Voorwaarde gaat blijkbaar over de extra 0.2%.
Om het in aanmerking komende bedrag voor deze promotie te verhogen, moet je bijkomende fondsen naar je ING-rekeningen overmaken (bijv. overschrijvingen, loon, pensioeninkomsten en andere financiële inkomsten).
Neen hoor dit interpreteer je fout

Maar dit is inderdaad onduidelijk.
Met het woordje promotie bedoelen ze gewoon die 3.8% en helemaal niet die extra 0,2%
Zo werkt het
Bedragen gestort op je ING-zichtrekening(en) voor 1 juli 2024? --> Uitgesloten
Bedragen gestort op je ING-zichtrekening(en) vanaf 1 juli 2024? --> Ingegrepen
Als ik nu klik op TD openen dan staat daar: 'Deposit amount - Your current eligible amount for this promo: 2,9€'
En dat klopt want ik heb sinds juli amper 2,9€ gestort. (Kleine betaling) Wat ik daarvoor gestort heb --> Helaas pindakaas
Dus stel dat ik vanuit pensioninkomsten die niet van ING komen (ik zeg maar wat) 1000€ stort op mijn ING zichtrekening dan zal daar staan:
'Deposit amount - Your current eligible amount for this promo: 1002,9€'
Als ik echter geld van de spaarrekening van ING overzet naar mijn ING zichtrekening dan zal daar staan:
'Deposit amount - Your current eligible amount for this promo: 2,9€'
Want dat bedrag telt gewoon niet mee vermits dit bedrag van ING zelf komt (neen ook niet voor die 3,8%!)
Hoeveel rente krijg ik? 4,0% want 3,8% standaard + 0,2% omdat ik op pre-register geklikt heb voor 26 augustus.
En dat is meteen de enige voorwaarde voor die 0,2% die van tel is.
Voor een bedrag van 100k bedraagt het voordeel (van mix spaar+termijnrekening ipv alleen spaarrekening) zo'n 0,15% interest oftewel 150 euro.
Admin molen doorlopen om rekening te openen, en vooral 1 jaar lang geen toegang meer te hebben tot mijn geld? Voor 150 euro? No way.
Ze zijn soepel. Ik lees toch in de FAQ dat je uw geld altijd kan opeisen van die TD. Maar je doet dan wel afstand van de interesten.
FAQ --> 'In the event of early closure, you will not reiceve the interest nor the additional bonus'