Watersporten

Horse

Well-known member
Met de tropische temperaturen momenteel en in de nabije toekomst denk ik er over na om ergens initiatie te doen in een watersport. Zijn er hier personen die mij iets kunnen aanraden? Moet je naar de kust rijden of zijn er andere opties dichterbij? Ik ben niet thuis in deze wereld dus ik zou zeggen SHOOT !

Wat zijn de opties hier in België?

Je kan veel doen waarbij je niet naar de kust moet:
- Ik doe zelf (vrij)duiken, elke stad heeft wel één of meerdere scubaclubs waar af en toe ook een vrijduikafdeling bij zit, dat is dan wekelijks trainen in een zwembad. Buitenduiken/diepte kan je dan doen in duiktanks (Zwevegem/Brussel) of oude mijnputten, die zijn wel vaak in Wallonië (Barge/Floreffe/La gombe...), of bv de Oosterschelde is ook heel populair
- Zo goed als elke stad waar wat open water in de buurt is heeft ook een kajak- en kanoclub, ook leuk, kan je ook in competitie doen als je dat wil
- Zwemclubs gelinkt aan een zwembad spreekt voor zich, indien kunstzinnig aangelegd kan je vaak ook waterballet doen ;)
- Als er een meer is kan je daar vaak ook windsurfen, kitesurfen... Zolang er maar wat water en wind is, hoeft allemaal niet per sé aan zee
- Het enige dat je echt enkel aan zee kan doen is denk ik zeilen?

Terug
Bovenaan