Check dat toch maar eerst af met Degiro, mogelijks hebben ze het veranderd, maar bij mij hebben ze het in april nog gewoon aangerekend.
Nogmaals bekeken en zag enkel 3 euro transactiekosten staan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Check dat toch maar eerst af met Degiro, mogelijks hebben ze het veranderd, maar bij mij hebben ze het in april nog gewoon aangerekend.
Het actuarieel brutorendement zal dus variëren tussen mini-Dit werd mij aangeboden ter vervanging staatsbon bij BNPPF:
KOSTEN EN TAKSEN TEN LASTE VAN DE BELEGGER
KOSTEN INBEGREPEN IN DE UITGIFTEPRIJS
- Eenmalige structureringskosten: maximaal 1,25% van de nominale waarde van het belegde bedrag. Ter indicatie: voor de aanvang
van de inschrijvingsperiode bedroegen deze kosten 0,66%.
- Recurrente kosten: per jaar maximaal 0,50% van de nominale waarde van het belegde bedrag. Dat is een totaal van maximaal
3% indien de obligaties worden aangehouden tot de eindvervaldag. Die kosten worden betaald aan BNP Paribas Fortis in zijn
hoedanigheid van verdeler. Ter indicatie: voor de aanvang van de inschrijvingsperiode bedroegen deze 0,20% per jaar, dat is een
totaal van 1,20%, als de obligaties worden aangehouden tot aan de eindvervaldag.
Deze kosten kunnen stijgen of dalen in functie van de evolutie van de marktomstandigheden tijdens de inschrijvingsperiode. Het
totaal van de kosten inbegrepen in de uitgifteprijs kan evenwel niet hoger zijn dan 4,25%. Ter indicatie: voor het begin van de
inschrijvingsperiode bedroegen de totale kosten inbegrepen in de uitgifteprijs 1,86% van het nominale bedrag waarop werd ingeschreven.
KOSTEN NIET INBEGREPEN IN DE UITGIFTEPRIJS
- Instapkosten: 0,50% van de nominale waarde van het belegde bedrag, ingehouden door BNP Paribas Fortis in zijn hoedanigheid
van verdeler.
- Uitstapkosten:
- in geval van vervroegde terugbetaling naar goeddunken van de emittent of op de eindvervaldag: geen uitstapkosten.
- voor de eindvervaldag: 0,50% van de nominale verkoopwaarde (zonder transactiekosten, eventuele belastingen en taks
op beursverrichtingen) bij normale marktomstandigheden.
- Andere kosten: raadpleeg de brochure ‘Tarifering van de voornaamste effectenverrichtingen’ voor uitgebreide informatie over de
andere kosten met betrekking tot de diensten die BNP Paribas Fortis aan zijn klanten verleent (met name de transactiekosten
(max. 0,50%) in geval van verkoop voor de eindvervaldag). Die brochure is gratis beschikbaar in elk kantoor of op de website
https://www.bnpparibasfortis.be/tarieven-particulieren > Kosten en taksen.
BELASTINGSTELSEL VOOR PARTICULIERE BELEGGERS IN BELGIË
- Roerende voorheffing (RV): 30%. De RV is bevrijdend voor particuliere beleggers.
- Taks op beursverrichtingen (TOB)
- Geen TOB op de primaire markt (dit is tijdens de inschrijvingsperiode).
- 0,12% TOB bij de verkoop op de secundaire markt (maximaal 1.300 EUR per verrichting).
De fiscale behandeling hangt af van de individuele situatie van elke belegger en kan later wijzigen. Andere beleggerscategorieën
worden verzocht zich te informeren over de fiscale regeling die op hen van toepassing is.
Dit werd mij aangeboden ter vervanging staatsbon bij BNPPF:
Het actuarieel brutorendement zal dus variëren tussen mini-
mum 3,46% en maximum 3,68% afhankelijk van het jaar van de
terugbetaling. Het actuarieel nettorendement zal dus tussen
2,28% en 2,56% liggen. (zie rendementstabel op pagina 2).
