Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Uncharted 2: Among Thieves Remastered

Daar waar ik deel 1 teleurstellend vond, snap ik de 'hype' volledig na dit deel 2 te hebben gespeeld. Blockbuster ervaring in een game. Enorm impressive dat deze van 2009 dateert :eek:.

Far Cry 6 hoofdverhaal uitgespeeld. Nog 2 zijmissies te doen, maar geen goesting om ze te doen. Bij de ene moet ge aan de hand van foto's zeven personen zoeken en bij de andere 14 standbeelden. Echt geen zin om alles af te zoeken.
Verhaal was goed, maar mankeerde wel wat het 'loco' gevoel. Maar de sympathie/empathie naar Diego was wel een fijn element.

The Last of Us eindelijk voor het eerst uitgespeeld op normaal. Ik denk dat ik er al drie keer aan begonnen was maar voor tal v. redenen nooit uitgespeeld (nooit verder gespeeld dan Pittsburgh toen). Nu dus wel. Net zoals de vorige keren vind ik het eigenlijk een stuk moeilijker dan Uncharted, maar het ging wel beter dan de vorige drie keer, wat ik vreemd vond. Ik dacht dat lang niet gamen me minder goed zou maken, maar ik heb het idee dat het tegenovergestelde is gebeurd. Maar toch niet echt het spel dat me volledig ligt. Maar naarmate je wat zaken upgradet zoals wapens en algemene upgrades (zoals shooting zelf, mss de belangrijkste), ging het wel een stuk gemakkelijker. In het begin is er weinig aim assist (wat eigenlijk goed is, bij andere games is dat te overdreven), de AI van de bandieten is absurd hoog/terwijl de geinfecteerden heel raar bewegen, en vaak toch wel meer dan één kogel nodig, zeker in het begin. Je kan andere strategieeen doen, maar ik ben niet zeker of die consequent te doen zijn. Steekwapens over het algemeen toch te weinig te vinden. Dat maakte het dus wel ietsje moeilijker. Anderzijds geeft de game wel veel hints, ook het type wapen dat je kan oppakken of vinden (en welke resources je vindt) is meestal een hint voor aan wat soort combat je je kan verwachten, en wat je het best kan gebruiken.

Verder absoluut een topgame. Misschien is het niet 100% mijn genre, maar het is zeker een erg goede game, zeker in zijn genre. Narratief ook heel sterk. Een lineaire leveldesign zorgt dat een game vaak narratief wel sterker is. En daarnaast is ondanks het lineaire verloop toch het leveldesign heel intelligent gecreëerd en consistent. De setting is ook goed gedaan, ook gevarieerd genoeg. Graphics zijn ook heel mooi. Zoals gezegd ook de AI van de gevarieerde tegenstanders is ook heel sterk. Erg geduldige AI ook.

Samengevat, zeker en vast een topgame!

Nog eens Left Behind spelen, misschien doe ik dat ook nog deze avond. En dan koop ik of vroeg of laat in een korting wel part II eens.

Nog wat statistiekjes:
579 kills
129 headshots
52 keer gedood (waarvan 1/3e gewoon in chapter 2 denk ik)
68% nauwkeurigheid
13u49m gespeeld

Redelijk wat verkend ook, dus niet zomaar van level naar level gelopen, maar ook geen trofeehunt ofzo verder.

Uncharted 2: Among Thieves Remastered

Daar waar ik deel 1 teleurstellend vond, snap ik de 'hype' volledig na dit deel 2 te hebben gespeeld. Blockbuster ervaring in een game. Enorm impressive dat deze van 2009 dateert :eek:.
Het is uit die reeks dat de mosterd ook wel van TLOU werd gehaald. Maar inderdaad erg goede game. Tof dat je ze gespeeld hebt!

Laatst bewerkt:
Mass Effect Legendary eindelijk uitgespeeld. Was hier al ergens in juni aan begonnen. Was de derde of de vierde keer dat ik de volledige trilogie uitspeelde en ik blijf ervan genieten. Er zijn maar een paar trilogieën waarnaar ik kan blijven teruggrijpen en telkens evenveel plezier beleef (dit, samen met Bioshock en Dead Space). De world building van Mass Effect is echt ongeëvenaard.

Ik twijfel nu om Andromeda een tweede keer te spelen, maar die boeide mij eigenlijk helemaal niet storywise...

Mass Effect Legendary eindelijk uitgespeeld. Was hier al ergens in juni aan begonnen. Was de derde of de vierde keer dat ik de volledige trilogie uitspeelde en ik blijf ervan genieten. Er zijn maar een paar trilogieën waarnaar ik kan blijven teruggrijpen en telkens evenveel plezier beleef (dit, samen met Bioshock en Dead Space). De world building van Mass Effect is echt ongeëvenaard.

