Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Recent Black Myth Wukong uitgespeeld. Zonder overdrijven is dit wss de 2de beste game die ik ooit heb gespeeld (beste is Elden Ring) Ziet er fenomenaal uit, voelt zeer smooth, interessante skilltree die je gratis kan respeccen, epische bossfights, etc... Game is perfect in elk opzicht voor mij.

Balatro ken ik al een tijdje en doe ik sporadisch eens als ik niet zoveel tijd heb. Blijft leuk, houdt de geest scherp en neemt niet veel tijd in om eens een rondje te spelen

Nu bezig met Ghost of Tsushima die ik al een tijdje wou spelen. Voor een PS4-game te zijn is die echt wel de moeite waard. Prachtige story, ingenieuze combat en ruime open world met veel dingen om te doen. Indien nog niet gespeeld, sterke aanrader.

Heb daarna nog een backlog staan met onder andere Lies of P die ik na Ghost of Tsushima van plan ben om te spelen. Bijkomend ook nog God of War: Ragnarok, Devil May Cry series, Another Crab's Treasure (ziet er hilarisch uit btw), etc... Heb echt wel nog een rijtje te doen :D

Recent Black Myth Wukong uitgespeeld. Zonder overdrijven is dit wss de 2de beste game die ik ooit heb gespeeld (beste is Elden Ring) Ziet er fenomenaal uit, voelt zeer smooth, interessante skilltree die je gratis kan respeccen, epische bossfights, etc... Game is perfect in elk opzicht voor mij.
100% akkoord ivm Black Myth, tip, speel Wuchang ook zeker, komt dicht in de buurt. Perfecte mix tussen Black Myth & Dark Souls
Edit: Speel zeker Lords of the fallen ook

Laatst bewerkt:
Voor mij is Lies of P beter dan Black Myth Wukong. Beide zijn wel topgames.

Another Crab's Treasure nog niet gespeeld maar schijnt geen simpele souls game te zijn. Laat zeker weten hoe die is.

Voor mij is Lies of P beter dan Black Myth Wukong. Beide zijn wel topgames.

Another Crab's Treasure nog niet gespeeld maar schijnt geen simpele souls game te zijn. Laat zeker weten hoe die is.
Maat van me heeft hem uitgespeeld en is idd geen simpele souls game, je moet er wat gewoon aan worden. De puns die erin verwerkt zitten alleen al maakt dat hij het echt waard is om te spelen. Kheb hem kort even opgezet om samen met de kids te kijken want hij is heel kleurrijk. Begint nog maar en is al lachen geblazen ;)

heb je levels 31 en 32 gespeeld van Doom 2 ?

daar die wolfenstein 3D maps. nooit geweten hoe je die kon bereiken zonder cheats
Jawel. Geen idee wat het precies was maar ik heb op map 15 iets getriggerd waardoor er een gang met een geheime exit openging. En 32 zit achter een secret in 31 (op dezelfde plek als in de originele Wolfenstein 3D).

Jawel. Geen idee wat het precies was maar ik heb op map 15 iets getriggerd waardoor er een gang met een geheime exit openging. En 32 zit achter een secret in 31 (op dezelfde plek als in de originele Wolfenstein 3D).
Haha ja die weet ik nog zitten. Rechts in de muur net voor je net aan de exit elevator aan kwam in level 1 van wolf3d.

100% akkoord ivm Black Myth, tip, speel Wuchang ook zeker, komt dicht in de buurt. Perfecte mix tussen Black Myth & Dark Souls
Edit: Speel zeker Lords of the fallen ook
Lords of the fallen heb ik geprobeerd voor de patch op PC. Was toen minder men ding. Ik weet niet of hij op PS5 beschikbaar is maar zoja zal ik hem wel eens oppikken in promo. De story leek me in ieder geval wel zeer interessant. Was meer de gameplay die me minder kon boeien.

Het staat onder soulslike en ik heb men fairshare aan soulslikes die ik echt tof vind, deze vond ik gwn minder aangrijpend qua gameplay. Nogmaals storywise is hij heel interessant dus doe daar zeker niets van af.