Ik krijg het meestal op mijn heupen als ik lees :
Ik begin ook dubbel te zien op het moment dat ik dat lijstje van netto rendement en actuariaal nettorendement zie.
Geen risico = geen (of amper) rendement. Lijkt me niet enkel logisch maar ook gewenst.Toch triestig dat we zelfs met 2,5% niets van rendement hebben. Dat is gewoon inflatie.
Toch triestig dat we zelfs met 2,5% niets van rendement hebben. Dat is gewoon inflatie.
Dat is nog een ruime vergoeding voor een risicovrije belegging in een muntzone waar de inflatie stabiel is en de economische groei meevalt.Toch triestig dat we zelfs met 2,5% niets van rendement hebben. Dat is gewoon inflatie.
De vorige generatie kreeg 8% interesten, en dat was zonder inflatie en zonder risicoGeen risico = geen (of amper) rendement. Lijkt me niet enkel logisch maar ook gewenst.
Betaalden ook +10% interest op leningen.De vorige generatie kreeg 8% interesten, en dat was zonder inflatie en zonder risico
Dat was een standaard spaarboekje vroeger
Toch triestig dat we zelfs met 2,5% niets van rendement hebben. Dat is gewoon inflatie.
Bolero doet nu blijkbaar een actie waarbij je 2,81 EUR/1.000 EUR nieuw kapitaal krijgt in gratis makelaarsloon, met een absolute cap van 281 EUR.Bij Degiro kan je TOB uitvinken (maar je vinkt het dan wel uit voor alle toekomstige transacties en het wordt pas actief op dag 1 v/d volgende maand). Belangrijk dat je dit uittikt, want die TOB is niet verschuldigd hier (bij Bolero hebben ze het standaard uitgevinkt). Transactiekosten bij Degiro zijn verwaarloosbaar, maar ik snap je opmerking. Heb er nu +100k staan en ik ben er ook niet helemaal gerust in. Ik blijf die DE staatsobligatie bijkopen tot hij expireert en dan verzet ik mijn geld terug naar IB. Tegen dan weet ik niet of de interestvoeten nog hoog genoeg gaan staan om relevant te zijn als beleggingsalternatief.

Bedoel je die trading marge? Lijkt mij op zich interessant, maar op zich is dat natuurlijk 'beleggen met geld dat niet van u is'. Globaal gezien bij een veilige belegging een goed idee, maar realistisch gezien niet zonder risico.Bolero doet nu blijkbaar een actie waarbij je 2,81 EUR/1.000 EUR nieuw kapitaal krijgt in gratis makelaarsloon, met een absolute cap van 281 EUR.
Aangezien mijn makelaarskosten hoger zouden liggen dan die cap ga ik dat wel eens bekijken, dat zou willen zeggen dat ik (een deel van) de som gratis bij Bolero in die obligaties kan steken, dan lijkt het me wel te overwegen... stukje daar, stukje op Degiro.
Het is misschien niet helemaal objectief maar ik zou er wel beter van slapen![]()
Nee gewoon makelaarskosten (commissie) bij aankoop van effecten. Bolero is niet goedkoop zo blijkt...Bedoel je die trading marge? Lijkt mij op zich interessant, maar op zich is dat natuurlijk 'beleggen met geld dat niet van u is'. Globaal gezien bij een veilige belegging een goed idee, maar realistisch gezien niet zonder risico.
En daarom beleg ik bij beide. Grootste pot bij Degiro, maar voor de langetermijn (voor de kindjes) ook bij Bolero.Bolero is duur, maar safe.
Degiro is cheap en in de meeste gevallen ook safe, maar de kans dat het hier ooit misloopt is stukken groter dan bij Bolero.
Ik heb het gros nu in een Nasdaq/S&P tracker (in een EUR versie) zitten + overige cash in een Duitse staatsbon.En daarom beleg ik bij beide. Grootste pot bij Degiro, maar voor de langetermijn (voor de kindjes) ook bij Bolero.
Was begonnen met een Keyplan voor de kindjes, maar achteraf bekeken had ik beter meteen een beleggersrekening geopend en alles in een all-world, S&P 500 of Nasdaq ETF gestoken.