Ik twijfel nu om Andromeda een tweede keer te spelen, maar die boeide mij eigenlijk helemaal niet storywise...
Hier ook aantal maanden mee zoet geweest, in totaal rond de 90 uur. :tongue:

Ook recent uitgespeeld. Nu aan mijn andere favoriete Bioware rpg trilogy bezig: Dragon Age! (ondertussen al aan Dragon Age 2)

Mafia: Definitive Edition (via PS Now).
Ik denk dat ik nog nooit zo’n mixed feelings heb gehad over een game die ik heb uitgespeeld, maar Mafia heeft het hard gespeeld.

Ik ben gebleven voor de fantastische story, character building, setting, mocap, voice acting, missies, … Dit was echt wel een sterk staaltje, toch 1 van de betere dingen die ik gespeeld heb.

De zaken waar ik me aan gefrustreerd heb: car en gun handling (en dat is jammer genoeg de core gameplay), hand-to-hand combat is weinig responsive, loading times zijn belachelijk lang wanneer je sterft (gespeeld op PS5). Door dit laatste heb ik halverwege de game uiteindelijk op easy gezet en door de slecht car handling ben ik heel snel begonnen met “skip drive”.

Al bij al heel blij dat ik deze gespeeld heb (ik heb het wel voor 1930’s America), zeker ook het einde is met de story en character building wel emotioneel. Heb genoten van het verhaal, heb me vaak gefrustreerd in de gameplay. Goed dat ik het via PS Now heb kunnen spelen.

EDIT: wat vonden jullie van 2 en 3 tov de eerste?

Laatst bewerkt:
Mafia: Definitive Edition (via PS Now).
Ik denk dat ik nog nooit zo’n mixed feelings heb gehad over een game die ik heb uitgespeeld, maar Mafia heeft het hard gespeeld.

Ik ben gebleven voor de fantastische story, character building, setting, mocap, voice acting, missies, … Dit was echt wel een sterk staaltje, toch 1 van de betere dingen die ik gespeeld heb.

De zaken waar ik me aan gefrustreerd heb: car en gun handling (en dat is jammer genoeg de core gameplay), hand-to-hand combat is weinig responsive, loading times zijn belachelijk lang wanneer je sterft (gespeeld op PS5). Door dit laatste heb ik halverwege de game uiteindelijk op easy gezet en door de slecht car handling ben ik heel snel begonnen met “skip drive”.

Al bij al heel blij dat ik deze gespeeld heb (ik heb het wel voor 1930’s America), zeker ook het einde is met de story en character building wel emotioneel. Heb genoten van het verhaal, heb me vaak gefrustreerd in de gameplay. Goed dat ik het via PS Now heb kunnen spelen.

EDIT: wat vonden jullie van 2 en 3 tov de eerste?
Hier de eerste origineel nooit gespeeld. Ik raakte indertijd gewoonweg niet door de beginmissie omdat ik niet kon schakelen tijdens het rijden

Maffia 2 uitgespeeld en het verhaal en de sfeer waren top notch!
Zelden zo een emotionele klap gekregen als op het einde van dat spel. Werd er echt kwaad van omdat ik er zo in meeleefde.

Maffia 3 ging dan weer te ver mee in de gimmicky open world. Setting en verhaal stonden mij minder aan.

Maffia 1 staat via PS Now ook op de PS hier maar jeb eerst FF IX herspeeld en nu aan Shin Megami Tensei V bezig.

Maffia 2 uitgespeeld en het verhaal en de sfeer waren top notch!
Zelden zo een emotionele klap gekregen als op het einde van dat spel. Werd er echt kwaad van omdat ik er zo in meeleefde.
Ok, klinkt veelbelovend! En heb je een idee of het veel scheelt tussen de originele en de Definitive Edition? Want op PS Now staan 1 en 3 in Definitive, maar 2 voor een mysterieuze reden alleen in de originele versie.

Ik heb al enkele uurtjes met The Bard's Tale 4 gespeeld en mij kan het absoluut bekoren, in de PS sales gekocht voor 6 euro, zeer ondergewaardeerde RPG

Life is Strange net uitgespeeld en ik vond het wel een toppertje. Zijn de vervolgen even goed?
Den 1 is den besten IMO, Before the storm is cv, den 2 vond ik persoonlijk heel slecht.
De nieuwste nog niet gespeeld, maar naar wat ik er van hoorde terug veel beter.

Terug
Bovenaan