Silksong een tijdje geleden uitgespeeld, opnieuw een topper. Wel wat frustraties in het begin want vond het toch heel wat moeilijker dan Hollow Knight, maar opnieuw 60-70u aan topcontent, kan niet anders dan het een 10/10 geven
.
Daarna begonnen aan de Shinobi reboot, Shinobi: Art of Vengeance. Toffe game, leuke combat maar het platforming is toch niet zo strak als je net van Silksong komt
. Op Switch (1) helaas ook regelmatig performance issues, geen stabiele framerate. Difficulty viel heel goed mee hier, enkel de laatste boss wat moeilijker, maar niets in vergelijking met Silksong.
Twee jaar geleden Star Ocean First Departure R gespeeld en dat was echt een topper. Het leukste aan RPG's vind ik de unieke gameplay systems, en Star Ocean 1 en 2 staan gekend voor hun "specialties" systeem, dat echt heel veelzijdig is. Door combat verdien je SP, die je dan kan uitgeven aan deze specialties, dat zijn dan zaken zoals Alchemy waarbij je een basic ore (Iron) kan omzetten in andere ores (Gold, Ruby, ...). Die kan je dan weer gebruiken in andere specialities zoals Customization (verbeteren van je weapons) en Crafting (nieuwe, betere armor maken). Of je kan Train gebruiken om je stats opzettelijk te nerfen maar dan heel wat extra EXP te krijgen in de plaats en zo zijn er nog heel wat specialties! Heel leuk en als je hier wat tijd in steekt kan je vrij snel OP worden
. Vorige week dus gestart met het vervolg hierop, Star Ocean: The Second Story R en daar meer van hetzelfde wat de eerste zo goed maakte, ook wel een iets interessanter verhaal en de graphics hebben ook een grote update gekregen. Nadeel is dat dit wel vrij korte games zijn, 20-30u lang ongeveer, maar ideaal als tussendoortje
.
In het weekend dan gestart met Hades II, zeker zo goed als de eerste maar voelt wel heel vertrouwd aan, niet echt een heel groot verschil met de gameplay van Hades imo. Ik ben intussen klaar met
, dus ik vermoed dat ik die nog enkele keren zal moeten doen zoals in Hades. Wat nieuw is in Hades II,
is wel cool, maar ik weet niet hoe lang ik nog geboeid ga blijven. Ik heb eigenlijk veel zin om te starten met Trails in the Sky 1st Chapter, het originele game staat al jarenlang op m'n backlog en deze remake lijkt wel een heel goede manier om de franchise eens te leren kennen.
. Daarna begonnen aan de Shinobi reboot, Shinobi: Art of Vengeance. Toffe game, leuke combat maar het platforming is toch niet zo strak als je net van Silksong komt
. Op Switch (1) helaas ook regelmatig performance issues, geen stabiele framerate. Difficulty viel heel goed mee hier, enkel de laatste boss wat moeilijker, maar niets in vergelijking met Silksong.Twee jaar geleden Star Ocean First Departure R gespeeld en dat was echt een topper. Het leukste aan RPG's vind ik de unieke gameplay systems, en Star Ocean 1 en 2 staan gekend voor hun "specialties" systeem, dat echt heel veelzijdig is. Door combat verdien je SP, die je dan kan uitgeven aan deze specialties, dat zijn dan zaken zoals Alchemy waarbij je een basic ore (Iron) kan omzetten in andere ores (Gold, Ruby, ...). Die kan je dan weer gebruiken in andere specialities zoals Customization (verbeteren van je weapons) en Crafting (nieuwe, betere armor maken). Of je kan Train gebruiken om je stats opzettelijk te nerfen maar dan heel wat extra EXP te krijgen in de plaats en zo zijn er nog heel wat specialties! Heel leuk en als je hier wat tijd in steekt kan je vrij snel OP worden
. Vorige week dus gestart met het vervolg hierop, Star Ocean: The Second Story R en daar meer van hetzelfde wat de eerste zo goed maakte, ook wel een iets interessanter verhaal en de graphics hebben ook een grote update gekregen. Nadeel is dat dit wel vrij korte games zijn, 20-30u lang ongeveer, maar ideaal als tussendoortje
.In het weekend dan gestart met Hades II, zeker zo goed als de eerste maar voelt wel heel vertrouwd aan, niet echt een heel groot verschil met de gameplay van Hades imo. Ik ben intussen klaar met
de Underworld
dat je 2 afzonderlijke paths hebt, de Underworld en de Surface