Wuchang staat ook op men lijst maar ben ik niet gehaast mee. Backlog is gwn te groot ;)

Escape from Ever After

Demo via steam next fest. :D Veel plezier mee gehad.
Liefhebbers van Paper Mario zouden deze wel in de gaten moeten houden.

Hoe het een dikke maand geleden begonnen is:

Mario Kart 8... omdat mijne zoon dat zo graag speelt. :)

Ik heb zelf ooit de OG Mario Kart (op de SNES) en Mario Kart 64 helemaal grijs gedraaid, dus ben zelf wel echt "verzadigd" in heel de Mario Kart-reeks. :)
Ondertussen een dagelijks gezinsritueel geworden en speelt ook de mama mee in 3 player split screen. :D
USB-adapter (8BitDo) gekocht om een DualShock 4 te kunnen pairen voor de mama, want die joy-cons zijn toch de hel voor volwassen handen...

Ik was verzadigd in de reeks, maar Mario Kart 8 is eigenlijk echt geniaal. De gameplay mechanic van drifting + mini turbo's is zeer goed uitgewerkt. Ik speel soms ook alleen (al dan niet online) en kan dan de 150cc/miror of 200cc-waanzin ook wel waarderen. :)

Toch ook benieuwd geworden naar Mario Kart World, al stel ik de aankoop van een Switch 2 nog even uit. De DLC (MK8 Booster Course Pack) wil ik nog aanschaffen als tussendoortje.

Final fantasy tactics ivalice chronicles uitgespeeld. Het verhaal moet een van mijn favorieten zijn in alle FF games (Deelt de top 5 met 7, 4, 6 en 9)

Qua moeilijkheid is het wel zeer pittig als het uw eerste keer is en je bent niet gekend met bepaalde strategiën/job-combinaties. Bepaalde boss-fights zijn een ramp als je niet voorbereid bent. Ik heb het mezelf natuurlijk ook moeilijk gemaakt omdat ik nooit dacht de nieuwe party-members te gebruiken in plaats van de recruits die je bij de warriors guild kan oppikken.

Voor iemand die dit leest en twijfelt: zet Orlandeau, Beowulf en Reiss zijn allemaal top-tier partymembers die enorm helpen als je worstelt met de moeilijkheidsgraad.

Zo blij dat ik deze game gespeeld heb en ik hoop dat Squenix er ooit nog iets mee doet. :love:

En omdat het Spooky week is: Resident evil 4 remake aan het herspelen. Leon is zo een fucking badass in deze game!

A: what are you gonna do?
L: I'll do my job...

*Leon heeft pas een predikant per total geschoten*
"Give my regards to your god"

Alan Wake 2

Jawadde, wat een verhaal. :drool:
Het zal nog even moeten bezinken wat dit net allemaal was.
Groot wtf gehalte en de horror viel gelukkig wel mee ( ben geen fan van horror games). De jump scareshadden mij in het begin wel goed te pakken alleszins.

Een dezer aan de DLC beginnen. :D

Alan Wake 2

Jawadde, wat een verhaal. :drool:
Het zal nog even moeten bezinken wat dit net allemaal was.
Groot wtf gehalte en de horror viel gelukkig wel mee ( ben geen fan van horror games). De jump scareshadden mij in het begin wel goed te pakken alleszins.

Een dezer aan de DLC beginnen. :D
De horror valt echt mee? Dat is de enige reden dat ik hier niet aan begin, totaal geen horrorfan.

De horror valt echt mee? Dat is de enige reden dat ik hier niet aan begin, totaal geen horrorfan.
Ja vond het wel meevallen. Er zijn ook wat opties om het toegankelijker te maken, zoals dat je nooit zonder ammo komt te zitten. Dat neemt toch een stuk horror/stress weg imo.
Er is zelfs een optie dat je geen damage neemt. :p

Het ergste waren een paar jumpscares maar ik werd het snel gewoon. Die jumpscares kan je ook minder erg maken in de opties.

Als je ps plus hebt zou ik het wel aanraden om te proberen. Wat een fenomenaal verhaal

Terug
Bovenaan