0QAvD_BwE

We merken daar echt niks van, en die wasmachine ook niet heb ik de indruk 😁

Terug
Bovenaan