Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Santander Consumer Bank, rekening Vision+ = 2,85% (1,05 + 1,80)ING doet ook een actie om vroegtijdig op een mailinglijst te staan, zodat je à la minute een voorstel krijgt in september.
Momenteel staat een deel bij MeDirect (eerste 25k aan 2.8% netto). De rest bij Keytrade aan 2.55 zoals hier al eerder vermeld. Heb niet meegedaan aan die staatsbon omdat ik er van uit ging dat de banken straffer uit de hoek gingen komen + ik ten allen tijde alsnog aan m'n centjes wil kunnen, als ik ergens een koopje zou kunnen doen fzo (wat niet gebeurd is intussentijd). Helaas valt het idd wat tegen bij de banken.
Het enige wat je nu terugvindt zijn idd die tak 21/23 verzekeringen, maar dan moet het 5 of 8 jaar vast staan ofzo, wat ik te weinig flexibel vind.
3 september.Voorstel ING is inderdaad al redelijk sterk, ook eens verder bekijken hoe het zit met die 0,2% want ik heb totaal geen rekening bij hun nu.
Enkel zou het mij wel verbazen als de andere banken niet met gelijkaardige tegenvoorstellen gaan komen.
Ze kunnen toch niet allemaal daar een pak onder blijven want anders gaat ING wel een dikke zaak doen.
Wanneer zou er eigenlijk meer nieuws zijn over de nieuwe staatsbon zelf?
Ik betwijfel of ze het bod van ING gaan evenaren hoor, dit van ING is echt wel boven de huidige marktcondities. KBC en BNP gaan imo niet zo ver willen gaan.Voorstel ING is inderdaad al redelijk sterk, ook eens verder bekijken hoe het zit met die 0,2% want ik heb totaal geen rekening bij hun nu.
Enkel zou het mij wel verbazen als de andere banken niet met gelijkaardige tegenvoorstellen gaan komen.
Maakt weinig uit, die rente zou onder de 2% netto uitkomen. Die zal alleszins niet het rendement van ING nu kunnen evenaren.Wanneer zou er eigenlijk meer nieuws zijn over de nieuwe staatsbon zelf?
0,3% Peanuts? Valt te zien op welk bedrag durf ik zeggen ...Ik heb mijn spaargeld (geld om nooit te gebruiken) nu bij Keytrade staan en de staatsbon die nu terugkomt zal daar vermoedelijk bijgaan.
2,55 of 2,85% is echt peamuts om over te gaan, zeker als je toch 30% RV moet betalen op alles meer dan 1020 euro. Maakt het verschil netto enkel kleiner.

0,3% Peanuts? Valt te zien op welk bedrag durf ik zeggen ...![]()
.Ik ga straks eens in detail de berekening doen voor mezelf want de 6-7m termijn vind ik net interessanter.Persoonlijk vind ik de Duitse obligatie dan beter omdat de rente hoger ligt, maar bij ING krijg je het rendement wel nog 12 maanden.
- ING 1Y termijnrekening: 3.80% bruto -> 2.66% netto (voor 12 maanden). Loopt op tot 2.8% netto als je al ingeschreven was.
- DE0001141810 Duitse staatsobligatie -> 2.98% netto (voor 7,5 maand nog).
De Duitse obligatie kan je ook kopen en verkopen wanneer je wilt, dat gaat niet met de ING termijnrekening.
Bij Degiro kan je TOB uitvinken (maar je vinkt het dan wel uit voor alle toekomstige transacties en het wordt pas actief op dag 1 v/d volgende maand). Belangrijk dat je dit uittikt, want die TOB is niet verschuldigd hier (bij Bolero hebben ze het standaard uitgevinkt). Transactiekosten bij Degiro zijn verwaarloosbaar, maar ik snap je opmerking. Heb er nu +100k staan en ik ben er ook niet helemaal gerust in. Ik blijf die DE staatsobligatie bijkopen tot hij expireert en dan verzet ik mijn geld terug naar IB. Tegen dan weet ik niet of de interestvoeten nog hoog genoeg gaan staan om relevant te zijn als beleggingsalternatief.Ik ga straks eens in detail de berekening doen voor mezelf want de 6-7m termijn vind ik net interessanter.
Op de obligatie moet ik nog transactiekosten rekenen die bij hogere bedragen wel oplopen, (behalve dan bij Degiro maar ik weet niet of ik daar dergelijke sommen wil parkeren), en TOB want die laatste kan ik bij Degiro en Lynx ook niet zomaar aan en uit zetten precies. Op mijn vorige aankoop werd het aangerekend want TOB uitschakelen ging een maand duren…
Bij Degiro kan je TOB uitvinken (maar je vinkt het dan wel uit voor alle toekomstige transacties en het wordt pas actief op dag 1 v/d volgende maand). Belangrijk dat je dit uittikt, want die TOB is niet verschuldigd hier (bij Bolero hebben ze het standaard uitgevinkt). Transactiekosten bij Degiro zijn verwaarloosbaar, maar ik snap je opmerking. Heb er nu +100k staan en ik ben er ook niet helemaal gerust in. Ik blijf die DE staatsobligatie bijkopen tot hij expireert en dan verzet ik mijn geld terug naar IB. Tegen dan weet ik niet of de interestvoeten nog hoog genoeg gaan staan om relevant te zijn als beleggingsalternatief.
Nieuwsgierig - puur als interest op iets met 100% kapitaalsgarantie (staatsbon, kasbon, termijn, spaarrekening ...) imo lastig/onmogelijk in huidige marktomstandigheden.Mijn natte droom is om een paar zaken te verkopen eens alles is afbetaald. Dan kom ik op 600k, en zou hiermee dan 4% rente willen hebben dus 2K per maand interesten
Iemand enig idee of dit plan realistisch is?